mu440ex intel moederbord vraag

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 14:50
Ik heb een oud mu440ex intel moederbord onder het stof liggen die ik binnenkort als server wil gaan gebruiken .
Ik heb nog een oude celeron 300 zonder cache liggen , en die zou ik wel willen overklokken .

Ik weet dat die moederbord standaard op 66mhz loopt en de proccesor ook , maar heeft iemand ervaring met dit bordje en weet of het te overklokken is door middel van FSB ?

Of is het mogelijk om er een celeron 2 in te gooien ?

Alvast bedankt :)

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Waarom zou het zooitje willen overclocken? Een server van 300Mhz voor thuis is hard zat hoor... :)

• KunDun
Ik wil hem graag overklokken omdat ik er incidenteel ook wat games mee wil spelen (netwerk)

En omdat ik nog nooit heb overklokt en ik nog heel veel fan's en coolers heb liggen die ik nergens kan gebruiken :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KunDun
Weet iemand of het mogelijk is om in het bios de FSB naar 100 is te verhogen ?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 23:43
Ik heb dat bord ook. Tis een Intel bord.. Maximale FSB is 66 MHz, er kan geen celly 2 op. Maximaal een Celly 1 500 en dan niet 500A op een slotket. (lijkt me sterk dat je dat intel bord kan OC-en via de bios, reden hoef ik niet te geven denk ik.. :P)

Wel een stabiel bordje overigens... Ikzelf heb er een celly 333 op.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Het enige wat je met dat bordje kan doen is hem op 333 instellen (d8 ik, is al weer een tijdje terug)

Voor de rest rock solid.

• KunDun
Bedankt , dus 333 is max met mijn 300 .

Ik heb misschine ook wel een blunder gemaakt want ik heb voor dit bordje net 256 mb kinston besteld , maar ik las online net in de specs dat hij max 128 reepjes aankan :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, helaas wel. De EX was een verkapte versie van de LX chipset met oa minder geheugenlijnen en minder interrupts. Het is ook niet zeker dat iedere moderne 128MB DIMM erop zal gaan.

Op m'n werk draai ik ook een Maui (MU440EX) bak met een C366. Erg stabiel, en minstens zo snel als wat erbarmelijke i810 systemen met C700 CPUs!

Of er te OCen valt... weet ik eigenlijk niet. Iig niet in BIOS of via jumpers. Maar of SoftFSB wil werken hangt af van de PLL en (schaam, schaam) ik heb er nog nooit naar gekeken.
100MHz is onrealistisch; de LX/EX chipsets halen meestal max 83MHz. Een Covington Celly 300 trekt zeker 83.

Celeron2 is niet mogelijk. Volgens specs is met Intel BIOS een C400 mogelijk, maar denk dat alles tem de 533 Mendocino (A, niet 2) mogelijk moet zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 16:10 schreef KunDun het volgende:
Ik heb misschine ook wel een blunder gemaakt want ik heb voor dit bordje net 256 mb kinston besteld , maar ik las online net in de specs dat hij max 128 reepjes aankan :(
ik heb ook een 256 besteld voor mijn BXje |:(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 07 november 2001 10:34 schreef MaXiMizE het volgende:

[..]

ik heb ook een 256 besteld voor mijn BXje |:(
Dat is geen probleem hoor, ik heb in mijn BX ook 256MB DaneElec PC133 CAS222 zitten... het gaat erom dat je de juiste keus maakt uit doublesided en singlesided, welke je moet hebben weet ik niet meer...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 06 november 2001 10:48 schreef KunDun het volgende:
Ik weet dat die moederbord standaard op 66mhz loopt en de proccesor ook , maar heeft iemand ervaring met dit bordje en weet of het te overklokken is door middel van FSB ?
het is een "echt" Intel bord, dus van Intel zelf. Dat betekent dat je zeker geen overclock opties zult vinden (dat kon nog wel met Pentium 1 borden) ... Het enige wat je kunt proberen om de FSB op te schroeven (bijv. naar 75 of 83) is een van de progjes SoftFSB of CPUFSB, die zetten zodra Windows gestart is, je FSB omhoog naar een bepaalde waarde. Let dan wel goed op dat je de juiste klokgenerator instelt want anders crashed je systeem zoiezo...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1