PIN automaat programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Voor een aantal klanten denken we het mogelijk te maken om ook de pin automaat te programmeren.

Mij lijkt dat daarvoor alleen een string oid met een totaalbedrag moet worden gestuurd over een serieel poortje.

Iemand wel eens gedaan lijkt me. Zoeken op internet levert niet zo veel op.

Heeft iemand tips/ ervaringen ?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Bel met de betreffende PIN-automaat leverancier, en vraag hun protocol op.

Of bouw iets dat die gegevens 'opvangt' van bv. een kassa die het al kan. Dat kost wel veel tijd.

Heel moeilijk zal het niet zijn...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Proggen van de automaat zal het makkelijkste zijn, verwacht een hoop ellende mbt. beveiligde lijnen en zo !

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op dinsdag 06 november 2001 10:11 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
Proggen van de automaat zal het makkelijkste zijn, verwacht een hoop ellende mbt. beveiligde lijnen en zo !
Dat denk ik idd ook.
Als je iets over een serieel lijntje wil sturen moet je ff kijken naar de betreff. RFC . Met welke taal wil je het eigenlijk doen?

Je moet er vooral rekening mee houden dat door een 'verkeerde' volgorde van indrukken van toetsen oid het systeem niet platgelegd kan worden ( of erger dat er gepind kan worden zonder controle ) .

Als je trouwens echt wilt pinnen ( dus contact via interpay ) moet je idd hun protocol/informatie opvragen .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Het lijkt me een stuk moeilijker dan je denkt. De pincode moet b.v. ook worden geverified, en wie zegt dat jij die pincode niet ff stiekem opvangt??? Het lijkt me niet dat interpay zomaar jou ff een pin-automaat laat programmeren. Misschien wel een apparaat om het bedrag door te geven naar een pinautomaat, maar dan nog zul je waarschijnlijk met hen zelf contact op moeten nemen...

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Het lijkt me inderdaad niet echt zinvol om verder te gaan als de pin automaat voorzien van de juiste gegevens. Eventueel wel uitbreiden met een status natuurlijk zodat bij stop/afbreken/fout/goed de applicatie verder gaat.

De taal is, schrik niet, pascal. Geen delphi.

Niemand wel gedaan ?

Ik ga natuurlijk de fabrikant eens bellen, wou eens weten wat de GOT'ers er van dachten.

Groet

Verwijderd

We zijn er zelf met het iBBS project van de UT ook mee bezig om de pinautomaten aan te sturen. Dat is werkelijk waar een hel! Ten eerste de bureaucratie waar je mee te maken krijgt (non disclosure contracten, etc.) alvorens je een test apparaat krijgt, laat staan dat ze ook de juiste spullen erbij leveren om het ding op de pc aan te sluiten :(. Daarnaast schijnt de communicatie met de automaat ook erg complex te zijn... de handleiding heb ik éénmalig bekeken en ben blij dat ik mij niet met de pin bezig houdt :)

Verwijderd

Protocol op zich viel op zich nogal mee, maar naast o.a. de bureaucratie kom je ook nog wel wat vergaande eisen tegen.
Zo mag bv. tijdens een transactie die transactie niet te onderbreken zijn (behalve door de kabel eruit te trekken of de PC uit te zetten)...
Onder Win9x was dat vrij eenvoudig door 't systeem te laten denken dat 'ie in screensaver mode draaide, maar onder NT/2000/XP gaat die vlieger niet op. Hebben ze niet gemerkt, dus toch de certificatie rond gekregen. :)

• CyberSnooP
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Wat is volgens hun dan het verschil tussen het kabel eruit trekken of het software matig annuleren van de transactie??

Je zou verwachten dat gewoon het geheel gecancelled wordt, ongeacht wat de transactie verbreekt. (Dat de PIN-computers dan wat meer werk hebben kan ik begrijpen, maar verder zie ik het probleem niet)

|_____vakje______|

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Certificatie ? Zijn alle terminals aan een protocol gebonden ? Klinkt allemaal alsof alleen de big guys dit voor elkaar kunnen krijgen met $$$

Zou dit nog wel rendabel zijn voor een paar klantjes ??

Pff valt weer niet mee..

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 22:06 schreef CyberSnooP het volgende:
Wat is volgens hun dan het verschil tussen het kabel eruit trekken of het software matig annuleren van de transactie??
Kabel eruit is overmacht. Zelfs bij Interpay snappen ze wel dat je dat niet aan de applicatie kunt wijten. :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 23:00 schreef ilrenato het volgende:
Pff valt weer niet mee..
Valt best wel mee, hoor. Protocol opvragen bij Interpay, interface schrijven (zonder 'm te kunnen testen, da's waarschijnlijk wel wat lastig als je dat nog niet eerder hebt gedaan), spullen meenemen naar Interpay, en zien of je door hun tests komt. :)

Ik ben bij andere bedrijven wel een stuk slechtere testomgevingen tegengekomen, en ook een stuk minder bereidheid tot meewerken. En als je je boeltje voor elkaar hebt, lukt die certificatie gewoon. 't Zijn geen boemannen! :)

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Is het duur zo'n implementatie, ik bedoel test..

Proggen kennen we wel, en de seriele poort ed is geen probleem. Alleen als het 1000 of meer gaat kosten is het rendement laag.

Ik hoor het graag.

Groet

• Basszje
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op woensdag 07 november 2001 10:37 schreef ilrenato het volgende:
Proggen kennen we wel, en de seriele poort ed is geen probleem. Alleen als het 1000 of meer gaat kosten is het rendement laag.
No offense hoor, maar bij een gemid. bedrijf komt voor 1000 piek iemand boterhammen met pindakaas smeren .

Ik zou zeggen dus dat je er rustig van kan uitgaan dat het wel ietsje duurder is jah.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• ilrenato

ilrenato

Pizzah!!!!

Topicstarter
Dat kan je nou wel zeggen, maar we zijn niet allemaal philips.

We kunnen altijd groter worden natuurlijk :)

Maar als er nog niet zoveel klanten zijn, en het moet 10.000 gulden kosten (ik bedoel dan alleen de test/acceptatie) dan toetsen ze het bedrag maar lekker zelf in..
Pagina: 1