Toon posts:

[MOBO]FAN Herrie Asus a7v133

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fan van mijn northbridge maakt vanaf het begin ongeveer herrie, na 1 minuut kapt dat ongeveer...

Ik heb gekeken of de schroefjes van de fan te loszitten, omdat die misschien zou resoneren maar dat is niet het geval, want ook als ik mijn vinger duw op de fan (niet op de bladen zelf natuurlijk) dan blijft die gewoon herrie maken.

Nu zeggen ze bij de winkel, ja dan moet je wat naaimachine olie ertussen doen... Ik zei dus " nou hij is niet kogelgelagerd dus lijkt me niet slim, bij een spoel..." zei zeggen niet teveel gebruiken...
maar anyway volgens mij is dit niet een normale oplossing en ook als het werkt alleen maar tijdelijk... en het gaat denk ik een mESS geven in mijn MOBO...

Graag jullie advies of visie op hun stelling.

PS ik wilde gewoon een nieuwe FAn maar die geven ze dus niet... zoals wel vaker bij deze winkel garantie voorwaarden niet nageleeft worden (niet alleen van mij hor die klacht, maar van iedereen die ik ken die daar gekocht heeft en zijn garantie moest aasnpreken)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Gewoon die fan lostrekken... >:)
Als je je FSB niet omhoog hebt gezet, kan dat gewoon, dat heb ik ook gedaan, hij word er geen graad warmer door! :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mwoh... die fan is toch een onderdeel van het mobo. Als die net werkt is er dus een defect aan je mobo. En als het produkt binnen de garantie valt, moeten zij jouw een nieuwe mobo meegeven. Ik zou, als ik jou was, niet meer in ducussie gaan met die winkel (aangezien je dus blijkbaar niet de enige bent) maar meteen contact opnemen met Asus nederland. Daar het probleem voorleggen en er voor zorgen dat zij contact opnemen met die winkel! Dat ligt namelijk heel gevoelig bij winkels, die willen hun dealership van Asus niet kwijtraken!!!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Yeah dat ga ik doen... ASUS Nederland? is die er dan????

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Voordat dit topic wegzakt, ik wil ook graag weten hoe ik asus NL kan bereiken. Ik word via de internationale site doorverwezen naar de Duitse site, waar ik echter geen contactinformatie kan vinden die betrekking heeft op Nederland. Ik heb die Duitsers :+ enige tijd geleden gemailed, maar daar krijg ik geen antwoord van.
A- ze kunnen geen engels lezen
B- ze hebben mijn mail niet ontvangen
C- de 'del button' leek hen wel aangenaam om te gebruiken

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Hey is wel typisch, dat had mij Mobo dus ook. Die is dus afgelopen zaterdag kaduuk gegaan, beweerde de hele tijd dat er geen geheugen meer in zat. Terwijl die geheugenmodule er altijd al ingezeten heeft, en op een ander mobo het gewoon doet. Oftewel: Kaduuk! 3 maanden oud..... Krijg dus nu een nieuwe. Maar toch wel typisch dat bij mij die fan ook al vanaf het begin herrie maakte, kweenie hoe oud jouw mobo is?

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 11:41 schreef Merely het volgende:
..
Daar het probleem voorleggen en er voor zorgen dat zij contact opnemen met die winkel! Dat ligt namelijk heel gevoelig bij winkels, die willen hun dealership van Asus niet kwijtraken!!!
er bestaat niet zoiets als een dealership ASUS dus daar zullen ze niet bang voor zijn. Er zijn zo ongeveer 20 verschillende distri's in nederland die ASUS verkopen dus de spulletjes zijn ergens wel te halen voor ze.
En die fan op de a7v133 maakt een teringherrie ja, dat is al sinds dat bord op de markt is. Asus doet er pas wat aan als je klaagt, dan krijg je een nieuwe opgestuurd.. geweldig he..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

*kuch *kuch...

Hier de adresgegevens van Asus Nederland:

ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS

Rechtstreeks nummer weet ik niet, maar ik doe meestal in zo'n geval alle nummers proberen in de buurt van het faxnummer (668191 of 668189) Gewoon dom doen en zeggen dat je zou worden doorverbonden met de technische afdeling. Werkt heel vaak.

Succes!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fault
  • Laatst online: 22-08 13:06
Danku!
Heb gelijk een mailtje verstuurd, kijken of ik een reactie ontvang.

Verwijderd

Ja, die herrie met de chip koeler had ik dus ook !!!

Maar echt hor, wat olie ertussen en je bent van het gezeik af. Het is heel makkelijk om die fan van het board te halen, label eraf halen en een DRUPPELTJE olie erin.

en Klaar *D

Verwijderd

Topicstarter
Hmz die gasten reageren gewoon simpel weg niet op mijn mail... bellen naar daar notebook hotline wordt niet opgenomen.

Maar ik ga gewoon simpelweg geen olie in mijn FAN doen, 1 ik heb garantie, 2 het is niet aan mij dit te doen. 3 Ik raak mijn garantie kwijt mocht hierdoor iets fout gaan!

Verwijderd

Probleem is er met veel fan's soms een teken van slijtage soms loopt het gewoon niet lekker. Gewoon ff druppeltje olie of een andere fannetje, maar dat lijkt me niet echt nodig.

• kosz
  • Laatst online: 22:05
Dit heb ik dus ook, contact opnemen met ASUS nederland heeft ook geen zin, deze doen geen reparaties en een nieuw fannetje sturen ze ook niet op. :( Je wordt doorverwezen naar je reseller.
Ik heb het opgelost door het fannetje eruit te halen, aan de onderkant van de bladen blijft vrij veel stof zitten, ff schoonmaken.
Onder het stickertje op de fan zit het asje, hierop heb wat teflon spray gespoten, en tot nu toe werkt dat perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt maar LAME van ASUS en lame dat de winkel zegt dat ik dat moet doen, terwijl ik er notabene was met mijn computer en garantiepapieren

• HermeS
  • Laatst online: 23-08 14:56
Zijn heel veel mensen met dit probleem.

mijn KT7 heeft het ook ongeveer 1 a 2minuten.
Ze zeggen wel dat je die Fan uitkunt zetten (heb ik ook gedaan) , maar echt goed is het niet. zels op een fsb van 100mhz kun je dus echt niet je vingers leggen op die headskink. ook alle onderdelen in de buurt worden erg warm (heb waterkoeling dus zogoed als geen luchtverplaatsing). wat niet echt goed kan zijn.
Ik ga dus op de hcc, epoxy lijm kopen er een 2e hands headsink opplakken die 4 a 5 keer zoveel koelopvervlak heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh ik kreeg een replie van ASUS NL:
Hallo,

Doet u er a.u.b. geen Olie op, dit kan de moederbord beschadigen. Het lijkt mij dat de chipset fan stuk is. Normaal gesproken moet u dit regelen
met de verkoper, maar ik kan me voorstellen dat u dat niet wilt doen. Wat u kunt doen is een email sturen naar Taiwan (tsd@asus.com.tw).
Zij zkunnen u zeggen waaar u een ander chipset koeler kunt krijgen/aanschaffen).

met vriendelijke groeten
Johan
Asus Holland B.V.

• kosz
  • Laatst online: 22:05
Da's mooi, mn mailtje naar Taiwan is de deur al uit.....
Nou maar afwachten....

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij ook... en wat lame van Graficall dat ze zeggen olie ertussen doen en ik het zelf moet doen terwijl ik garantie heb, terwijl ASUS zegt dit absoluut niet te doen

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb er een klein beetje kettingsmeer tussen gedaan en werkt nu ook weer stil :) Maar ik denk dat ik binnenkort wel een 'betere' sunon fan haal. Ik heb btw nog een 40MM Socket7 heatsink, zou ik hem daarmee passief kunnen koelen?

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
btw: Wat ik raar vind is dat een mobo met dezelfde chipset (MSI KT7-T pro oid) wel passief gekoeld word :?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nou ik heb ff de stekker fan dat fannetje uit mijn mobo getrokken en de temp van de chipset werd wel 1 graad hoger! :)

nou maakte de mijne geen herrie maar ik ben wel van mening dat hoe maar fannetjes ik aan heb staan hoe meer geluid mijn gehele kast maakt (het blijft toch een geluidsbron)

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:
Dear user :
Thanks for choosing ASUSTeK.
Please send the board to us via your local reseller , we will replace the fan for you .
Also you can contact our branch in Germany directly
Address: Harkortstr. 25, 40880 Ratingen, BRD., Germany
Tel: +49-2102-95990
Fax: +49-2102-9599-11
Sorry for any your inconvenience.
If you have any problem please feel free let us know.
------
Best Regards,
ASUS Customer Service Center Shanghai
Hmz waarom wil ASUS er wel wat aandoen en laat Graficall me gewoon stikken... zelfde verhaal met mijn processor :(

Verwijderd

ik heb mijn A7V133 by mycom gekocht :r en na 1 maand was die northbridge fan dood :( mycom beweerde dat ik de hele mobo moest opsturen :r en dat zou 3-6weken duren (om alleen 1 fannetje te vervangen). en dat ze gedurende die periode geen leen-mobo konden meegeven. heb het niet gedaan. ben nu anti-mycom :)

ps. je hoeft a*us ook niet te mailen. ze verwijzen altijd naar hun stomme FAQ.
Pagina: 1