Toon posts:

Bios instelling of voor SB of voor MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Specs:

Asus A7V266
Duron 900
256 DDR geheugen
Creative Geforce 2 MX
Creative Soundblaster PCI 128
3Com 905B combo NIC

Daar mijn Duron 900 gewoon op 900 loopt heb ik gisteravond de Vcore op 1.7 volt gezet. Deze stond op 1.85 volt, een beetje overdreven voor een standaard Duron 900.

Tevens heb ik mijn bios geflashed met het 1003 final bios, daar ik vandaag of morgen mijn 1600+ XP ontvang.

Hierna ontstond het volgende probleem:

Mijn Soundblaster begon te kraken zodra W2k opstartte. Simpel zat effe die PCI Latency weer omhoog van 32 naar 64 en draaien maar, dacht ik. Maar nee!!!!

Zodra w2k nu opstart krijg ik een memory dump omdat w2k niet verder wilt opstarten: LIRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL zegt die dan.

Nu heb ik onder w2k effe de IRQ's bekeken en dit zat er allemaal op IRQ 9: GF2mx, PCI128, 3com nic en de Via USB controller en Root. Het toewijzen van IRQ in het bios heeft echter geen zin, want w2k doet er niks mee en zet ze toch gewoon op 9.

Ideeen?? Ben er namelijk behoorlijk :r klaar mee en wil gewoon mijn XP :9~ er straks inrammen en draaien.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39

Keida

wysiwyg

Bij mij was de oplossing in de bios bij chip configuration, ff delayed transaction enabelen (of disabelen, kan ik ff niet checken, maar in ieder geval anders zetten dan ie staat). Dan kraakt er niets meer, met dank aan:

[topic=284102/1/25]

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik al met ge-experimenteerd, maar baat of schaadt niet.

Het komt er dus op neer dat w2k gewoon draait als ik de PCI latency op 32 zet, maar dan kraakt mijn geluid. Als ik het op 64 zet dan komen er foutmeldingen, volgens mij mbt die GF2

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Heb je ACPI of PnP in je bios aan staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Zowel ACPI (anders sluit w2k niet af) en PnP staan aan. Heb het ook al geprobeerd zonder PnP, maar dit maakte niets uit.

Ik heb nog niet geprobeerd ACPI te disablen, maar helpt dit wel? Op welke manier heeft ACPI er invloed op?

Verwijderd

Topicstarter
:( niemand nog een idee?

Wordt er een beetje troosteloos van.

Verwijderd

Asus A7V266 ondersteund geen SB pci 128 kaartje...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
haal alles er eens uit(behalve je GeForce

start dan op. Geen fouten? Volgende kaart erin. Geen fouten? weer 1. Niet weer in dezelfde volorede als je ze had.

Probeer het eens. Als je niet probeert, gaat het zeker niet lukken!
Pagina: 1