Toon posts:

Computer samenstellen waar moet ik opletten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst op de search gezocht wat ik wilde vragen, maar ik heb daar niks op gevonden.
Dus post ik hem hier even.
Ik wil een pc samenstellen.
Een kast heb ik al, het enige dat ik wil is een moederbord en een processor en een koeler(amd denk ik).
Op welke punten moet ik letten als ik deze wil gaan aanschaffen?? (of is dat niet nodig)

Ik heb nog nooit eeder een pc samengestelt dus vandaar.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Je moet even opletten hoe het met de garantie zit enzow, het is wel zo fijn, als er iets stuk is, dat je het gelijk om kunt ruilen, dus koop het anders bij de lokale pc boer als die goede garantievoorwaarden heeft... :)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

wat de belangrijkste dingen zijn bij de aanschaf van een nieuwe PC zijn:

1. wat wil je er mee

simpel, gamen, videobewerking

dit is belangrijk voor het type processor
2. wat is mijn budget

3. wat zijn de mogelijkheden

kijk bij AMD kun je kiezen uit een Duron, thunderbird en een XP processor.

voor je moederbord zijn ook veel dingen waar je op moet letten:

wel of geen geintergreerde onderdelen
RAID controller

Ik denk dat een MSI moederbord, maakt niet uit welk type een mooie en verstandige keus voor jouw zal zijn

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
me=ECS fan de laatste tijd :) zit nu zelf naar volle tevredenheid op een K7VZA van ECS, ik raad je de K7S5A aan, heeft SiS735 chipset, retesnel en zo rond de 200 piek dat bordje!!! :7

Verwijderd

In principe moet je erop letten dat deze vragen eigenlijk niet op GOT mogen voorkomen persoonlijk vind ik het platliggen van de search geen reden om dit wel goed te keuren. In de faq staat welke moederborden er goed zijn en welke "specialiteit" ze hebben.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
MMmmmm, draai ik mee. K7S5A + AMD XP 1700+. Echt perfect. Goed stabiel en snel. Vrijwel even snel als een KT266A, een AMD760 of een nVidia Nforce. Aanrader.

Zin.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zelf heb ik ook een ECS K7S5A en ben buitengewoon te spreken over dit baordje >:) Superstabiel >:)

Tevens zou ik merkgeheugen kopen (Zelf heb ik 2x256 DDR PC 2100 Kingston)

Natuurlijk ook een goede voeding (300W+) en een goede cpu cooler :)

webOS all the way!

Verwijderd

Als je een AMD processor neemt neem dan GEEN orb-achtige koeler... Die slopen nogal makkelijk je AMD-processor

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

het is beter om meer geld uit te geven aan een goede grafische kaart dan om een AMD 1900+ met een GF2MXje te kopen :) Kan je toch beter een AMD 1600+ met een Radeon8500 of GF3 (met of zonder Ti) aanschaffen, dat is 100% sneller :)

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1