Toon posts:

ZALMAN en ASII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wel eens gelezen dat de Zalman coolers een perfect afgeleverde onderkant hebben.
Ik heb zo'n waaierding gekocht, en heb nog een tubetje Artic SilverII liggen.
Heeft het zin om dit te gebruiken op de cooler, of gaat dit juist averechts werken?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Altijd een heel dun laagje gebruiken, ook al is de onderkant van je heatsink goed glad. Perfect plat is het namelijk nooit en lucht geleid voor geen meter zoals je weet. Gebruik gewoon een flinterdun laagje gebruiken (aanbrengen met zo'n los scheermesje werkt goed).

PC Specs

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb zelf een SWIFTECH MC462-A en ik denk dat dit een van de coolers is met een bijna perfecte onderzijde.
Alleen is het feit dat je cpu nooit perfect flat is, dus AS heb je toch altijd nog nodig.
Als je het er dus genoeg opdoet kan het er alleen maar beter op worden om het contact nog beter te maken.
En perfect flat is heel erg moeilijk en zou ook erg duur worden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het er genoeg opdoe?
het is toch juist de bedoeling dat ik er zo min mogelijk opdoe? Op de AS website wrijven ze het op de heatsink, en halen het er dan met een doek weer af.
De core laten ze het wel opzitten....
Dit snap ik dan ook niet helemaal. Waarom het er van de heatsink weer afhalen als het daar toch weer opkomt als je hem op je core drukt....
Waarom de core ook niet met een doek weer schoonwrijven?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54

Qwerty-273

Meukposter

Je heatsink is (tegen woordig) meestal wel vlak, alleen een aantal kleine putjes daar wrijf je dan AS (II) in. Je core is echter niet echt vlak te noemen, zou je het hier ook inwrijven dan zou je dus twee platte vlakken hebben die misschien wel scheef op elkaar komen. Het inwrijven met die doek op je heatsink is gedaan om alle putjes op te vullen want als je de pasta er gewoon op drukt dan hou je altijd nog een aantal kleine luchtbelletjes over (niet vee maar toch).

Verder natuurlijk alleen pasta op core smeren en wel heel dun, hoe minder hoe beter. Net als duur koken, minder is meer :) ok speel af en toe eens in de horeca ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
lol, ik zal het eens proberen... Op hoop van zegen dan maar...
OC-Shop gooit je helemaal dood met dat AS. heb hier nu al 4 tubes liggen...
Misschien kun je er een mooi zilveren frontje van maken??
of nephorloges mee verzilveren???

Verwijderd

Ik heb zelf o.a. een Zalman CNPS3100G en daar heb ik wel ASII onder zitten. Hij is idd heel smooth ondanks dat het allemaal van die koperen plaatjes zijn die tegen elkaar aan zijn geklemd en daarom heb ik ook niet echt een laagje op de core gedaan ofzo. Ik heb slechts zoals ook hun site staat de onderkant ingewreven met ASII. En je ook echt zien dat er kleine gaatjes opgevult werden want de goudkleur werd toch een beetje zilverachtig en je ziet lijntjes van ASII lopen waar de plaatjes tegen elkaar aanzitten.
Pagina: 1