www.FlompTV.nl
Verwijderd
Zeker weten?Op dinsdag 06 november 2001 10:26 schreef Tijn_3d het volgende:
ben je gek je merk het wel als je hem niet verder kan overclocken want dan loopt ie gewoon vast in spellen maar hij wordt echt niet zo warm dat ie uitfikt ofzo
[verontschuldigingsmodus]Sorry als ik zeur, ben n00b.[/verontschuldigingsmodus]
www.FlompTV.nl
Heb je die filmpjes niet gezien die ome Tom gemaakt had!!!!
Maar ga er maar vanuit dat er 99,9% zeker niks gebeurt
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Verwijderd
mits je van het voltage afblijft
anders kan je het gerust doen
Er zit niet eens een koeler op?!Op dinsdag 06 november 2001 10:35 schreef Tijn_3d het volgende:
ja ik weet het zeker of je moet zo stom zijn om je koeler er af te halen maar anders kan je proc videokaart whatever niet door fikken door het overclocken
mits je van het voltage afblijft
anders kan je het gerust doen
www.FlompTV.nl
ehm dat waren volgens mij athlons en geen videokaarten, een videokaart ken echt niet wegsmelten, bullshit, als ie te warm word crasht ie toch, maar aangezien die mx200 de allerbrakste gforce in de omloop is en zeer onder de maat presteerd kan ik me niet voor stellen dat ie uberhaubt warm word. denk trouwens ook dat dat overklokken niet zoveel zin heeft, of je nou ongeveer 800 3dmark's (2001) haalt of 900.Op dinsdag 06 november 2001 10:33 schreef MRic3 het volgende:
ik twijfel zelf... denk dat het wel kan....
Heb je die filmpjes niet gezien die ome Tom gemaakt had!!!!
Maar ga er maar vanuit dat er 99,9% zeker niks gebeurt
Verwijderd
Gewoon goed koelen dus.
Ehmz... jij moet niet schreeuwen voordat je iets weet. Mijn 3DMark score was toevallig 3250, en geen 800.Op dinsdag 06 november 2001 10:38 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ehm dat waren volgens mij athlons en geen videokaarten, een videokaart ken echt niet wegsmelten, bullshit, als ie te warm word crasht ie toch, maar aangezien die mx200 de allerbrakste gforce in de omloop is en zeer onder de maat presteerd kan ik me niet voor stellen dat ie uberhaubt warm word. denk trouwens ook dat dat overklokken niet zoveel zin heeft, of je nou ongeveer 800 3dmark's (2001) haalt of 900.
En dattie niet warm wordt: weer iets waarover jij schreeuwt voordat je iets weet; dat ding van mij wordt nu al gloepertsheet, als ik namelijk mijn vinger op de achterkant van de kaart leg op de plek van de GPU, verbrand ik mijn vinger. Hoezo "niet heet"?
Vandaar dus ook mijn vraag.
www.FlompTV.nl
Op dinsdag 06 november 2001 10:38 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ehm dat waren volgens mij athlons en geen videokaarten, een videokaart ken echt niet wegsmelten, bullshit, als ie te warm word crasht ie toch, maar aangezien die mx200 de allerbrakste gforce in de omloop is en zeer onder de maat presteerd kan ik me niet voor stellen dat ie uberhaubt warm word. denk trouwens ook dat dat overklokken niet zoveel zin heeft, of je nou ongeveer 800 3dmark's (2001) haalt of 900.
Dubbelpost?!
www.FlompTV.nl
Verwijderd
Als je je core te ver overclocked, loopt het beeld vaak vast, dan staat gewoon alles muurvast je ziet beeld maar zelfs je muis kan je dan niet meer bewegen...
Als je begint met overclocken, meestal kan je core en mem, wel 10% overclocken zonder problemen, daarna ga je gewoon in stappen van 5Mhz omhoog tot het niet meer gaat of totdat prestatie niet meer toeneemt
en dat die sink heet word? tja zat er dan een fan op. ik kan het weten want ik heb een mx gehad, een 200 een 400 en een gf2 pro.
Ja nou en dan zit je dus te ver. Je muis beweegt niet meer en dat soort shit... Alles muurvast, harde reset nodig. Dan heb ik dus een vraag:Op dinsdag 06 november 2001 10:42 schreef -KOD- het volgende:
Als je je geheugen overclocked (en je gaat te ver) dan zie je artifacts, witte flitsen of stippen in je beeld...
Als je je core te ver overclocked, loopt het beeld vaak vast, dan staat gewoon alles muurvast je ziet beeld maar zelfs je muis kan je dan niet meer bewegen...
Als je begint met overclocken, meestal kan je core en mem, wel 10% overclocken zonder problemen, daarna ga je gewoon in stappen van 5Mhz omhoog tot het niet meer gaat of totdat prestatie niet meer toeneemt
Hoe kom ik dan weer in PowerStrip of NVMax om het terug te zetten naar default settings? Lijkt me namelijk wel moeilijk met een vastgeslagen PC...
Salvador, wat kom je toch lekker vriendelijk en behulpzaam over, NOT!!!
www.FlompTV.nl
Ik vraag toch niet of ik er een fan bijop moet zetten of wel? Ik vraag of dat ding weg kan smelten! Dus, nogmaals: kan dat als-ie nu al zo heet is???Op dinsdag 06 november 2001 10:44 schreef salvador4 het volgende:
ja hallo ik heb het over 3dmark 2001, default instellingen en dan ken jij nooit meer dan 1500 halen met die kaart, jij zal het wel over 3dmark 2000 hebben.
en dat die sink heet word? tja zat er dan een fan op
www.FlompTV.nl
Dan moet jij vooral dit soort dingen blijven zeggen:Op dinsdag 06 november 2001 10:44 schreef AzzKickah het volgende:
[..]
offtopic:
Ehmz... jij moet niet schreeuwen voordat je iets weet. Mijn 3DMark score was toevallig 3250, en geen 800.
Verwijderd
3d mark 2000 ja. echt niet in 2001. Ik haal maar 3600 in 2002 en ik heeft een veel beter kaartje.Op dinsdag 06 november 2001 10:41 schreef AzzKickah het volgende:
[..]
Ehmz... jij moet niet schreeuwen voordat je iets weet. Mijn 3DMark score was toevallig 3250, en geen 800.
En dattie niet warm wordt: weer iets waarover jij schreeuwt voordat je iets weet; dat ding van mij wordt nu al gloepertsheet, als ik namelijk mijn vinger op de achterkant van de kaart leg op de plek van de GPU, verbrand ik mijn vinger. Hoezo "niet heet"?
Vandaar dus ook mijn vraag.
Verwijderd
Neehoor, meestal als je computer eruit klapt zet powerstrip naar mijn weten je defaul waarde terug... en anders is het kwestie van even wachten computer laten afkoelen,Op dinsdag 06 november 2001 10:44 schreef AzzKickah het volgende:
[..]
Ja nou en dan zit je dus te ver. Je muis beweegt niet meer en dat soort shit... Alles muurvast, harde reset nodig. Dan heb ik dus een vraag:
Hoe kom ik dan weer in PowerStrip of NVMax om het terug te zetten naar default settings? Lijkt me namelijk wel moeilijk met een vastgeslagen PC...
offtopic:
dan start je weer op, in windows, zolang je geen 3d gebruikt wordt je kaart ook niet erg heet, en gaat die dus niet weer zo snel op zijn bek, en heb je dus alle tijd om de settings ietsjes lager te zetten
ik denk dat als die sink 150 graden word dat je kans hebt dat je kaart smelt. als ie 150 graden word zou ik em dus gaan koelen. maar aan de andere kant zou ik me niet druk maken want zo warm ken ie nooit worden uit z'n eigen. ik had vroeger een 4 mb voodoo 1 en 12 mb voodoo 2, die werder pas warm 90 graden was normaal..Op dinsdag 06 november 2001 10:47 schreef AzzKickah het volgende:
[..]
Ik vraag toch niet of ik er een fan bijop moet zetten of wel? Ik vraag of dat ding weg kan smelten! Dus, nogmaals: kan dat als-ie nu al zo heet is???
www.FlompTV.nl
Maar uitfikken: Neej, de videokaart loopt gewoon vast als ie te heet word, en dan klok je hem ff terug...
Dat komt wel goed, gewoon klokken die handel, en maar kijken hoe ver je komt, elke mhz is meegenomen...
Verwijderd
Dank je wel voor de bevestiging..Op dinsdag 06 november 2001 10:53 schreef ImaStar het volgende:
Het kan WEL.
Maar onthoudt... 99,9 van de 100 keer gebeurd er niks...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
iddOp dinsdag 06 november 2001 10:56 schreef MRic3 het volgende:
[..]
Dank je wel voor de bevestiging..
Maar onthoudt... 99,9 van de 100 keer gebeurd er niks...
Ach en als dat gebeurd, zo een mx-200 kost toch geen fuck.Op dinsdag 06 november 2001 10:25 schreef AzzKickah het volgende:
Hellow,
ik wil vanmiddag beginnen met het langzaam overklokken van mijn GeForce2MX-200, alleen... toch ben ik een klein beetje bang (ja, ik ben overclock-n00b). Kan zo'n videoplank ook te heet worden en/of zelfs wegsmelten? Iemand ervaring toevallig?
105 gulden in 't target boekie :-)Op dinsdag 06 november 2001 10:57 schreef LeNNy het volgende:
[..]
Ach en als dat gebeurd, zo een mx-200 kost toch geen fuck.
bij mij gaat dat perfect
ls de core temp boven 60 graden gaat zit je unsafe, bij mijn goed verstand dan toch, want ik heb een TNT2 model 64 die losjes 89 graden doet en pokkestabiel is .....
wordt ie volgens jou te warm, of is je temp echt te hoog, koop dan zon PCI-bracket fannetje , het neemt wel en pci-slot in maar brengt de warme lucht naar buiten , en idd een geforce2mx kost tegenwoordig geen fuck meer.
en doe er maar een slot op. tis hier dood
[ Voor 5% gewijzigd door successor op 06-06-2005 21:58 ]
Out of the box? What box? There is no box.
En jij moet kijken naar de datum, 3 jaar geleden.successor schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:58:
je moet kijken naar de core temp....
Toen waren beige computers heel gewoon.
Wow, een kick na ca. drieëneenhalf jaar, is er ergens een Tweakers Book of World Records?
[ Voor 4% gewijzigd door koraks op 06-06-2005 22:06 ]
Verwijderd
Oslik, blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()