Toon posts:

[Java] Applet comm met buitenwereld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds een probleem :(

Ik heb een applet gemaakt met een textfield er op. Nu wil ik op een of andere manier, dat de waarde van dat textfield in bv wordpad ofzo geplakt kan worden.

Maar....

Applet mag dus niets met bestanden, niets met system clipboard...hell eigenlijk mag zo'n applet geen reet |:(

Is er dan ECHT helemaal geen manier om communicatie met andere programma's tot stand te brengen?

Anders kan ik nl zo m'n applet bij het grof vuil flikkeren :'(

Verwijderd

Een applet kan alleen communiceren met de server waar het vandaan komt. Als je toch met het systeem van de gebruiker wilt communiceren (of met een ander systeem), dan zul je het moeten laten certificeren door sun.
Anders word het wel heel makkelijk om een systeem te hacken of te ddossen...

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op dinsdag 06 november 2001 09:53 schreef GHOst. het volgende:
Een applet kan alleen communiceren met de server waar het vandaan komt. Als je toch met het systeem van de gebruiker wilt communiceren (of met een ander systeem), dan zul je het moeten laten certificeren door sun.
Anders word het wel heel makkelijk om een systeem te hacken of te ddossen...
Je hebt half gelijk. Je hoeft het niet te laten certificeren door Sun, je moet de gebruiker vragen of je FileAccess op zijn systeem mag hebben etc..

Verwijderd

Beter half gelijk dan helemaal niet. :)
Maar over dat file access, dat is nieuw voor mij. Hoe doe je dat? En hoe zit dat met java Netstart, moet je daar ook zelf toegang vragen tot het systeem, of doet netstart dat zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Ok... *gooit applet bij grof vuil*

:'(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
GHOst.: Maar over dat file access, dat is nieuw voor mij. Hoe doe je dat?
Als je jars gesigneerd zijn (zie de docs) kan je die extra privileges gewoon vragen aan de gebruiker.
En hoe zit dat met java Netstart, moet je daar ook zelf toegang vragen tot het systeem, of doet netstart dat zelf?
Java Web Start draait ook in een Sandbox en mag dus in principe ook niets. Je kan in je launch-file wel aangeven dat je meer rechten nodig hebt. Je moet al je jars dan gesigneerd hebben. De gebruiker krijgt de vraag of hij dit wil toestaan.

Overigens is het onzin om te zeggen dat applets maar prut zijn omdat ze dit niet mogen. Deze grote mate van veiligheid is juist het enige bestaansrecht van applets. Niemand zou zomaar alle niet-veilig applicaties toelaten op z'n PC. Door het security systeem van applets is het mogelijk om eenvoudig de vele soorten applicaties die geen gevaarlijke dingen hoeven te doen te ontwikkelen. Voor wel gevaarlijke dingen moet je even wat extras doen. Logisch lijkt mij :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben zelf zeer te spreken over het sandbox principe.. Als ze dat bijvoorbeeld voor vb in Outlook hadden toegepast dan hadden we op dit moment een stuk minder virussen in omloop...

Maar ff to the point.. Ikzelf heb met een paar vrienden een tijd terug een aantal registratie applets gemaakt. Hierbij moesten ook bepaalde dingen worden uitgeprint, en dit deden we door de informatie terug te sturen naar de server, de server deze informatie om te zetten naar een bestand, en vervolgens een applet dit bestand in een nieuw browserwindow te laten openen.

Deze manier klinkt mischien wat omslachtig, maar werkt uiteindelijk ideaal.. Je hebt geen gedoe met de eigenschappen van de client, want het enige dat die client doet is het bestand downloaden... Alle functionaliteit van het omzetten van de info in wat voor document dan ook heb je allemaal zelf in de hand op de server...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 10:41 schreef mbravenboer het volgende:
[...]
Overigens is het onzin om te zeggen dat applets maar prut zijn omdat ze dit niet mogen. Deze grote mate van veiligheid is juist het enige bestaansrecht van applets. Niemand zou zomaar alle niet-veilig applicaties toelaten op z'n PC. Door het security systeem van applets is het mogelijk om eenvoudig de vele soorten applicaties die geen gevaarlijke dingen hoeven te doen te ontwikkelen. Voor wel gevaarlijke dingen moet je even wat extras doen. Logisch lijkt mij :) .
Ik zeg ook niet dat ze prut zijn, ik zeg alleen dat applets alleen met de server waar ze vandaan komen mogen communiceren. En dat vind ik zelf ook heel goed, maar je moet er tijdens het bouwen van je applicatie rekening mee houden.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
GHOst.: Ik zeg ook niet dat ze prut zijn
Ik doelde ook niet op jou hoor ;) .
Janoz: Ik ben zelf zeer te spreken over het sandbox principe.. Als ze dat bijvoorbeeld voor vb in Outlook hadden toegepast dan hadden we op dit moment een stuk minder virussen in omloop...
Idd: security by design en niet door het dichtstoppen van gaten.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Euh...ik heb ook niet gezegd dat applets in het algemeen prut zijn :)

Alleen ik mag dus niet doen wat ik wil doen en dat is jammer.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 12:15 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op jou hoor ;) .
Dan is het goed :)
Pagina: 1