LICQ - msgs verdwijnen naar /dev/null??

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 16:24
Sinds een aantal dagen (weken?) heb ik problemen met LICQ, berichten komen gewoon stelselmatig niet aan, terwijl mensen die de windhoos of mac versie gebruiken, nergens last van hebben.

Heeft iemand een id wat dit zou kunnen veroorzaken, en nog beter, hoe ik dit op los?

Het hoerige is dus dat je NIET WEET dat msgs niet aankomen, alleen achteraf als je dus je history gaat vergelijken, blijkt soms driekwart naar /dev/null te verdwijnen...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

sta je wel es op DND??

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• iGadget
Eigenlijk nooit... alleen op N/A als ik wat langer weg ben.
In hoeverre msgs naar mij toe niet aankomen weet ik nog niet, maar msgs van mij naar mensen toe komen in soms 75% van de gevallen niet aan :(

Verwijderd

Even ter info, ook omtrent vorige thread over (L)icq problemen:

Op trillian.cc kun je voten naar welk platform je hem het eerst geport wilt zien... misschien intressant?

Misschien geen open-source, dat zuigt, maar je moet wat. ;(

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ik heb namelijk gemerkt dat je met Licq niet een berichtje kunt sturen naar een licq user als die in dnd staat. Dan verdwijnt je msg ook..
Jouw probleem is mij nog onbekend...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• iGadget
Hmmm... ik heb nu ff EveryBuddy geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem... waar gaat dit mis, heeft ICQ stiekem een nieuw protocol aangenomen wat niet meer 100% backward compatible is? Lijkt me sterk...

Wat wel nieuw is, is dat ik sinds zondag op ADSL zit ipv kabelmodem... maar weer hebben de windoos machines nergens last van :?

En wat dus ook zo raar is, af en toe komt er dus WEL een msg aan als ik er een zootje verstuur. Als het niet werkt, laat het dan in godsnaam ook asjeblieft HELEMAAL niet werken, en niet af-en-toe-wel-maar-meestal-niet... kwor hier zo moe van...

Verwijderd

Sinds een week of twee heb ik last van het zelfde probleem, ik gebruikte micq. Ik heb ook geen idee waar dit aan ligt. Ik gebruik nu maar trillian.

• iGadget
Trillian? Die is er toch nog niet voor linux?

• Aaargh!
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ligt aan brakheid van de ICQ servers, ICQ 2000b accepteerd geen directe messages meer vanaf oudere icq protocollen (is ergens een optie waarmee het wel weer aan kan), dus al je berichten naar 2000b clients gaan door de server. en die server is de laatste tijd goed brak, er verdwijnen gewoon messages. dit probleem doet zich niet alleen bij linux voor maar bij alle clients die de oudere protocollen gebruiken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hier precies hetzelfde probleem (Informatica RuG.. bijna iedereen gebruikt Licq 1.004 hiero).. M'n vriendin was al redelijk pissed op mij! (Je zit me weer gewoon te negeren!)... Na wat pogingen kwam ik er achter dat als je je berichten met een nieuw window stuurde (dus niet in een window waarin de sessie zeg maar gevolgd wordt) dat ze dan vaker aankwamen... Maar dit is absoluut niet onderbouwd!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• iGadget
Hmz... da's mooi kut. Kunnen we niet zelf een ICQ server bouwen (icq.tweakers.net? *D ) die WEL alles normaal doorstuurt? Connect ik m'n client daar wel heel voortaan...

• Aaargh!
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op dinsdag 06 november 2001 15:28 schreef iGadget het volgende:
Hmz... da's mooi kut. Kunnen we niet zelf een ICQ server bouwen (icq.tweakers.net? *D ) die WEL alles normaal doorstuurt? Connect ik m'n client daar wel heel voortaan...
Probleem is dat er geen (open source) icq server software is. die heeft alleen ICQ zelf :(

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• iGadget
Hmmmm... da's nie zo netjes van meneer mirabilis / aol... maar is het wel closed source verkrijgbaar / downloadbaar?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 06 november 2001 12:53 schreef iGadget het volgende:
waar gaat dit mis, heeft ICQ stiekem een nieuw protocol aangenomen wat niet meer 100% backward compatible is? Lijkt me sterk...
Maar tis wel juist :-(

LIcq, en Everybuddy, GAIM etc. gebruiken allemaal ICQ protcol versie 5.. de officiele versie van ICQ is inmiddels bij versie 7 van het procotol. Een week a 2 geleden, begon de ellende :Berichten werden niet gewist op de server, dus elke keer als je connecte kreeg je weer 50 berichtjes in je mik gedouwd etc. Nu, sinds een goede anderhalve week, doet LIcq het helemaal slecht. M.a.w. : Protocol versie 5 ligt er nagenoeg uit, je zal over moeten stappen naar versie 7.. En de enige ICQ clone die ik ben tegen gekomen op Freshmeat is ickle dus die gebruik ik nu, al mis ik LIcq vreselijk :-(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Een goede andere mogelijkheid is om de icq webbie te gebruiken, het voordeel daarvan is dat je contactlijst met icq2001b synchroom loopt.

http://www.icq.com/webbie

Verwijderd

Toch vreemd... een maat van me heeft via chello icq99a draaien, en hij kan gewoon naar zijn andere pc (die via adsl loopt) waar icq2001b draait sturen. Zonder problemen...

Verder heb ik zelf met icq99b ook de bekende message problemen... :(

Greetz,
Blast.

• iGadget
kia: ja leuk... al je private zooi online. Ik gebruik al die web-based meuk zo min mogelijk, alleen als het ECHT niet anders kan. Dus zover is het nog niet :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Ik heb de zelfde problemen hier, echter het verhaal is iets uitgebreider bij mij.

Ik zit achter een MASQed firewall en berichten van andere mensen achter zo'n MASQuerading bak komen NIET of soms aan (zij niet van mij en ik vaak ook niet van hun). Dit komt dus omdat in dat geval SEND THROUGH SERVER aan staat en dat werkt dus inderdaad niet.

Een vriend van mij heeft gewoon dial-up met icq2000b en ik kan wel prima met hem praten simpelweg omdat een direct connection hier wel mogelijk is en send through server niet noodzakelijk is.

Maar ik baal ook ontzettend want ik heb gewoon LICQ in zowel linux als windows via een Xserver zodat WAAR ik ook ben ter wereld ik altijd mijn contact list EN historie op kan vragen! Ideaal, maar nu dus niet meer :(

Verwijderd

zie ook [topic=324288].

Helaas hebben een hele hoop clients er op het moment last van :'(
Pagina: 1