Toon posts:

Harddisk start steeds op!

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn harddisk steeds maar weer opstart en afsluit (althans zo klinkt het). Hetzelfde geluid als wanneer je de computer opstart zeg maar. Nu ondervind ik bij gebruik in XP geen problemen met dit opstarten en afsluiten (XP draait verder en chkdsk is tevreden) maar ik maak me er toch zorgen om. Weet iemand wat hier aan de hand is?

groeten
Toh

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Lees dit maar eens door.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gekeken en alles stond al uit qua powermanagement. Nog andere suggesties?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kijk ff in je BIOS, of daar bij de hd niet iets staat. (Stond in die link hoor)

Juist

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik dus, in de bios staat alles qua powermanagement uit./

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

druk met een schroevendraaiertje ff alle contactjes van je molex goed aan.. heb het ook gehad... heeft met maar 3 hd's gekost!

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 10:41 schreef toh het volgende:
Hoi,

sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn harddisk steeds maar weer opstart en afsluit (althans zo klinkt het). Hetzelfde geluid als wanneer je de computer opstart zeg maar. Nu ondervind ik bij gebruik in XP geen problemen met dit opstarten en afsluiten (XP draait verder en chkdsk is tevreden) maar ik maak me er toch zorgen om. Weet iemand wat hier aan de hand is?

groeten
Toh
Wat voor hd heb je?
Wie weet los je dit inderdaad via het bios op.
Maar ik heb iets soortgelijks. Sinds ik m'n nieuwe wd hd heb, nu 2 maanden, heb ik 2 keer een spontane stop/start van m'n hd gehad. Zo klinkt het tenminste. Verdere problemen leverde het niet op maar ik vind dit toch vreemd en niet prettig. Ik draai win2k sp2.

Verwijderd

Topicstarter
een generieke schijf bij de norrod, 40gb 7200 ik denk dat het een quantum is. ik draai xp en heb het sinds enige dagen. ik ben een beetje bang dat dit mijn harddiskleven enigszins verkort zo. jij ook?

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 21:11 schreef toh het volgende:
een generieke schijf bij de norrod, 40gb 7200 ik denk dat het een quantum is. ik draai xp en heb het sinds enige dagen. ik ben een beetje bang dat dit mijn harddiskleven enigszins verkort zo. jij ook?
Ja zeker.
Hoe vaak heb je die herstart eigenlijk gehad?
En is het sinds je xp bent gaan draaien?
Heb je iets anders gewijzigd?
40Gb 7200 dus die hd is nog vrij nieuw.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58

ThaDude

Hang Loose

Heb ik vaker gehad, meestal stekker nie helemaal er lekker in! effe beter aandrukken of bewegen en dan ist over

bedoel dan je spanningsstekkertje he

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misschien een probleempje met de voeding? Ik heb het ooit ook gehad met m'n 235 Watt met 4 HDD's :)

300W erin en problem solved >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Kabeltje beetje los, zou natuurlijk kunnen.
Maar dan zou ik verwachten dat het aan een stuk gebeurt (evt. tig keer achter elkaar).
Voeding iets te licht, zou ook kunnen.
Maar dan zou het moeten gebeuren als iets anders in je pc even veel stroom trekt.
Ik zit zelf te denken dat windows (xp of 2000) de schuldige is. Als je de pc op standby zet wordt immers ook een seintje aan de hd gegeven uit te gaan en als je weer wat doet om op te spinnen. Trigger uit te gaan zou dan 'zomaar' gegeven worden waarna de hd ook meteen weer opstart. Misschien ook een combinatie van xp/2000 en een vrij recente hd? Die dingen hebben ook firmware.
Maar dit is allemaal alleen maar speculatie hoor.
Pagina: 1