Aopen AX59Pro/K6 Timeouts/hangers

Pagina: 1
Acties:

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:36
Hallo allemaal.

Ik zit hier op m'n werk een privePC te installeren (comes with the job ;) ). Specs:

AMD K6 300 3D
AOpen AX59 Pro (nieuwste BIOS)
192 MB RAM
40 GB Maxtor HDD
5 GB Quantum
AOpen 36x CDROM speler
LiteOn 16/10/40 CDR/RW

Af en toe lijkt het systeem compleet te bevriezen. Bijvoorbeeld tijdens het opstarten, windows scherm komt in beeld, duurt het soms een minuut voordat ie verder gaat. Soms tijdens het opstarten van Nero, lijkt het systeem compleet te bevriezen, gaat echter na een halve minuut/minuut verder. Het vreemde is dat het lang niet altijd gebeurd.

Ik heb deze machine 1 week geleden zelf compleet opnieuw geinstalleerd (na toevoeging 40 GB HD en LiteOn brander). Daarna zijn de problemen dus begonnen. Ik heb Win98SE geinstalleerd, 4 in 1 4.35. Ik heb zelf ook een AMD systeem thuis dus ik dacht dat ik aardig op de hoogte was, maar dit probleem snap ik ff niet. Ik heb BTW ook al de DMA onder Windows uitgeschakeld voor elk apparaat, leek eerst te helpen maar nu ik dit typ "hangt" ie alweer.

Wil iemand me hier bij helpen ? Many thanks in advance :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Hoe is de koeling van de CPU?

• Arfman
Koeling lijkt me niet het probleem .. het toeval wil dat ik 2 dezelfde PC's hier heb staan met allebei hetzelfde probleem, en allebei is er een extra HDD en LiteOn brander ingekomen .. deze PC's hebben 2 jaar lang probleemloos gedraaid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Arfman
CPU Temperature is volgens AOpen Monitor 33 graden.

• Arfman
Iemand ?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm

Heb je ook last van een schommelende vcore :?
Ik heb thuis nl. ook nog eentje liggen revisie 1.2 en K6-2/400 gebruik die af en toe nog voor wat test werk maar dan heb dan ook van die "freezes" heb het een poosje terug eens in de gaten gehouden en bleek dat de vcore dan flink zakte, bleek trouwens aan de voeding te liggen die het niet kon bij benen met alle drives die er aanhingen (4x scsi hd's 7200rpm, cdrom, writer, en nog wat spul)
Probeer eens een 300 watt voeding mischien dat dat helpt :)
bij mij wel in iedergeval.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Arfman
OK thanks ik ga de vcore eens monitoren.

• Arfman
Hmm niks mis mee .. rocksteady @ 2.27 / 2.25

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:01
ik ehb dit mobo en cpu enkele jaren terug gehad. niks dan problemen, meer als 15 BSOD's/dag etc vastlopers enzo. ik heb de cpu en mobo weggegooid, ik wou zelfs iemand anders niet met die zooi opzadelen.

• Arfman
Mja daar heb ik dus niks aan. Die PC's moeten gewoon weer werken zoals ze dat voorheen ook deden, voordat die HD en die brander erin kwam. Anybody, help !

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Arfman
Mja dank u .. nu nog een oplossing graag :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

hm zit effe terug te denken aan mijn ASUS T2P4 rev 3.0 plank :)
die had switching powerregulators en die gingen bij de K6-2 serie nog wel eens "op de bek" vooral bij 6x75 en een verhoogde vcore
Ze werden nogal heet en daar door instabiel en dan klapten de voltage's in en crashte de hele boel :)
zou de AX59pro daar ook last van kunnen hebben :?
En wat we nu ook te binnen schiet is dat de eerste revisie's (tot revisie 1.4)van de AX59pro ook van dat soort problemen kende maar dan bij K6-2 cpu's boven de 450mhz (standaard of oc'd) kan me herrinneren dat ik destijds veel op en van de alt.pheriphs-motherboard.aopen nieuws groepen dat probleem tegen kwam. hm mischien dat google dat in de archieven nog heeft zitten zou je dan eens moeten gaan kijken....

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Arfman
Dank u, dank u. Probleem is alleen dat deze pc niet is overgeclockt (ook nooit geweest) .. hij is van de concierge hiero dus ga maar na :) Er zit een K6-2/300 MHz CPU op dus jouw verhaal over die processoren van 450 mhz en hoger gaat helaas ook niet op.

Voor de duidelijkheid:

ditzelfde systeem heeft 2 jaar lang probleemloos gedraaid. Ik heb er alleen een HD bij ingezet en een Liteon brander in de volgende specificatie

Primary master: Maxtor 40 GB hdd
Primary slave : Quantum 5 GB hdd
Secondary master : Liteon 16/10/40 brander
Secondary slave : AOpen 36X CDROM/AKU

In ieder geval bedankt voor het meedenken !

• Arfman
Somebody plz help ! :'(

• Arfman
Naja nevermind .. heb DMA voor alles uitgezet en alles schijnt nu redelijk te werken.. de beste man heeft de PC net meegenomen en ik hoop dat het goed gaat.

Nogmaals dank voor de hulp.

Pagina: 1