foto's regelrecht uit een map op de site

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik moet een intranetje samenstellen en af en toe wordt daar een wijziging aangebracht..

Nu is het maken van een fotosite met thumbnails handwerk.. maar ik ben er niet altijd.. is het mogelijk om ergens een script ofzo vandaan te halen die alle foto's uit een map in één keer op de site weer kan geven?

Als er dan foto's bij worden gezet in een map op het netwerk en je drukt op F5 dat ze gewoon te zien zijn zeg maar. (eventueel wel met thumbnails inbegrepen dus)

BVD

Verwijderd

Photoshop kan dat, ACDSee kan dat, van die laatste kan je makkelijk een trial pakken en die doet dat heel netjes. Niks handwerk. :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Als je een beetje thuis bent in PHP kun je een script schrijven die de hele directory uitleest en zo een soort gallery samenstelt.

Dan heb je zelfs nog wel een optie van PHP, en dat is een bepaalde Libraary die server-sided thumbnails genereerd, maar daar weet ik verder niets vanaf.

Voor vragen & info zou ik kijken op:
www.php.net

en
Webscripting

* Willem Let wel dat je dus PHP moet kunnen draaien

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ja, beide programma's heb ik.. maar die doen de foto's die op dat moment in de map staan. (nu zit ik te denken aan photoshops web photo gallery) ik denk dat ik dat ook maar ga gebruiken maar misschien was er dus iets waardoor ik zelfs dat niet hoef uit te voeren

gewoon een scriptje in de site zelf die elke keer kijkt of er nieuwe foto's in de map staan

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
oei php... dat kan ik niet.. misschien volgend jaar eens aan beginnen

• Willem
* Willem calls drm

Die heeft laatst zo'n scriptje geschreven.
Maar aangezien hij nog in de UK zit zal je het even aan iemand anders moeten vragen :).

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 06 november 2001 10:46 schreef willem169 het volgende:
Die heeft laatst zo'n scriptje geschreven.
* Pelle ook :)

Dit scriptje leest een directory uit en pleurt de filenames (downloadbaar) met nog wat attributen op het scherm. Als je dus zoiets wilt als een thumbnail-generator zul je zelf op extensie moeten checken (gif/jpg) en ze daarna door de GDLib moeten trekken. Daar is op php.net voldoende info over aanwezig.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?
$directory = dir("/www/virtual/endannogwat/en/hier/je/folder/");
while ($entry = $directory->read()) {
    if ($entry != "." &amp;&amp; $entry != "..") {
        $files[] = $entry;
    }
}
$directory->close();

if ($files) { 
    sort($files);
    print "<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=4>\n";
    print "<tr>\n";
    print "    <td class=\"tekst\"><b>bestandsnaam</b></td>\n";
    print "    <td>&amp;nbsp;&amp;nbsp;</td>\n";
    print "    <td class=\"tekst\"><b>grootte</b></td>\n";
    print "    <td class=\"tekst\"><b>datum</b></td>\n";
    print "</tr>\n";
    foreach ($files as $key => $val) {
        $fullpath = "/www/virtual/endannogwat/en/hier/je/folder/" . $val;
        print "<tr>\n";
        print "    <td class=\"tekst\"><a href=\"/endannogwat/en/hier/je/folder/$val\">" . $val . "</a></td>\n";
        print "    <td class=\"tekst\" align=\"right\">" . filesize($fullpath) . " bytes </td>\n";
        print "    <td class=\"tekst\">" . date("Y-m-d H:i:s", filemtime($fullpath)) . "</td>\n";
        print "</tr>\n";
    }
    print "</table>\n";

} else {
    print "Geen files in deze folder aanwezig.\n";
}
?>

• Willem
Op dinsdag 06 november 2001 11:17 schreef Pelle het volgende:

[..]

* Pelle ook :)

Dit scriptje leest een directory uit en pleurt de filenames (downloadbaar) met nog wat attributen op het scherm. Als je dus zoiets wilt als een thumbnail-generator zul je zelf op extensie moeten checken (gif/jpg) en ze daarna door de GDLib moeten trekken. Daar is op php.net voldoende info over aanwezig.

[codeknip-modus]
En opzich wel raar dat je hier wel in 1x een script post :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 06 november 2001 11:37 schreef willem169 het volgende:
En opzich wel raar dat je hier wel in 1x een script post :?
Dit is niet het hele script wat hij nodig heeft hoor; hij zou er zelf die hele image-functionaliteit nog aan toe moeten voegen.
Daarbij komt dat ik dit script al had liggen (en zelfs open had staan) dus het was een kleine moeite om het hier even te posten. Had ik het from scratch moeten kloppen, dan was het een ander verhaal geweest.
Oh ja: dit was ook geen scriptrequest, maar een vraag naar een oplossing. En dit kan helpen om tot een oplossing te komen.

oh ja, willem169 doelde hierop

• Willem
Op dinsdag 06 november 2001 11:44 schreef Pelle het volgende:

[..]

Dit is niet het hele script wat hij nodig heeft hoor; hij zou er zelf die hele image-functionaliteit nog aan toe moeten voegen.
Daarbij komt dat ik dit script al had liggen (en zelfs open had staan) dus het was een kleine moeite om het hier even te posten. Had ik het from scratch moeten kloppen, dan was het een ander verhaal geweest.
Oh ja: dit was ook geen scriptrequest, maar een vraag naar een oplossing. En dit kan helpen om tot een oplossing te komen.

oh ja, willem169 doelde hierop
OK

no problem.
no offence.

just confusing :)

Pagina: 1