Wie weet wat een goeie compiler/ debugger is onder Linux. Het liefst een grafische net als visual of borland.
Ik zit nu te knaken met g++ maar dat werkt niet zo goed.
Ik zit nu te knaken met g++ maar dat werkt niet zo goed.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ah, bijna net zo ver te zoeken als bij MSVC? G++ voldoet beter aan de standaard dan de MS compilers...Op dinsdag 06 november 2001 10:26 schreef Sneech het volgende:
Er bestaan geen 'goede' C++ compilers, ISO standard conformance is errug ver te zoeken als het om C++ gaat.
Wie een commerciele compiler voor linux koopt is, euhmm, naief? Gebruik de g++ die erbij zit, of update je g++ naar versie 3.0.2.Verder zijn er wel een aantal (commerciële) compilers voor Linux, zoek maar eens op Google naar 'linux c++ compilers' ofzo.
Verwijderd
Ik kan je vraag niet helemaal in de context plaatsen. Heb ik gezegd dat MSVC beter is ? MSVC zuigt verschrikkelijk !Op dinsdag 06 november 2001 11:36 schreef mietje het volgende:
[..]
Ah, bijna net zo ver te zoeken als bij MSVC?
Ik heb het nooit gemeten, ik vind ze allebei bagger.G++ voldoet beter aan de standaard dan de MS compilers...
Ik weet niet of die commerciële compilers veel soeps zijn, maar als dat zo is en je kan het je veroorloven is er niks mis mee om te betalen voor goede software hoorWie een commerciele compiler voor linux koopt is, euhmm, naief? Gebruik de g++ die erbij zit, of update je g++ naar versie 3.0.2.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| for (int i=0; i<10; i++)
{
blaat;
};
for (int i=0; i<10; i++)
{
blaaterdeblaat;
}; |
g++ 3.0.2 voldoet aan de aller modernste ISO standaards. Als jij denkt dat dat niet het geval is heb je verkeerde standaards in je hoofd.Er bestaan geen 'goede' C++ compilers, ISO standard conformance is errug ver te zoeken als het om C++ gaat.
Verwijderd
Gcc is in ieder geval zo goed dat je er de linux kernel mee kunt (moet) builden. Vervolgens een "betere" compiler kopen om userland applicaties te schrijven voor een kernel die met een "slechte" compiler gebuild is lijkt me nogal overkill en onlogisch.Op dinsdag 06 november 2001 11:45 schreef Sneech het volgende:
Ik weet niet of die commerciële compilers veel soeps zijn, maar als dat zo is en je kan het je veroorloven is er niks mis mee om te betalen voor goede software hoor.
Verwijderd
Geloof je 't zelf ?Op dinsdag 06 november 2001 12:05 schreef ewasx het volgende:
[..]
g++ 3.0.2 voldoet aan de aller modernste ISO standaards. Als jij denkt dat dat niet het geval is heb je verkeerde standaards in je hoofd.
Verwijderd
Verwijderd
1
2
3
4
| for (int i=0; i<10; i++)
{
blaat;
}; |
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb altijd geleerd dat alles binnen de { en } een nieuwe scope is. int i is niet binnen de krulhaken gedefinieerd, dus valt buiten die nieuwe scope. Op die manier lijkt visual C++'s gedrag me dus het meest logisch.Reden? Bij de tweede for loop was integer i al gedefineerd.
Verwijderd
Ik citeer Bjarne Stroustrop:Op dinsdag 06 november 2001 12:34 schreef Xalista het volgende:
BTW, het is de ANSI C(++) standaard, volgens mij geen ISO standaard. ISO is voor je bedrijfje (ISO 9001 gecertificeerd, ofzo)
C++ has been standardized by ANSI (The American National Standards Institute), BSI (The British Standards Institute), DIN (The German national standards organization), several other national standards bodies, and ISO (The International Standards Organization).
Verwijderd
Je bent hevig bezig met het door elkaar halen van C en C++.Op dinsdag 06 november 2001 12:07 schreef mietje het volgende:
[..]
Gcc is in ieder geval zo goed dat je er de linux kernel mee kunt (moet) builden. Vervolgens een "betere" compiler kopen om userland applicaties te schrijven voor een kernel die met een "slechte" compiler gebuild is lijkt me nogal overkill en onlogisch.
Verwijderd
I stand corrected.Ik citeer Bjarne Stroustrop:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
C++ has been standardized by ANSI (The American National Standards Institute), BSI (The British Standards Institute), DIN (The German national standards organization), several other national standards bodies, and ISO (The International Standards Organization).
Lees de standaard er nog eens op na zou ik zeggen.Op dinsdag 06 november 2001 12:36 schreef Qlone het volgende:
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb altijd geleerd dat alles binnen de { en } een nieuwe scope is. int i is niet binnen de krulhaken gedefinieerd, dus valt buiten die nieuwe scope.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Meestal spreek je over ANSI/ISO C/C++ complianceOp dinsdag 06 november 2001 12:51 schreef Xalista het volgende:
Al spreek je meestal wel over 'ANSI C compliance' ipv 'ISO C compliance'
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Nope, dat doe ik niet. g++ en gcc zijn alleen verschillende front-ends voor de zelfde back-end compiler. De zelfde back-end compileert ook objective-C en fortran, en er is meer in de maak.Op dinsdag 06 november 2001 12:50 schreef Sneech het volgende:
Je bent hevig bezig met het door elkaar halen van C en C++.
Verwijderd
Dit had ik niet van je verwacht, moet dit een argument voorstellen ?Op dinsdag 06 november 2001 13:39 schreef mietje het volgende:
En duizenden guldens uitgeven om een volledig ISO-compliant compiler te kopen die misschien slechtere code genereert...
Verwijderd
Ok... zojuist gedaan en het blijkt dat de standaard een jaar of 2 geleden is aangepast en dat een van de wijzigingen dus de scope van de 'i' in dat betreffende for statement was...Lees de standaard er nog eens op na zou ik zeggen.
Verwijderd
Het is geen technisch maar een commercieel argument. Natuurlijk is het fijner om te werken met een compiler die zich volledig aan standaards houdt, maar helaas is er geen enkele compiler die zich 100% aan die standaards houdt. Alle compilerproducenten breiden de standaards uit (closures in borland bv, of signatures in g++, of machine-specifieke uitbreidingen op embedded systems) of implementeren hem niet volledig.Op dinsdag 06 november 2001 15:01 schreef Sneech het volgende:
Dit had ik niet van je verwacht, moet dit een argument voorstellen ?
.edit: hmmm foutje in mijn define, er moet nog een 'for' achter natuurlijkOp dinsdag 06 november 2001 11:57 schreef Xalista het volgende:
Ik moest bijna janken toen ik er achter kwam dat MSVC++6 het volgende niet pikte:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9for (int i=0; i<10; i++) { blaat; }; for (int i=0; i<10; i++) { blaaterdeblaat; };
Reden? Bij de tweede for loop was integer i al gedefineerd.
Begrijp me goed, dit is een gedocumenteerde "Language Extension", geen bug dus, maar een feature.
Je kan veel zeggen van g++, maar hij weet wel wat scoping is.
1
| #define for if (false) { } else for |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Getverdemme, vies!Op woensdag 07 november 2001 01:52 schreef OiSyN het volgende:
code:
1#define for if (false) { } else
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bijna. "export" doet het nog niet, maar goed, alleenOp dinsdag 06 november 2001 12:05 schreef ewasx het volgende:
[..]
g++ 3.0.2 voldoet aan de aller modernste ISO standaards. Als jij denkt dat dat niet het geval is heb je verkeerde standaards in je hoofd.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Je neemt me de woorden uit de mond !Op dinsdag 06 november 2001 13:05 schreef farlane het volgende:
[..]
Lees de standaard er nog eens op na zou ik zeggen.
Dat is natuurlijk onzin. Een goede IDE bevordert de productiviteit, en kan ook een hoop stomme foutjes voorkomen, mbv bijv. syntax coloring en een intellisense-achtig ietsOp woensdag 07 november 2001 15:54 schreef XTerm89D het volgende:
[..]
Btw voor de topic starter, als je een IDE nodig hebt om C++ te proggen kan je beter krentebollen gaan bakken.
Verwijderd
Verwijderd
Dan nog steeds is het een goed idee om te zeiken. Als ik een project aflever bij een klant en het werkt niet (helemaal), heeft hij ook het recht om te zeiken.Op woensdag 07 november 2001 09:18 schreef OiSyN het volgende:
ipv te zeiken op wat niet klopt kun je er natuurlijk ook gewoon omheen werken, en dit is een prima oplossing die perfect werkt
En ik denk dat het ook beter is om eerst zonder IDE het compileren te leren en om het vervolgens te doen met een IDE.Op woensdag 07 november 2001 17:17 schreef XTerm89D het volgende:
Wat nou onzin !
vi, en mc hebben al die kleurtjes.
Het is duidelijk (no flame) dat de topic starter
g++ hello.cpp -o hello -O3 te veel moeite vind en gewoon wat wil klikken en voorbeeldjes uit een C++ in 24 uren boekje wil proberen. Ik hab daar geen probleem mee, maar doe dat dan onder een OS dat er voor geschreven is en zeg niet dat g++ maar "niet zo lekker loopt", zeg dan liever ik snap schijt van g++ en ben niet geintresseerd in het te leren.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
mee eensOp woensdag 07 november 2001 18:34 schreef farlane het volgende:
[..]
Dan nog steeds is het een goed idee om te zeiken. Als ik een project aflever bij een klant en het werkt niet (helemaal), heeft hij ook het recht om te zeiken.
Daar heb je wel gelijk in, maar het is een feit dat die 'feature' er in zit, en daar doe je niets aan. Dus als je compilet met MSVC dan kun je net zo goed die hack gebruiken, hoe vies het ook is.En die oplossing is een hack. Een perfecte oplossing voor een probleem wat er niet moet zijn.
Verwijderd
Jaja, ik kan ook in de MSDN knowledge base zoeken. Of wil je me soms vertellen dat je dit helemaal zelf hebt uitgevogeld???#define for if (false) { } else
Verwijderd
Wil jij wel eens even héél vlug indammen !Op woensdag 07 november 2001 19:43 schreef Xalista het volgende:
[..]
Jaja, ik kan ook in de MSDN knowledge base zoeken. Of wil je me soms vertellen dat je dit helemaal zelf hebt uitgevogeld???
Vermeld volgende keer gewoon waar je je info vandaan haalt.
Jonge jonge jonge wat zijn we weer vriendelijk.Op woensdag 07 november 2001 20:08 schreef Sneech het volgende:
[..]
Wil jij wel eens even héél vlug indammen !
Na vijf posts heb je niet het recht om mensen aan te vallen op iets wat helemaal niet verplicht is hier op GoT.
Zo werkt het niet.
dan vraag je gewoon ff lief of tie het ff uitlegd voor jeOp woensdag 07 november 2001 20:41 schreef Remenic het volgende:
[..]
Jonge jonge jonge wat zijn we weer vriendelijk.
Om eerlijk te zijn, ik snap geen hol van die define statement, en wil ook graag weten hoe die code precies in elkaar steekt...
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Ach, fuck off.Wil jij wel eens even héél vlug indammen !
Na vijf posts heb je niet het recht om mensen aan te vallen op iets wat helemaal niet verplicht is hier op GoT.
Zo werkt het niet.
en dat verplicht jij me? dacht het niet...Op woensdag 07 november 2001 19:43 schreef Xalista het volgende:
[..]
Jaja, ik kan ook in de MSDN knowledge base zoeken. Of wil je me soms vertellen dat je dit helemaal zelf hebt uitgevogeld???
Vermeld volgende keer gewoon waar je je info vandaan haalt.
Verwijderd
Wel dus..En in de MSDN knowledge base kun je ver zoeken, ik denk niet dat microsoft zelf zo'n hack rondversprijdt
Verwijderd
Omdat ik 'jouw' oplossing al eerder op MSDN had gezien dacht ik dat het heel goed mogelijk was dat jij hem daar vandaan had. Je hebt er ook niet bij gezet dat je het zelf hebt verzonnen.maar goed, als ik het goed begrijp kun jij niet helemaal hebben dat ik een oplossing presenteer waarvan jij denkt dat ik m niet zelf bedacht zou kunnen hebben, zonder een referentie erbij te zetten?