Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Dus met je proc is niets aan de hand..
Ik zou als ik jou was de temeperatuur in de gaten houden.
Opstarten, Bios in, hardware zooi en kijken wat de Temperatuur is !! (50 graden is normaal, 60 aardig rood)
Als je CPU kapot is boot ie niet eens
Hij is zo rond de 40 graden, dus dat kan het ook niet zijn... Ik gebruik een coolermaster DP5-6131A...Op maandag 05 november 2001 23:35 schreef V2 het volgende:
Er staat toch duidelijk dat de PC vastloopt tijdens het Opstarten ??
Dus met je proc is niets aan de hand..
Ik zou als ik jou was de temeperatuur in de gaten houden.
Opstarten, Bios in, hardware zooi en kijken wat de Temperatuur is !! (50 graden is normaal, 60 aardig rood)
Als je CPU kapot is boot ie niet eens
Misschien jumpers, voltages
Kom op...zoveel briljante lui hier
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Of gewoon optimized defaults; wat doet hij dan?
Verwijderd
mijn bios hoort het wel te ondersteunen (staat bij de release informatie) mijn bios is 2 weken oud, dus daar kan het ook niet aanliggen...Op dinsdag 06 november 2001 13:05 schreef Chief het volgende:
goed mogelijk dat het aan je mobo ligt....ik heb nu hetzelfde probleem met een XP 1600+ en een A7M266 Asus mobo. De leverancier gebeld en ik moet erheen voor een nieuwe bios....1005A geloof ik.
dus epox zou binnenkort met een fix moeten komen denk je?
ik hoop dat het daar aan ligt...
Verwijderd
Als je nog ergens plek hebt: zet er een andere installatie naast op een andere partitie, waarschijnlijk loopt dat als een zonnetje (en sneller ook, want nieuw). Lullig, maar waar: Microsoft doet niet aan upgraden. Ja, mééér geheugen, natuurlijk
denk niet dat dat het is hoor...Op dinsdag 06 november 2001 13:54 schreef Kabouter het volgende:
Vanaf Windows 2000 kun je niet zomaar een "major" verandering aanbrengen en dan hopen dat 't werkt. Die XP1600+ heeft bijvoorbeeld SSE ondersteuning, en geeft aan Windows XP een andere hardware-ID dan die TB. Dat vindt Windows niet leuk, en helaas zit er dus waarschijnlijk niets anders op dan opnieuw installeren. Merk op dat je (als je WinXP niet gekraakt hebt) misschien zelfs een nieuwe Product Activation Code nodig hebt.
Als je nog ergens plek hebt: zet er een andere installatie naast op een andere partitie, waarschijnlijk loopt dat als een zonnetje (en sneller ook, want nieuw). Lullig, maar waar: Microsoft doet niet aan upgraden. Ja, mééér geheugen, natuurlijk, maar verder niet. Dus geen nieuw mobo, nieuwe proc.
want dan zou het wel moeten doen wanneer ik een nieuwe installatie wil beginnen op een geformateerde schijf...
maar toch bedankt...
op 1.75 v draaide hij perfect.
gek genoeg draaien naar mijn ervaring msi borden juist beter op 1.80 v met een tbird.
de core voltage van een xp is iets lager dan die van de tbird dus daar zou het aan kunnen liggen
(1.75-1.80v t.o.v. 1.725-1.75v)
weet je dan hoe ik dat kan veranderen met een epox 8k7a?Op dinsdag 06 november 2001 14:46 schreef smvs het volgende:
het kan ook dat je voltage ff te hoog staat. ik heb met de asus a7m gehad dat de proc op 1.80 stond. toen wilde hij niet eens windows in komen (tbird 1,4)
op 1.75 v draaide hij perfect.
gek genoeg draaien naar mijn ervaring msi borden juist beter op 1.80 v met een tbird.
de core voltage van een xp is iets lager dan die van de tbird dus daar zou het aan kunnen liggen
(1.75-1.80v t.o.v. 1.725-1.75v)
volgens het boekje kan ik de voltages alleen verhogen d.m.v jumpers verzetten...
Nu ben ik je ff kwijt.Op dinsdag 06 november 2001 14:16 schreef Moody het volgende:
[..]
denk niet dat dat het is hoor...
want dan zou het wel moeten doen wanneer ik een nieuwe installatie wil beginnen op een geformateerde schijf...
maar toch bedankt...
Heb je XP opnieuw geïnstalleerd? Want dat is wel de bedoeling met een XP geloof ik.
Denk nl niet dat XP tijdens 't booten al ziet dat je een andere processor hebt.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
ok..resuméOp dinsdag 06 november 2001 14:50 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Nu ben ik je ff kwijt.
Heb je XP opnieuw geïnstalleerd? Want dat is wel de bedoeling met een XP geloof ik.
Denk nl niet dat XP tijdens 't booten al ziet dat je een andere processor hebt.
1. athlon 1,2 vervangen door XP1600+
2. eerst kijken of winxp het misschien al zou doen, maar nee...vastloper bij in beeld springen van muis cursor
3. geboot van xp-cd om xp opnieuw te installeren
4. na een paar minuten in de installatie loopt de boel weer vast (meerdere malen geprobeert, meestal vlak voor het 'partioneerscherm')
5. xp1600+ omgewisseld voor 1,2...windows installeren...ja nu gaat alles goed...
6. conclusie: moet liggen aan de proc of aan moederbord/bios instellingen
7. oplossing ???
Ik hoop dat het zo duidelijk is
Alvast bedankt luitjes...
heb ff gekeken en 't is 1.1Op dinsdag 06 november 2001 15:43 schreef silentsnow het volgende:
welke REV heb je?? Vanaf 1.0 kan ie een AthlonXp aan. Dit nr staat bij je laatste PCI slot
dus we lopen steeds vaster?
Misschien weten zij hier meer van
Verwijderd
Ik kom net terug van de leverancier, die heeft de bios geflashed en nu wordt de proc keurig herkend als een XP 1600+... ik weerOp dinsdag 06 november 2001 13:33 schreef Moody het volgende:
[..]
mijn bios hoort het wel te ondersteunen (staat bij de release informatie) mijn bios is 2 weken oud, dus daar kan het ook niet aanliggen...
dus epox zou binnenkort met een fix moeten komen denk je?
ik hoop dat het daar aan ligt...
Ik hoop voor je dat dit je verder helpt....mailen met epox kan nooit kwaad...
suc6
de proc wordt herkend door de bios als een XP1600+Op dinsdag 06 november 2001 16:31 schreef Chief het volgende:
[..]
Ik kom net terug van de leverancier, die heeft de bios geflashed en nu wordt de proc keurig herkend als een XP 1600+... ik weer![]()
Ik hoop voor je dat dit je verder helpt....mailen met epox kan nooit kwaad...
suc6
(of bedoel je herkend door windows?
en...ik heb net al gemaild...benieuwd hoeveel weken het gaat duren voordat ik een reply krijg
Verwijderd
Ik heb een Asus A7V266 ik zette de jumper op Palomino en gene probs.
Bios update had je al/
RTFM nog een keertje..
de pinnetjes aan de onderkant horen toch van plastic te zijn?
Ja dat zijn die van mij ookOp dinsdag 06 november 2001 23:07 schreef Moody het volgende:
de pinnetjes aan de onderkant horen toch van plastic te zijn?