Toon posts:

21 Inch Eizo met Alzheimer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 21 Inch monitor van EIZO. Een pracht van een monitor, maar hij doet nu toch een partij vreemd :?

Elke keer als ik de monitor aanzet, of van resolutie verander, springt hij naar zijn defeault instellingen ;(
Erg vervelend, omdat je dan het beeld weer lichter moet zetten, breder moet maken, uitrekken etc.

Ik heb alle instellingen al geprobeerd, maar hij vertikt het om mijn gebruikersinstellingen op te slaan |:(

Herkent iemand van jullie dit probleem, en / of weet je de oplossing :+

Mischien weet iemand een software programmatje dat je beeld positie en size van je videokaart insteld, dan is het zelfs niet meer erg dat de monitor niks opslaat, je past alleen je videokaart setting aan.

Momenteel heb ik dat al gedaan met de brightness en Contrast via mijn 3dfx tools van mijn voodoo5 5500. Nu nog de position en size (geometry) :+

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan even kijken of hij een backupbatterijtje op de printplaat heeft zitten. Deze heeft eigenlijk hetzelfde doel als je biosbatterij. Het lijkt er dus op dat de jouwe versleten / leeg is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.. *D

Weet je toevallig of dat meestal ook van die knoopcelletjes zijn zoals op mobo's ? :? Of ziet zo'n batterij er meestal anders uit ? :)

Iedergeval een goede tip, daar kan het inderdaad wel eens aan liggen!!! :o

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand dan een progje om je size en position aan te passen, als de batterij truc niet werk :?

Verwijderd

Beetje off-topic misschien, maar als ik een Eizo, ongeveer 5 jaar oud, 21" voor 450 piek aan kan komen, is dat een must-buy?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 06 november 2001 16:22 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Beetje off-topic misschien, maar als ik een Eizo, ongeveer 5 jaar oud, 21" voor 450 piek aan kan komen, is dat een must-buy?
Mwa, must by zou ik geen enkele monitor van 5 jaar oud noemen, maar goed... 450,- is een mooie prijs als je er nog een jaartje of wat mee verder kan.

de betaler vervuilt

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 06 november 2001 10:42 schreef TeleManiac het volgende:
Je kan even kijken of hij een backupbatterijtje op de printplaat heeft zitten. Deze heeft eigenlijk hetzelfde doel als je biosbatterij. Het lijkt er dus op dat de jouwe versleten / leeg is. :)
[/qute]

Daar valt vrij weinig van te zeggen hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
5 jaar oud is al weer redelijk oud Ex_Inferis1, maar als ie nog goed beeld geeft is het volgens mij niet echt duur voor een 21 Inch. *D

450,- is niet duur voor een 21 Inch eizo, maar je hebt verschillende series van Eizo 21Inch. (vraag het type nummer, en kijk eerst welke resolutie + refresh hij aan kan op eizo site)

Ik heb de T-Flat (vlakke beeldbuis) en als ik er een voor 450,- zou kunnen kopen zou ik het zeker doen :P

Maar waarschijnlijk heb je een ouder model voor 450 piek, want ter vergelijking mijn EIZO is +/- 3.5 jaar oud. (net buiten garantie heb ik gezien |:( )

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo valt er weinig over te zeggen?

Waar zou ik de oplossing dan nog meer kunnen zoeken :? Het "bios batterij" verhaal leek mij erg aannemelijk :+
Op dinsdag 06 november 2001 16:34 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[/qute]
Daar valt vrij weinig van te zeggen hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 16:58 schreef De_Gene het volgende:
Hoezo valt er weinig over te zeggen?

Waar zou ik de oplossing dan nog meer kunnen zoeken :? Het "bios batterij" verhaal leek mij namelijk erg aannemelijk :+
[...]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een iedee over een progje dat je monitor size en position kan aanpassen ?:)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat zit toch standaard bij bepaalde drivers?
bij mij kan ik het gewoon instellen. (det 21.85)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Ik had ook een tweedehands EIZO 21 inch gekocht maar die is er na een jaar in een keer mee genokt :'( , gewoon toen ik wilde opstarten was hij verrot. Ik zou die 450 bewaren (en bijleggen)en een andere nieuwere kopen.

Als je hem toch koopt, kijk dan of je er een soort aparte coaxkabels bij krijgt. Die horen bij de monitor (ten minste wel het model wat ik had) en los zijn ze peperduur. Hij doet het ook prima via het gewone beeldsnoer, maar met die coax dingen is het mooier.

• Killjoy
  • Laatst online: 08:48

Killjoy

Klingon lawn products

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!! (sorry). Ik zit op m'n werk achter zo'n bak. Het hele bedrijf (tenminste, afdelingen polisbeheer) waren uitgerust met die oudere Eizo's. Die monitoren zijn reuze onscherp (al bij 1024 bij 768) en hebben de neiging de geest te geven met warm weer. In de zomer worden er iedere keer weer een heel aantal ter reparstie naar de leverancier gezonden.

En dan te bedenken dat Eizo 'helder zicht' betekend........

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels kan ik met powerstrip de kleuren en positie wel aanpassen in windows. (hier ging de hele topic eigenlijk over :) ) Maar dit werkt niet voor sommige spellen en dus kan ik dan weer gaan schroeven om het beeld uit te rekken en in het midden te krijgen.

Ik ben er nu zo moe van geworden dat ik hem wil laten repareren, maar garantie zit er niet meer op (denk ik).

Weet een van de mede tweakers een goed adresje voor het fiksen van mijn bejaarde eizo. Ben nog student dus niet al te duur graag. *D

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
probeer device.nl eens m8 8-)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 06 november 2001 10:17 schreef De_Gene het volgende:
Ik heb een 21 Inch monitor van EIZO. Een pracht van een monitor, maar hij doet nu toch een partij vreemd :?

Elke keer als ik de monitor aanzet, of van resolutie verander, springt hij naar zijn defeault instellingen ;(
Erg vervelend, omdat je dan het beeld weer lichter moet zetten, breder moet maken, uitrekken etc.

Ik heb alle instellingen al geprobeerd, maar hij vertikt het om mijn gebruikersinstellingen op te slaan |:(
Ik heb dus hetzelfde probleem (nog steeds) is er iemand die weet of er indeed een batterij inzit?? Bij de EIZO support desk wisten ze het niet :?

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels bijna 1 jaar geleden en ik ben nog steeds aan het schroeven :( heb ook de batterij nog niet gevonden. Iemand nog ideeen ?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
offtopic:
Heb je ondertussen niet voor een nieuwe monitor kunnen sparen? :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:32:
Het is inmiddels bijna 1 jaar geleden en ik ben nog steeds aan het schroeven :( heb ook de batterij nog niet gevonden. Iemand nog ideeen ?
ik zou echt een nieuwe kopen... ik durf er een leuk bedrag op te zetten dat je schroefies lam zijn :+ ;)

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, ik heb het opgelost door de vernieuwingsfrequentie aan te passen, en het hielp! ik heb hem op 85Hz staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 12:53 . Reden: typo ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 12:52:
Ik had het zelfde probleem, ik heb het opgelost door de vernieuwingsfrequentie aan te passen, en het hielp! ik heb hem op 85Hz staan.
Wat een uitermate bruikbare aanvulling op een topic van meer dan een jaar oud. Ik denk echt dat ie dat nog nooit zelf heeft geprobeerd... De vernieuwingsfrequentie aanpassen, tjeempie, na de monitor al half uit elkaar te hebben gehaald en aan de slag te zijn geweest met een hoop soft- en hardwarematige aanpassing denk ik echt dat de vernieuwingsfrequentie aanpassen en op 85Hz zetten de oplossing zal zijn.

:+

de betaler vervuilt

Verwijderd

ff een mailtje naar avnet sturen dit is de importeur in nederland mischien dat ze het daar weten.

acet.info.nl@avnet.com

suc6

zie nu inderdaad dat het een oud bericht is :D
Pagina: 1