-==-=]AMD vs. Intel: Het grote topic[=-==-

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Eerst even iets duidelijk maken...
Exirion wil best de veelbesproken discussie Intel vs. AMD toelaten, maar dan mag er geen zinloos geflame en getroll zijn. Heb je een gegronde mening of feit, dus dingen die zelfs niet kunnen ontkend worden door zelfs de "trouwste aanhangers" van het "andere kamp". :) Zinloos geflame en getroll mag hier dus niet (a la "AMD is beter", "Intel is beter" of "Jij vuile Inteller (of AMD'er :))") gewenst. Ga ergens anders mensen zitten vervelen.

Nou, dus, brand maar los!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik vindt die AMDXp-en wel flink stoer scoren in de benchmarks tegenover me P4.., ga ff me 'oude systeem' PII en atlon thunderbird(die systeem is ze beide geweest :) ) ff opwarderen met zo Xp-tje..

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Lordy79

Fundamentalist

Wat is het nut van dit topic?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59

Xof

Zou ik ook niet weten.

Ik ben eigenlijk benieuwd wat pentium gaat doen tegen de Athlon XP, prijsverlagingen misschien?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik ben volledig onpartijdig en werk veel met Intel.
Nu ik sinds enkele maanden m'n systeem (PIII-1GHz) heb omgebouwd tot een AMD Athlon TB 1333 moet ik wel zeggen dat ik versteld sta van de behaalde snelheden/benchmarks en dat de zgn. 'problemen' erg mee vallen. :)

Maar ... m'n server is nog steeds een CUV4X-E met een Intel Celeron 900. :P
Ik kan er maar geen afstand van doen ...

Ik heb de P4 ook aan het werk gezien en ik denk dat de P4 en XP beide volwaardige concurrenten zijn die het elkaar nog erg lastig kunnen gaan maken.
Ik vind het allemaal wel leuk, zolang de prijzen maar laag blijven. ;)

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

Intel is een grote afzetterij, nu minder maar toch, daarom heb ik een hekel aan intel.
als AMD er niet was dan moet je nu voor de P4's zeker een duizend of 2 voor betalen en dat is niet eens een topmodel, een topmodel mag je uitgaan van 3000 piek
je krijgt niet waar voor je geld en bij AMD is dat wel
AMD was minder maar nu zeer zeker niet meer en AMD is lekker goedkoper en sneller, waarom zou iemand nu voor Intel gaan--> duurder, langzamer etc
er komt geen intel CPU meer mijn deur binnen

enne sorry even tussen door FOK intel (sorry i just hate intel):)

AMD is het en AMD blijft het :9~

• Han
  • Niet online

Han

Op maandag 05 november 2001 23:04 schreef alvv het volgende:
Intel is een grote afzetterij, nu minder maar toch, daarom heb ik een hekel aan intel.
als AMD er niet was dan moet je nu voor de P4's zeker een duizend of 2 voor betalen en dat is niet eens een topmodel, een topmodel mag je uitgaan van 3000 piek
je krijgt niet waar voor je geld en bij AMD is dat wel
AMD was minder maar nu zeer zeker niet meer en AMD is lekker goedkoper en sneller, waarom zou iemand nu voor Intel gaan--> duurder, langzamer etc
er komt geen intel CPU meer mijn deur binnen

enne sorry even tussen door FOK intel (sorry i just hate intel):)

AMD is het en AMD blijft het :9~
Dit gaat al aardig richting flamen... Als je niet volwassen en zakelijk kunt reageren (met als voorbeeld de eerdere repley's) dan gaat dit draadje helaas snel dicht! En dat zou zonde zijn. Geef dit topic een kans...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

waarom :?
UTFS

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmmz ik herinner me de Goede Oude Tijd van de 1GhZ Tbirds, in November vorig jaar, die krengen kostten toch 36000 BEF, iets minder dan een PIII 1GhZ (kon je niet krijgen) maar toch. Die ultra lage prijzen zijn eigelijk zeer recent.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 05 november 2001 23:04 schreef alvv een hoop geblaat

Waarschuwing voor meneer.

Waarom? Dit zijn geen argumenten om een discussies mee te voeren. Dit is gewoon provoceren door olie op het vuur te gooien, terwijl nadrukkelijk is gevraagd dat NIET te doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik ben zeer te spreken over AMD afgezien van het temperatuur "probleem" (niet echt een probleem, maar wel iets waar je enigszins rekening mee moet houden), maar ik kan het nog altijd niet over m'n hart verkrijgen om er 1 bedrijfsmatig in te zetten.
Ik probeer regelmatig wat "harde" bewijzen te vinden over wat beter is voor welke situatie, maar komt toch altijd weer terug op een gevoelskwestie.
AMD voelt prettig aan voor thuis, Intel voor op het werk.
Ik gok dat dit trouwens voor een heleboel mensen geldt, of niet?

Verwijderd

Ik plant dit maar es in dit topic:

Binnenkort ben ik in staat mn CUSL2-C met PIII 700 Coppermine te verkopen, en daarvoor een Athlon XP1500 XP+ met een moederbord van rond de 450 te kopen. >:) Met DDR geheugen erbij natuurlijk. Is dat een lekkere upgrade? Het kost me bijna niets. Ik vind alleen zo vreemd dat die Intelboel zo duur is! Iemand een verklaring? Je krijgt bij AMD gewoon drie keer zo snel spul voor hetzelfde geld, of zie ik dat verkeerd??? Iemand suggesties voor het MOBO? IS dit een goeie actie, Intel -> AMD?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het spijt me voor de mensen die tot nu toe hebben gereageerd, maar vorige week is er ook al een AMD vs Intel discussie geweest en die was vele pagina's lang. Eventueel kun je die topic even opzoeken, maar in principe is de uitkomst van de discussie : Zowel AMD als Intel heeft voordelen, en het is heel persoonlijk waar je voor kiest. Net als met het kopen van een auto.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.