a7v266 met AMD XP1700+

Pagina: 1
Acties:

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 10:38
Ik heb 6 weken geleden een asus a7v266 mobo gekocht met een t-bird 1400, werkt prima, ik heb vandaag van een vriend een athlon XP 1700+ gekregen, had een paar gebogen pinnetjes en een klein hoekje van de core, hij wist niet of hij werkte.

Op de doos van mijn mobo staat Palomino ready, als de cpu goed is moet hij werken, right?

Ik heb de pinnetjes allemaal netjes recht gebogen, verwissel de cpu met mijn eigen cpu, systeem start, krijg geen beeld.....daarna mijn eigen cpu erin, doet hij het wel weer...

Ik ben nou niet zeker of die cpu nou zou moeten werken in mijn mobo (bios update??, ik heb update gedaan maar dat was met vage asus app onder windows 2000...) of dat hij gewoon kapot is, als hij kapot is ga ik even kijken of ik hem ergens om kan ruilen, als garantie ofzo....en als dat niet kan ik heb ik een mooie sleutelhanger :P

Help please.....tips over mobo ofzo of winkels die makkelijk zijn met garantie? >:)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Zelfs met het 'oude' bios (wat het bord heeft als het uit de doos komt) werkt het met de XP Athlon. De aanduiding is echter pas correct met een nieuwe bios. Als ie niet werkt zal de CPU dus wel kaput zijn. Ik had laatst een bordje op het werk (volgens mij een A7V266, weet het niet meer) waarbij je wat jumpers moest verzetten als je een XP wilde gebruiken, dus daar kun je ook nog naar kijken :) . Suc6 d'rmee ...

PC Specs

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Kijk maar eerst met JOUW processor met welke revisie we te maken hebben....

als het revisie b is dan gewoon een biosupdate onder dos. Is het revisie C dan is misschien je proc. kapot... ((heel misschien, ben geen superheld :D)

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• Quinny
Heb gisteravond bios update gedaan....ook niets, met die Palomino jumper doet hij ook niets....

Met mijn cpu vindt hij versie 1002c...das de nieuwste toch?

ga kijken of ik garantie kan krijgen ofzo... >:)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
wel lekker slim pootjes scheef buigen en je core afbrokkelen, is uit een vrachwagen ofzo gevallen. Ow en amd geen geen garantie op schade aan de core.

• Quinny
Ik heb hem van een vriend gehad die bij een computerzaak werkt....

Vast niet van de vrachtwagen gevallen...
Pagina: 1