Toon posts:

Hibernate???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij afsluiten van WIN XP en dan shift aan houden, komt er hibernate te staan, wat houd dit precies in.
Ik heb het dus al geprobeerd, maar is dit een soort restart functie :?
En wat heb ik hier aan...

Oja, nog een vraagje, WIN XP sluit nogal traag af...
Weet iemand waar ik iets in regedit kan klooien, dat dit wat sneller gaat...?

THX

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
met Hibernate word je geheugen op je HD neergezet
en kun je de volgende keer als windows opstart weer verder gaan waar je mee bezig was

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Hibernate is een soort slaapstand.
Bij hibernate wordt de volledige inhoud van het ramgeheugen op de harddisk gezet en als je de volgende keer de compu weer aanzet wordt het geheugen weer opgevult zodat je Windows in een paar seconden opgestart krijgt.
Het grote voordeel boven slaapstand is dat de computer echt uit gaat terwijl bij slaapstand bijvoorbeeld het geheugen onder spanning blijft.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 21:20
en dat is best stoer. speel maar eens een MP3 af met bijvoorbeeld WinAmp en sluit af met Hybernate. moet je eens horen als je weer opstart: precies op de plek waar ie was.. :9~ :9~

chaozz.nl | RetroGameCouch

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hybernate roeleert op laptops :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:09

Kolky

subtitle not available

Op dinsdag 06 november 2001 09:36 schreef Crazy A het volgende:
Hibernate is een soort slaapstand.
Bij hibernate wordt de volledige inhoud van het ramgeheugen op de harddisk gezet en als je de volgende keer de compu weer aanzet wordt het geheugen weer opgevult zodat je Windows in een paar seconden opgestart krijgt.
Het grote voordeel boven slaapstand is dat de computer echt uit gaat terwijl bij slaapstand bijvoorbeeld het geheugen onder spanning blijft.
Correctie: Hibernate IS Slaapstand IS NIET Stand-By.
Hibernate, Slaapstand: zoals je zegt, geheugen wordt opgeslagen en daarna wordt de pc normaal uitgezet. Bij het wederopstarten leest de computer het geheugen weer in en kan zo verder gaan waar het gebleven was.
Stand-By: Computer blijft fysiek aanstaan, met hd's ed. uitgeschakeld. De processor schijnt ook een stapje terug te doen. Stand-By mode verbruikt dus meer energie dan Hibernate.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FFkes vraagje :)
Als je gewoon altijd Hybernate kiest ipv uitschakelen kost dat nog iets meer dan schijfruimte?
* Thunder mag dat snelle opstarten namelijk wel :Y)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 18:22

-Stef-

Slainthe!

...en buiten dat, kan je het als restart gebruiken (na register aanpassingen of installatie bv.)?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 16:21

Zoefff

❤ 

Op dinsdag 06 november 2001 20:19 schreef -Stef- het volgende:
...en buiten dat, kan je het als restart gebruiken (na register aanpassingen of installatie bv.)?
Nee, je kan het niet als restart gebruiken...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21
Stand-By: Computer blijft fysiek aanstaan, met hd's ed. uitgeschakeld. De processor schijnt ook een stapje terug te doen. Stand-By mode verbruikt dus meer energie dan Hibernate.
Kan jij mij dan uitleggen hoe het kan dat als ik m'n notebook op standby zet, dat ik m'n notebook een kwartier lang de stekker eruit kan halen EN de accu, zonder dataverlies? Als ik dan de accu er weer in doe, en ik zet 'm weer aan, dan gaat ie rechtstreeks naar windows, zonder door de bios te komen

Dit wil trouwens niet langer dan een half uur ofzo

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:28 schreef BoKToR het volgende:
Kan jij mij dan uitleggen hoe het kan dat als ik m'n notebook op standby zet, dat ik m'n notebook een kwartier lang de stekker eruit kan halen EN de accu, zonder dataverlies? Als ik dan de accu er weer in doe, en ik zet 'm weer aan, dan gaat ie rechtstreeks naar windows, zonder door de bios te komen

Dit wil trouwens niet langer dan een half uur ofzo
Heb je misschien nog een extra inwendige accu ofzo.

Verwijderd

fijn, als ik hibernate wil proberen dan krijg ik dit

Afbeeldingslocatie: http://www.25mb.nl/dmaarten/kut.jpg

Alles wat er nog open stond en alle overbodige processen gekilled maar nog steeds kom ik er niet.

tsja.. watcha gonna do ;( :)

Verwijderd

Als ik mijn laptop in Hibernate zet zal hij dan stroom verbruiken. Of is het verder hetzelfde als een computer die uit staat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[google=hibernate power usage] ->
Hibernation, if your system supports it, copies your present working condition to hard disk before going into the deepest of power saving sleeps, ie no power consumption at all because everything is switched off under software control.
Dus net even verkeerd gezocht ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.