• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Reiki is bekend lijkt me !
Zo niet hier een kleine uitleg.

Wat is reiki?

Reiki een andere naam voor Universele Levenskracht

Reiki is een vorm van werken met universele energie. In deze vorm wordt de energie doorgegeven via de handen. Handoplegging dus. Degene die de hand oplegt, maakt niet iemand beter, maar fungeert alleen als doorgeefluik. Het is de ontvanger van deze energie die, zij het onbewust, het werk verricht. Dit werk houdt in dat lichaam en geest weer voeding krijgen om zichzelf in balans te brengen. De optredende bijwerkingen hiervan zijn dat de kwalen, ontstaan door disharmonie, verminderen of zelfs verdwijnen. Doordat het lichaam lekker in zn vel gaat zitten zal het emotionele lichaam zich ook beter gaan voelen. Andersom werkt het ook, als je emotionele lichaam zich goed voelt dan zal je lijfelijke lichaam dat ook doen. En zo zitten we weer in een opwaartse spiraal. Hierdoor treedt er een positieve verandering op niet alleen in jezelf, maar ook bij alles wat je doet. En dit heeft weer zijn uitwerking op je hele omgeving.

Nou is er iets wat ik niet kende en dat is reiki dmv muziek.

Een artiest die oa hierdoor bekend is heet aeoliah.

Check kazaa of google for samples.

Is er iemand die weet of dit werkt en/of al vaker hiervan gehoord heeft.

[Edit - je URL in 't begin was een beetje verneukt - nu gefixt - LD]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• araphor
  • Niet online
Ik weet dat op paranormaalbeurzen vaak stands staan met 'musical healing'. Misschien dat dit er mee te maken heeft?

Verwijderd

Ik heb op kazaa gekeken en gedownload. Ik vind het relaxe muziek maar mijn vraag is wat die muziek dan moet teweegbrengen? Is dat je eigen energie die opgewekt word of word je ineens beter in reiki?

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

het bevordert de stoelgang denk ik >:)

• salutem
ahhahaah

stoelgang, nee daar is al een speciaal topic over.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/308267/1?limit=25[/url]

Nee ik kwam hierop omdat een vriend van mij uit frankrijk deze muziek opzet als ie met een kater thuis komt :P (zonder gekheid) en volgens hem is het het beste middel om niet al te draaierig in te slapen.

In principe (als ik het goed heb) word de balans van het energie veld in je lichaam weer op z'n juiste plek gezet.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

Elvhenk

Madam Mikmak

Hmm, ik ben nooit zo dol op reiki. Ik ben niet zo'n fan van "onbewust energetisch werk". In mijn ervaring staat of valt het altijd met degene die het energetisch werk doet, dus is er wel degelijk verschil per persoon. Terwijl reiki doet voorkomen alsof het redelijk willekeurig is, als je maar een paar handen en een lijf hebt.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ga maar na waar je handen naar toe gaan als een kleuter gevallen is: naar de pijnlijke plek.
Aah ja om te kijken hoe erg het is.

Als ik in mijn vinger gesneden heb stop ik die meestal in mijn mond. Moet ik daar ook iets uit concluderen??
Het geven van Reiki ontspant lichaam en geest en ondersteunt daarbij het zelfgenezend vermogen van de ontvanger. Reiki geneest niet, ook de behandelaar kan niet beschouwd worden als genezer.
Ik dacht dat dat gewoon ontspannings oefeningen waren. En je ontspannen vaak goed gaat met de juiste muziek. En als Reiki alleen maar ontspannings oefeningen zijn lijkt mij het gebruik van muziek wel logisch.

Alleen die site suggereert dat er meer aan de hand is:
Reiki is een vorm van werken met universele energie. In deze vorm wordt de energie doorgegeven via de handen.
En dit komt voor mij een beetje over als onzin.
Hierdoor treedt er een positieve verandering op niet alleen in jezelf, maar ook bij alles wat je doet. En dit heeft weer zijn uitwerking op je hele omgeving.
Dus eigelijk is het beter voor de hele wereld om aan Reiki te doen. Om aardig te zijn hebben de meeste mensen volgens mij geen Reiki nodig :)

Virgol

• salutem
Op woensdag 07 november 2001 10:03 schreef Elvhenk het volgende:
Hmm, ik ben nooit zo dol op reiki. Ik ben niet zo'n fan van "onbewust energetisch werk". In mijn ervaring staat of valt het altijd met degene die het energetisch werk doet, dus is er wel degelijk verschil per persoon. Terwijl reiki doet voorkomen alsof het redelijk willekeurig is, als je maar een paar handen en een lijf hebt.
Eh ja helemaal mee eens das eigenlijk wel met alles zo er is goed en slecht.

En onbewust mag het natuurlijk nooit gebeuren degene die de reiki handeling uitvoert moet wel degelijk bewust zijn is mijn idee.

Ben zelf niet bepaald een voor of tegenhangen van reiki maar die muziek is wel heel erg relaxed en tsja als het ook nog positieve bijwerking heeft dan is dat alleen maar beter lijkt me.

Nou is die aeoliah dude best wel ok verder qua instelling ed niet dat ie er zo lekker bij de tijd uit ziet hahahah check aeoliah.com voor lol & fun back to the seventies XP

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Nou, die reiki-muziek ken ik niet hoor. Ik doe tegenwoordig tai chi, dat past me heel goed. Ontspannend en lekker energie laten stromen tegelijkertijd.

• salutem
Jaa thai chi is beter !
Echt wel ok vooral de Chuan variant is erg ok !
oftw tai chi chuan.

Zelf doe ik voor ontspanning aan Nin jitsu.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Voordat Aeoliah zijn healing music for reiki uitbracht gebruikte ik al 2 andere cd van hem voor healing/reiki.

De reiki cd's heeft hij imho gemaakt ter ondersteuning van een behandeling.
Omdat hij zelf reiki master is kan hij zijn muziek talent hier nu beter op afstemmen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Stender83
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09-2025
M'n ma doet aan reiki, heeft nou haar 2e graad gehaald of zo iets.
Het klinkt mischien allemaal een beetje suf, gelooofde het eerst ook helemaal niet, maar het werkt wel.
Haar handen worden gewoon superheet!

Verwijderd

Ik weet wel dat er voor ieder mens een bepaald soort muziek is waardoor degene helemaal oplaad.
Dus het kan zijn dat een bepaald nummertje zo bij je past dat je daar veel uit kan halen...
Ik geloof ook niet dat er bepaalde muziek is die echt voor alle mensen helend werkt, we verschillen allemaal immers...
Goed voorbeeld: ik had laatst 2 cdtjes gehaald, van die new age (bij de etos, remember elvhenk ;) ) het ene cdtje is body, en het andere soul...
Bij het soul cdtje voel ik mijzelf helemaal rustig worden, energie die ik voel opkomen, het andere cdtje wordt ik onrustig, het zit net naast mijn gevoel zeg maar...

Muziek kan erg helend zijn, maar dan moet wel de muziek bij je passen...

En over dat helende werking door een handoplegging:
Mijn vader had weleens hoofdpijn en ik als klein kind (was een jaar of 5/6) ging dan zijn voorhoofd masseren, ik wilde immers niet dat mijn vader zich zo rot voelde...
Maar het werkte, dus elke keer als ie hoofdpijn hd mocht ik zijn hoofd masseren...
Later waren we een keer met de oude vriendengroep bij het meer, en een vriend voelde zich niet zo lekker in zijn rug ofzow en wilde gemasseert worden, voor de verandering deed ik het een keer, en hij ging helemaal uit zijn dak omdat het hielp...
Ik schijn lekkere massage handen te hebben (zachte worstenvingertjes ;) ) maar je kan wel degelijk energie overbrengen hiermee, een stukje wat je niet ziet maar wel belangerijk kan zijn...

• drz
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

drz

Ik krijg altijd bergen energie als ik naar muziek van Metallica luister.
Is dit ook een vorm van reiki?

"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"

Verwijderd

Ik krijg altijd Geestlijke orgasmes als ik naar Psychedelic Techno zit te luisteren... is dit ook een vorm van Reiki ?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Hmm, nou ik doe nou tai chi tao, dat vind ik ook lekker om te doen. Tai chi chuan is wat precieser in de leer, misschien doe ik dat later nog.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 12:25
Ik schijn lekkere massage handen te hebben (zachte worstenvingertjes ;) ) maar je kan wel degelijk energie overbrengen hiermee, een stukje wat je niet ziet maar wel belangerijk kan zijn...
Meestal zijn je handen warm. Warmte is energie. Het lijkt me vrij logisch dat het gewoon de warmte is die goed is voor een mens. Helemaal met worstenvingertjes, groot oppervlak ;)

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Mijn ouders doen wel aan reiki. Vooral mijn moeder.
Maar die muziek... moet er echt niet te lang naar luisteren.
Maar goed mijn moeder word ook helemaal raar als ik Cradle of Filth draai >:)

Verder weet ik niet of reiki waar is of niet. Als ik de verhalen hier moet geloven en van mijn ouders (en die van een vriend van me) werkt het wel, maar ikzelf hoef er niks van te weten.

Signature

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 03:00
Reiki roelt :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb een zelf ontwikkelde methode die vrij veel lijkt op Reiki, die vrij goed werkt. Maar ik wil best wel een Reiki-cursus doen om mijn eigen methodes daarmee te kunnen verbeteren. Een Reiki-meester stuurde mij eens energie, trans-Atlantisch nogwel. Whoa wat een vloedgolf was dat. Het kwam zo snel binnen dat ik het gewoon niet snel genoeg kon laten wegvloeien...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja long distance energie zenden is cool. :) Daar heb ik nog wel wat anecdotal evidence van... haha

Verwijderd

Heb je nog meer namen van die maker van die muziek, vind ut wel relax (8> :y)

• salutem
Op donderdag 08 november 2001 22:55 schreef Webmasterok het volgende:
Heb je nog meer namen van die maker van die muziek, vind ut wel relax (8> :y)
uhm nee aeoliah is de enige die ik ken die er zo ver in door gaat.

Trance alternatief, blatende schapen met voice over van elvis door The KLF op hun chill out album :P

Pagina: 1