Toon posts:

[Linux] Package verwijdert, grote fout!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met pkgtool perongeluk een package verwijdert die ik nogal hard nodig heb... Nu werkt cat niet meer en daardoor pkgtool ook niet. Weet iemand hoe ik dit ongedaan kan maken, de verwijderde bestanden staan in een temp folder...

en een bijkomend probleem is dat de HD echt stamp vol is, ongeveer 3mb over :(

het gaat om Slackware 7.? op een oude 486... Opzich kan ik niet gekke dingen gaan uithalen (dan is de internet verbinding weg :'()

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
iemand lief aankijken en een cat binary downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wijzig je de titel STAAT een stomme spel fout in :o schaam!

Verwijderd

Start mc nog wel op ? Anders kun je de Slackware cd erin douwen en naar de /cdrom/slakware/a1/txtutils gaan en op enter drukken. Met F5 kun je de files handmatig kopieren (hoop ik).

Good Luck :7

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

en anders ftp'en naar de slackware site en die package ff uit de source opzoeken en dan downloaden! Eventueel kan ik wel een cat van slackware 7.1 aanbieden .. Let me know

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

En ruimte kun je maken door de inhoud van de volgende directories te wissen:
/tmp
/usr/doc
/usr/src/linux behalve de include dir
/var/log (ff uitkijken met lopende daemons zoals sysklog)
/warez >:)

Verwijderd

Topicstarter
Pfew mc werkt nog wel... :) en ik dacht ook al dat het aan textutils lag... maar hoe krijg ik die er weer op, ik heb een nog werkend netwerk dus het erop krijgen lukt wel alleen... (Ik ben newbie :? )

En welke bestanden dirs zijn allemaal overbodig, source code etc... Buiten de boven genoemden dan

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 23:18 schreef Beunhaas_ het volgende:
Pfew mc werkt nog wel... :) en ik dacht ook al dat het aan textutils lag... maar hoe krijg ik die er weer op, ik heb een nog werkend netwerk dus het erop krijgen lukt wel alleen... (Ik ben newbie :? )
Heb je de textutils op je 486 staan of niet ? Anders zul je ze via een netwerkshare of anders via een scp commando moeten kopieren. Een download via lynx is dan wellicht makkelijker. Op ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/slackware staan de files wel. Vervolgens ga je met mc naar die file toe en drukt op enter zodat de inhoud van de tgz zichtbaar wordt. Nu kun je die files dus naar je filesystem kopieren door ze te selecteren (insert toets) en dan met F5 naar plaats van bestemming te kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Plaats van bestemming ????
Sorry ik heb dat ding echt een jaar geleden geinstalled ofzo en niet meer aangekomen en ook niet meer verder iets mee gedaan. Misschien moet ik wel gewoon ff de helezooi opnieuw er op knallen.

:) eerst maar eens uit zoeken welke packages ik nou echt nodig heb...Iemand een site/link naar een Slackware Howto- voor een minimum install

Verwijderd

De directory stuctuur is al in de tgz file aanwezig. De file heet txtutils.tgz of textutils.tgz. Dus wat in de package in /bin staat kopieer je naar /bin etc.
Book van slackware staat op http://www.slackware.com/book/

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ga me maar eens goed verdiepen...
Pagina: 1