Toon posts:

ISDN Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

even een vraagje over het gebruik van een isdn router, hopelijk kan ik het een beetje duidelijk uitleggen.

een netwerk, 4 pc's moet verbonden gaan worden op een router voor het internet. (router moet nog aangeschaft worden).

Nu wil ik ook met 1 laptop vanaf een andere locatie kunnen inbellen op het netwerk. kan dat ook via een router (die dan dus ook inkomende gesprekken kan aannemen en toegang verschaffen tot het netwerk) of moet ik daarvoor een isdnkaart in een van de pc's zetten en daarop inbellen?

alvast bedankt,

Greetinz

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Dit is allemaal mogelijk met bv. een Cisco 801 router. Met behulp van Cisco Configmaker kan je gemakkelijk een configuratie in elkaar zetten als je geen of weinig ervaring hebt met Cisco IOS. Een 801 kost ca. fl.1800 schat ik.

Het is wellicht ook goed (en goedkoper) mogelijk met apparatuur van andere fabrikanten (intel?) maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Doe eens wat navraag bij leveranciers en via www.google.com.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
bedenk ik me opeens nog iets (bedankt trouwens al voor de reactie!):

hoe zit het nu als ik ergens ben met de laptop en er geen isdn is, beschik ook over analoge modem maar dan kun je toch niet op een ISDN router inbellen????

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op maandag 05 november 2001 23:49 schreef challenge het volgende:
hoe zit het nu als ik ergens ben met de laptop en er geen isdn is, beschik ook over analoge modem maar dan kun je toch niet op een ISDN router inbellen????
Als die ISDN router V90 emulatie heeft wel.
JE hoeft trouwens niet persé de veel te dure cisco's te nemen. Zyxel heeft (als ze nog niet allemaal obsolete zijn toch) ook een aantal goeie toestelletjes hiervoor aan een fractie van de prijs van cisco materiaal.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb er 1 van Elsa : Linkje
Heeft het altijd goed gedaan en is een stuk goedkoper dan zo'n cisco. (mijne is te koop want ik heb adsl)
Wat jij vraagt is gewoon mogelijk, voor die laptop heb je uiteraard een ISDNadapter & netwerkkaart nodig. De rest van de pc's hebben alleen een netwerkkaart nodig.
plaatje :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.elsa.com/produkte/isdn/ml_isdn_4u/ml_isdn_4u.jpg

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 18:37

ThreeBird

That's the order of thing

Heb je hier iets aan: http://www.fli4l.de/ (Floppy Isdn for Linux)?

You're not a doctor, you're a bricklayer.

Pagina: 1