Toon posts:

vereniging url kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een beetje programeer (ABAP) heeft mijn vereniging me gevraagd wat de kosten zijn om een website te draaien.
Nu heb ik geen verstand van websites en dergelijke.
De search is gebruikt maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Ze willen graag een www.<verenigingsnaam>.nl URL.
Wat zijn de kosten hiervoor ?
Eenmalig per jaar/terugkerend ?

En kun je dan de eigenlijke website draaien bij een gratis provider ?

Ik weet het lijken domme vragen maar voor een leek is het al heel wat.

Dank

Verwijderd

aangezien er verschillende aanbieders zijn pak ik even het gemiddelde:

Kosten registratie : 52 gulden ( jaarlijks )
Kosten hosting : 4 / 6 euro per maand

dat is het

--> p.s het draaien van de website bij een gratis iets..
waarom zou je dat doen ? reclame / langzaam / geen garantie / ze kunnen je er altijd afknallen / niet zo snel..

en ga zo maar door..

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

ga ff kijken bij wat providers wat het kost.
www.vuurwerk.nl
www.widexs.nl
enz

.........www.raketje.com....................soon.....

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09

PanMan

Spun!

Kijk's op www.webhosters.nl
AFAIK is NXS een van de goedkoopste voor het alleen reggen van een domein: f 25,- eenmalig en f25,- per jaar.
Bij je eigen (gratis) provider hosten KAN, als je een rederect service afneemt.
Success!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
He, dank voor de snelle reacties.

Het is een kleine vereniging van 30-40 leden.

Hoe moet je dan een rederect service afnemen bij bijvoorbeeld hetnet oid.

Als je eenmaal een naam hebt geregistreerd.
Kun je daarchter dan niet een pagina laden die op een hetnethomepage staat ?

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Op dinsdag 06 november 2001 11:09 schreef SAMAR het volgende:
He, dank voor de snelle reacties.

Het is een kleine vereniging van 30-40 leden.

Hoe moet je dan een rederect service afnemen bij bijvoorbeeld hetnet oid.

Als je eenmaal een naam hebt geregistreerd.
Kun je daarchter dan niet een pagina laden die op een hetnethomepage staat ?
Ja, dat kan wel dan wordt je .nl domein geredirect naar je pagina die bij hetnet staat.
Zo'n service hebben ze bijvoorbeeld bij NXS

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
Op dinsdag 06 november 2001 10:14 schreef marcje het volgende:

--> p.s het draaien van de website bij een gratis iets..
waarom zou je dat doen ? reclame / langzaam / geen garantie / ze kunnen je er altijd afknallen / niet zo snel..

en ga zo maar door..
erm....ja,..zo kan ik ook een lijst samen stellen heh,....alles 2 x noemen ;)

Maar goed....
je kan inderdaad redirecten....zou dat alleen niet doen als ik jou was (tenzij je zelf een webservertje hebt staan en je alleen een domeinnaam wilt hebben natuurlijk heh)
De service van WideXS ben ik erg over te spreken....houden je goed op de hoogte en ondersteunen je ook erg goed als je vragen hebt of iets dergelijks. Wat ik zelf deed (heb nu mn eigen webserver dus is niet meer nodig) is eerst een try-out plaatsen op een gratiz servertje....waarbij ik dan lekker aan ken lopeh kloten...en als ik alles goed heb draaien ga ik het pas uploaden. (ik heb dan wel mn eigen webserver, maar maak toch nog gebruik van hosting bij een provider, aangezien die veel betrouwbaarder kan werken.....die machines zijn vrijwel altijd up...kan ik zelf nooit garanderen natuurlijk...)

iRacing Profiel

Verwijderd

Kijk anders een op www.jouwachternaam.com bevalt mij prima

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:51 schreef BeukMcking het volgende:
Kijk anders een op www.jouwachternaam.com bevalt mij prima
spammmmmmmmmmmmmm :r

• kroegtijger
Voor zoiets moet je een zakelijk bedrijf nemen.....

Widexs
Vuurwerk
KPN

Die gasten kunnen je goed helpen als je problemen hebt.....geen klein bedrijfje kiezen...die ondersteuning is vaak brak...zeker als je net begint met websites

iRacing Profiel

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:51 schreef BeukMcking het volgende:
Kijk anders een op www.blaaat.com bevalt mij prima
Het is weer eens zo ver hoor..
:Z :Z :Z :Z

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:22

CasaLasse

c454 l4553

Ik heb goede ervaringen met Vevida (http://www.vevida.nl/hosting).

nl-domein, 25MB webruimte, 10 POP-adressen, 2000MB verkeer per maand voor 95,- per jaar.

* CasaLasse heeft minder goede ervaringen met LaDot (=Freehosting)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 23:13 schreef kroegtijger het volgende:
Voor zoiets moet je een zakelijk bedrijf nemen.....

Widexs
Vuurwerk
KPN

Die gasten kunnen je goed helpen als je problemen hebt.....geen klein bedrijfje kiezen...die ondersteuning is vaak brak...zeker als je net begint met websites
das dus psies andersom he :) als je net begint kun je beter bij een niet al te groot bedrijf, aangezien de support van de grotere bedrijven vaak echt bagger is, zeker van die bedrijven die jij opnoemde

Verwijderd

Wat een gigantisch spam topic is dit weer geworden... kijk eens in de FAQ zou ik zeggen, veel meer info heb je echt niet nodig. Webhosting accountje afsluiten bij een bedrijf dat een beetje goed overkomt (neem niet te goedkoop en ook niet te duur zou ik zeggen..) en klaar is kees..

• kroegtijger
Op dinsdag 06 november 2001 23:32 schreef Kertje het volgende:

[..]

das dus psies andersom he :) als je net begint kun je beter bij een niet al te groot bedrijf, aangezien de support van de grotere bedrijven vaak echt bagger is, zeker van die bedrijven die jij opnoemde
Heb zelf een accountje lopen bij WideXS maar daar ben ik dik tevreden over...die gasten weten waar je t over hebt..."mail nu en over 5 minuten heb je antwoord"-werk...goede informatie naar de klant
KPN precies t zelfde verhaal

Vuurwerk heb ik zelf nog niet mee te maken gehad....maar heb er heel goede verhalen over gehoord.

Heb ook een paar keer wat bij die kleine bedrijven opgevraagd...maar die knakkers bakken er geen drol van...hebben 9 van de 10 keer geen idee waar je t over hebt en zijn alleen maar op geld uit......niet betrouwbaar dus....Bedrijfje gaat er dan zo met je geld vandoor....(danwel met je domeinnaam....wat ons bedrijf dus ook is overkomen :( wil er verder geen namen bij noemen maar het is MK1.nl die me dat geintje heeft geflikt....en stuurt ie daarna nog een deurwaarder ook.....heb die rekening die ie stuurt natuurlijk niet betaald...ik bestel bij hem een domeinnaam, hij gaat ermee vandoor en vraagt nog geld ook...lekker betrouwbaar heh)

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 00:24 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Heb zelf een accountje lopen bij WideXS maar daar ben ik dik tevreden over...die gasten weten waar je t over hebt..."mail nu en over 5 minuten heb je antwoord"-werk...goede informatie naar de klant
KPN precies t zelfde verhaal

Vuurwerk heb ik zelf nog niet mee te maken gehad....maar heb er heel goede verhalen over gehoord.

Heb ook een paar keer wat bij die kleine bedrijven opgevraagd...maar die knakkers bakken er geen drol van...hebben 9 van de 10 keer geen idee waar je t over hebt en zijn alleen maar op geld uit......niet betrouwbaar dus....Bedrijfje gaat er dan zo met je geld vandoor....(danwel met je domeinnaam....wat ons bedrijf dus ook is overkomen :( wil er verder geen namen bij noemen maar het is MK1.nl die me dat geintje heeft geflikt....en stuurt ie daarna nog een deurwaarder ook.....heb die rekening die ie stuurt natuurlijk niet betaald...ik bestel bij hem een domeinnaam, hij gaat ermee vandoor en vraagt nog geld ook...lekker betrouwbaar heh)
ik heb dus precies andere ervaringen, met widexs begon ik met een goedkoop accountje, heb echt heeeeeel veeeel gezeik gehad, namen klachten, problemen ed niet serieus, ga het niet allemaal herhalen nu, maar ben toen nog bij diverse providers geweest en zit nu bij een bedrijf waarbij ik voor wat ik nodig heb zeer goede service krijg. Ze zijn een stuk kleiner dan widexs volgens mij, maar ze weten waar ze het over hebben en zijn vooral erg behulpzaam en vriendelijk, wat ik bij widexs ver kon zoeken. En erg jammer voor widexs want ik heb inmiddels al een heel rijtje domeinnaampjes en accountjes en die zijn ze bij widexs mis gelopen.

Misschien heb ik veel pech gehad of jij veel geluk nu, maar die ervaringen die ik met widexs heb wens ik echt niemand toe.

Anyway niet echt ontopic ofzo :+

• kroegtijger
Nu vind ik deze hele topic zowiezo hier niet passen hoor..... had eigenlijk in Internet en telefonie gemoeten, ipv in Advanced Networking & Servers

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik draai de site van een amateurvoetbalclub bij Ladot (voormalig Freehosting). Geloof 180,- , ik weet niet precies, ik maak het, hou het bij enzo, kortom ik doe alles behalve de financiering. Ik krijg geld van ze, ik geef ze niet *D

maar goed je ken kijken op ladot.com ofzo

Verwijderd

ja, ik host ook bij ladot,
nooit problemen(altijd online (tot nu toe

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Als je al een domein hebt , kan ik je www.datarack.nl aanraden, ze zijn goedkoop, ze zitten op netwerk van widexs. Ik ben erg tevreden erover,
ik heb zelf een domein aangevraagd bij nunames.nu en dat laten redirecten naar de dns servers van datarack en dat werkt perfect (ben bezig met content erop te zetten nu)

succes met je keuze

• kroegtijger
Heb zelf ook nog een domein bij ladot maar vind die servers te traag....duurt te lang voor er geconnect word enzo...... WideXS heeft veel snellere servers staan wat dat betreft

iRacing Profiel

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

spammerig aan het worden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.