Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
goede spikes kosten nou eenmaal geld... loop de audiozaak in en kijke of ze wat naar gading hebben?
of je vraagt je buurvrouw of ze de helft betaalt
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
dat ziet er niet echt uit als spikes....Op dinsdag 06 november 2001 00:45 schreef HarrieH het volgende:
Kromme foto maar ik heb het zo
[afbeelding]
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Deze moet je ook op je kast schroeven maar je zou ze er ook op kunnnen plakken...
Maar wat is je probleem met het vastboren van spikes?
Je speakers worden er toch alleen maar beter van? Als je ze verkoopt zijn ze ook meer waard (5,- ofzo) en het ziet er ook cool uit.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Verwijderd
ieeeepppppp :P
idd boxen nooit op de grond zetten. Dreunt altijd door!!Op dinsdag 06 november 2001 12:27 schreef VROEM! het volgende:
Je zou je speakers misschien ook op kunnen hangen...
Used to be Down Under... Foto gallery
Verwijderd
1 bekertje van de koffie machine op je werk (of 4)
2 voor de helft afknippen,
3 deze insmeren met een vet (olijfolie whatever)
4 vullen met een leuke kleur siliconenkit (gamma)
5 geduld hebben en laten drogen.
Als hard (voor zover siliconen hard kunnen worden :-) )geworden, uit het halve bekertje trekken.
En 3 a 4 van deze siliconen bobbels
Hoezo mooie scheiding gemaakt.
Al dat geleur met spikes, onzin. Duur doenerij.
HarrieH: horen er geen plaatjes onder de pootjes van jouw spikes? Op tegels zal zonder ook wel goed gaan, maar op vloerbedekking werkt jouw systeem volgens mij minder goed. Het idee is het contact oppervlak te minimaliseren, vandaar een conus met schijfjes waar de punt op rust.
25 kg per stuk?Op dinsdag 06 november 2001 12:27 schreef VROEM! het volgende:
Je zou je speakers misschien ook op kunnen hangen...
Verwijderd
paar spikes erbij kope (had ik nog) en klaar is kees
ps van die vloerbedekking,daar prikken ze wel doorheen, daaronder zit ook weer beton, daar staan ze dan dus weer op dus dat maakt niet uit.
Je hoeft (denk ik) niet onder elke speaker spikes te hebben. Je surround-speakers zullen niet al te veel lage tonen weergeven, dus minder trillingen doorgeven (behalve als je een quadrofonische set hebt
Ophangen of neerzetten maakt niet uit: OF ruzie met je onderburen
Als je je speakers neer wilt zetten (en dat wil je, geloof ik), zul je toch zoiets als spikes 'nodig hebben'. Je vriendinnetje kan ze makkelijk draaien (van een stukje messing dat 'over' is bijv. -> heb ik ook gedaan
De goedkoopste oplossing is (denk ik) om met een btje plakband 3 (beter, omdat je speakers dan niet kunnen wankelen) of 4 punaises tegen de onderkant van je speakers te plakken (met de punt naar beneden). Zij vormen dan het (minimale) oppervlak met de grond. Als ze op tapijt staan kun je ze nog op muntjes neerzetten (stuiver, dubbeltje, afhankelijk van de zachtheid en kleur van je vloerbedekking). Misschien niet zo chique
Verder kan ik alleen maar zeggen:
Suxes!
... sja, dinges, hoe noem je het ...
Precies, iedereen raadt altijd meteen spikes aan. Maar er wordt nog steeds een bak met lucht verplaatst waarvan de (lage) tonen vaak zat hoorbaar zijn voor je buren.Ook op spikes zullen speakers herrie veroorzaken als je de volumeknop maar ver genoeg opendraait. Je contactgeluid is dan geminimaliseerd, maar het geluid dat ze produceren kan desondanks ver dragen (ik woon (boven)in een flat, en heb het uitgebreid getest (niet tussen 10 en 11 overigens)).
Suxes!
Vind ze het NA 23:00 niet meer te hard of is ze dan al in slaap gevallen van een of ander slaapliedjeOp maandag 05 november 2001 23:46 schreef Joost E. Boere het volgende:
Mijn buurvrouw vindt dat ik de muziek af en toe wat te hard heb staan, vooral tussen 22:00 en 23:00.
En wat die spikes betreft; van wat voor materiaal is jou ondergrond ( nieuwbouw, beton of de wat ouderebouw met die houten vloeren)
Als je van de houtenvloeren hebt dan blijft het een soort klankkast(trilt makelijker mee) en dan helpen spikes niet.
Heb je beton dan kan je goed het oppervlakte contact verminderen met die spikes.
Kijk gewoon even verder bij mediamarkt ofzo die is ook wel redelijk goedkoop, moet je wel in de buurt wonen.
Zelf maken, draaibank en hopla.
Succes
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
Ik heb ooit b&w speakers gehad waar ze ook niet bij werden geleverd. B&W had een aparte oplossing hiervoor en noemden dit een stabilisatie plint. Dit is een stijve plank (identieke groote als speaker onderzijde) met 3 spikes aan de onderzijde en 3 aan de bovenzijde. Ik heb toen zelf twee gemaakt van 2 dikke stukken MDF (22mm) en 6 goede spaanplaat schroeven. Dit werkt perfect en is erg goedkoop. Er is echter 1 nadeel als je zware speakers hebt, ik las iets van 25kg, mijn b&w's waten iets van 18,5kg dan prikken die schroeven overal doorheen.
Zo werkt het echt perfect, die irri bastonen zijn helemaal weg in ieder geval..
Ik wilde er btw nog 2 mooien stenen "sokkels" voor kopen, ziet wel cool uit
Verwijderd
ik weet niet wat jouw beeld is van de gemiddelde nederlander, maar ik kan je vertellen dat niet elke tweaker een draaibank thuis heeft staanOp dinsdag 06 november 2001 20:17 schreef firemen het volgende:
Zelf maken, draaibank en hopla.
Succes
Verwijderd
echt waar joh?? kan je rijk aan worde!!Op dinsdag 06 november 2001 08:59 schreef GeJe het volgende:
Als je ze verkoopt zijn ze ook meer waard (5,- ofzo)
zet je bank op een spike, heb je een draaibankOp dinsdag 06 november 2001 22:42 schreef wiebe het volgende:
[..]
ik weet niet wat jouw beeld is van de gemiddelde nederlander, maar ik kan je vertellen dat niet elke tweaker een draaibank thuis heeft staan
maar dan krijg je een betje een vicieuze cirkel want waar haal je de eerste spike vandaan
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
Op dinsdag 06 november 2001 22:50 schreef P5ycho het volgende:
[..]
zet je bank op een spike, heb je een draaibank
hmmmmz dat is meer iets voor wetenschap en levensbeschouwingmaar dan krijg je een beetje een vicieuze cirkel want waar haal je de eerste spike vandaan
Deze plak je onder aan je speakers, en de puntjes steken in de vloerbedekking.
Evt. kun je er los plaatjes bij kopen.
Zijn hele goeie spikes, hoef je echt geen Oehlbach spul voor te nemen.
Het nadeel trouwens van die 'siliconen-oplossing' is trouwens dat je speakers niet zo stabiel staan volgens mij.
Je kunt ook moeilijk die flubbers op exact gelijke hoogte krijgen lijkt mij, itt spikes....
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Dat is een kip ei probleem, niet een vicieuze cirkelOp dinsdag 06 november 2001 22:50 schreef P5ycho het volgende:
[..]
zet je bank op een spike, heb je een draaibank
maar dan krijg je een betje een vicieuze cirkel want waar haal je de eerste spike vandaan
Speakers ophangen oftewel vliegen is trouwens een erg mooie oplossing, afgezien het voorkomen van het contact tussen speaker en vloer heeft het nog meer voordelen. Het is heel handig als je met meerdere mensen in je kamer zit omdat niet tussen jou en de speaker kan gaan zitten. Het kan problemen met reflecties oplossen. En het scheelt een helehoop ruimte.
Nadelen zijn echter dat het lastig uit te voeren is, je niet meer met je speakers kan schuiven en dat het stereobeeld naar boven gaat.
En als je dan voor spikes wilt gaan hoeft dat echt niet duur te zijn. Er zijn echt veel alternatieve oplossingen.
Na 23:00 heb ik de muziek al weer uit, om een of andere reden heb ik tussen 22 en 23 uur de neiging wat muziek te draaien. Vandaar dat maffe uurtje. Het volume van de muziek valt op zich wel mee, ik ben redelijk bescheiden daarin. Ik ben bij mijn buurvrouw op bezoek geweest om eens te testen. Om een of andere reden levert hetzelfde volume beneden geen problemen, terwijl het dan boven woordelijk te verstaan is. Ik verwacht dat het in de trillingen zit. Als ik het beneden voor mijn gevoel aso hard heb staan kan zij daar net horen dat ik muziek aan heb. Dat is wel prettig voor mijn schuldgevoel.
petalwing: heb je de schroeven erdoor geschroeft zodat ze op de punten staan, of staan ze op de koppen? En nee, bij de Aldi krijg je geen spikes bij de boxen.
Mijn vloer is van beton (eigenlijk broodjes op leggers, met toplaagje), spikes helpen waarschijnljk. De oplossing met punaises vindt ik slim, betaalbaar en toch praktisch. Ik denk dat ik die ga gebruiken, waarschijnlijk met draadnagels.
Verwijderd
Ik vind die truuk van die siliconenkit ook wel grappig eigenlijk, dat kan nog wel eens handig zijn voor de subwoofer van mijn kleine broertje
Verwijderd
De schroeven zo lang genomen dat ze door het huot heen steken en dus rust de speaker en vloer op de punten en niet op de kop van de schroef. Vrij eenvoudige goedkope oplossing. Alleen me buurman was blijer toen ik andere speakers kocht ... dat hielp meer vond hijOp woensdag 07 november 2001 13:24 schreef Joost E. Boere het volgende:
petalwing: heb je de schroeven erdoor geschroeft zodat ze op de punten staan, of staan ze op de koppen? En nee, bij de Aldi krijg je geen spikes bij de boxen.
Mijn vloer is van beton (eigenlijk broodjes op leggers, met toplaagje), spikes helpen waarschijnljk. De oplossing met punaises vindt ik slim, betaalbaar en toch praktisch. Ik denk dat ik die ga gebruiken, waarschijnlijk met draadnagels.
Meh ...
Verwijderd
je speaker en z'n draagvlak (de grond dus).
Als je het van die kant bekijkt dan benne Spikes
gewoon helemaal niet zo'n mooie oplossing.
Ze verminderen de transport weg tussen de box naar de grond
maar hij is er nog wel.
Je blijft altijd aan een transport weg zitten, want je
wil ze eignelijk niet ophangen.
Dus moet je de transport zo dood mogelijk maken voor trillingen.
Dus ik zie zelf wel veel in de Siliconen bobbels.
Ja het klinkt niet High End, en Wilbert Audio zou me
ook uitlachen, maar dat maakt me niet uit.
Verwijderd
Verwijderd
Op woensdag 07 november 2001 16:28 schreef ---X2--- het volgende:
Ik heb Infinity 61i's, zaten standaard al spikes bij (met mooie schroef gaten). Scheelt zeker een hoop, ook als je last hebt van bepaalde resonansies is dit in goede oplossing...
Als je nog op school zit dan zelf even vragen bij de techniek les of even langs gaan bij een of andere MTS waar ze cnc draaien doen en dan tekeningetje maken afgeven en laten doen. Vinden ze nog leuk en leerzaam ook(denk ik)Op dinsdag 06 november 2001 22:42 schreef wiebe het volgende:
[..]
ik weet niet wat jouw beeld is van de gemiddelde nederlander, maar ik kan je vertellen dat niet elke tweaker een draaibank thuis heeft staan
Je moet wel mazzel hebben dat ze het willen doen.
Ik heb ook geen draaibank thuis staan. zelf op de MTS gedaan.(vroeger)
Nu heb ik ze gewoon gekocht, van die spikes die aan elkaar vast blijven zitten, Omdat ik nu een kleintje heb die wel eens teken mijn speakers wil gaan staan en dan wel eens schuin komen te staan. Om nou te voorkomen dat die spikes niet meer op hun grondplaatje komen heb ik van die spikes die inelkaar zitten en zodra er spekers opstaan valt het puntje in het putje
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Scheelt in ieder geval al een hoop wanneer je je sub op de grond hebt staan en onderburen hebt.
Wat je wel kan doen is gewoon simpel zachtrubberen elementen onder je speakers leggen, zodat trillingen niet naar beneden kunnen.
Voor de audiofielen die het niet met me eens zijn, ik heb twee bronnen + eigen ervaring hiermee:
www.audiofriends.nl
in de industrie ontkoppelen ze trillende machines met speciale rubberen schokabsorbers, wat net zo als je speakers werkt.
en ik heb thuis rubbertjes onder mijn speakers en tussen de muur en dat heb ik meer bas van de speaker af en minder dof gedreun van mijn eigen stereo boven kon horen bijvoorbeeld. Tis ook experimenteren, maar spikes hielpen bij mij voor geen meter
Succes!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Spikes ontkoppelen niet goed genoeg, tot nauwlijks.
en die audiofriends site heeft inderdaad de info
over de Silicone bobbels.
Al vind ik het idee van de squash balletjes ook
aantrekkelijk.
Verwijderd