Toon posts:

Hoe meet ik over er spanning op mijn kast staat?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten of er spanning op mijn kast staat (lekken), hoe kan ik dit meten?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 15:04

talin

ES-MA

met een soort lekspanningsmeter .

je ken van die hele goedkope krengen krijgen van 1 piek , dat zijn van die schroevendraaiers met een lampje erin .

jij fungeert als massa en punt dat ding ergens op je kast .
gaat et lampje branden is et mis .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op dinsdag 06 november 2001 01:00 schreef Robin201 het volgende:
Ik wil weten of er spanning op mijn kast staat (lekken), hoe kan ik dit meten?
Je kleine zusje haar tong ertegen laten houden, terwijl ze de verwarming vasthoudt. :P :) :*

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Het netste is om een voltmeter te hangen tussen de kast en aarde. Ik zet express aarde bold omdat je dus wel echt aarde moet hebben en geen verwarming enzo. Ik weet dat de verwarming geaard is, maar toch kan er een spanningsverschil aanwezig zijn. Gewoon een geaard stopkontakt nemen, en daar de aarde van nemen. Als je kast niet geaard is staat er altijd spanning op de kast. Hoef je niet eens te meten, is gewoon zo.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

snoei

kabels... :D

gloeilamp tweaken. 1 draadje aan kast, andere draadje aan verwarmingsbuis >:)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Op dinsdag 06 november 2001 17:31 schreef snoei het volgende:
gloeilamp tweaken. 1 draadje aan kast, andere draadje aan verwarmingsbuis >:)
;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 09:31 schreef obsidian het volgende:
Als je kast niet geaard is staat er altijd spanning op de kast. Hoef je niet eens te meten, is gewoon zo.
Oef, en thuis is de comp niet geaard...noem een simpele manier om hem te aarden...

Verwijderd

diep in de grond steken tot dat die lager dan 1ohm is >:).

nee gewoon een draadje aan je kast bevestigen en dan een stekker aan de andere kant (met dus alleen de aarde aangesloten) en in een geaarde wcd prikken

• Zoefff
  • Laatst online: 19-08 14:03

Zoefff

❤ 

Of gewoon ff je stekker openschroeven, draadje aan de aarde vast maken en dat verbinden met je verwarming, is niet "volledig" geaard, maar scheelt wel een hoop. >:)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 18:28 schreef Zoefff het volgende:
Of gewoon ff je stekker openschroeven, draadje aan de aarde vast maken en dat verbinden met je verwarming, is niet "volledig" geaard, maar scheelt wel een hoop. >:)
* veldmuis vraag *
dat kan toch gewoon, omdat dat >:) erachter staat
en dan heb ik het dus over de oude verwarmingen, huis is uit '50 denk ik

• Zoefff
  • Laatst online: 19-08 14:03

Zoefff

❤ 

Ik weet het niet precies, bij mij kan het wel, maar bij wat oudere huizen is de verwarming misschien niet verbonden met de aarde of waterleiding.
In mijn geval zit er een draadje tussen de verwarming en waterleiding, en in de meterkast een aardedraadje aan de waterleiding, dat diep de grond in gaat...

Maar als de het verwarmingcircuit heel lang is heb je volgens mij wel veel verlies...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1