Toon posts:

Web embedded fonts.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier gebruik gemaakt van een post die een tijdje terug hier is langsgekomen. Daar kwam deze site naar voren. http://www.operation3.com/test2.htm

Nu vond ik het wel leuk om dat ff toe te passen alleen om de een of andere manier lukt het niet. De site waar ik het probeer te gebruiken is http://www.freestyle-design.nl/olv/ (let niet op de gfx)

Ik maak gebruik van de font KROEGER2.eof
Zie hiervoor de source van http://www.operation3.com/test2.htm

Wanneer ik gewoon op me eigen computer kijk doet ie het goed. Alleen wanneer ik hem op i-net zet doet ie het gewoon niet. Weet iemand wat ik vergeet/fout doe??

(Ik kon de maker van deze site niet zo snel bereiken dus vandaar dat ik het hier ff post.)

Verwijderd

ik ben bang dat ik je niet kan helpen, maar dit is best wel vet. hopelijk kan iemand deze jongen helpen, want dit lijkt mij ook wel wat..

ps. wat voor topic was dat?

Verwijderd

Topicstarter
[topic=188809]

Verwijderd

Topicstarter
srry dan weet ik iets niet...

waar is dat voor?
-edit- ik zal eerst ff verder kijken dan me neus lang is |:(

Verwijderd

Topicstarter
de font die ik dus gebruik zit dus in de fonts directory. Dat programma lijkt me toch niet nodig dan :?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je het mij vraagd doet hij het ook gewoon,
misschien moet je even shift-reload doen zodat de pagina niet meer uit de cache komt.

verder is op deze manier fonts includen explorer only en ik weet ook niet of ns6 dit doet

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Logisch dat-ie het op je computer goed doet; jij hebt dat font geinstalleerd... hou er rekening mee dat mensen met NS geen gebruik kunnnen maken van de WEFT-technologie; die ondersteunt dat domweg niet. Dan heb je de Webfontwizard van Bitstream nodig... die is eigenlijk ook beter, wordt nl door bijna alle browsers op zowel Win als Mac ondersteund, Behalve IE voor de Mac.

Ik ga ervanuit dat je de KROEGER2.eot wel in je root hebt gezet? Daarnaast zou ik in de code even goed kijken naar je tags; je vergeet zowel je <font> als je <p> tag af te sluiten...
Voor de betere recources qua font embedding kan ik je verwijzen naar tijs, hij heeft een manier om beide technologieen te gebruiken om volledige ondersteuning van embedded fonts ter realiseren.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Heb geen ervaring met WEFT, maar wel met Bitstreams truedoc techniek gespeeld ... Niet echt stabiel te noemen.

Weet ook niet of de techniek van fonts-webklaar maken, maar bij bitstream moest je zeggen op welke url de fonts gingen staan, als een beveiliging dat nie iedereen met je duurgekochte fonts vandoor kon gaan ...

Begreep uit je post dat je de fonts ergens anders vandaan had verkregen .. misschien is dat het dan ...

gr

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op dinsdag 06 november 2001 10:58 schreef surfpunk het volgende:
Begreep uit je post dat je de fonts ergens anders vandaan had verkregen .. misschien is dat het dan ...
Klopt ook; je moet bij het maken van een .eot met WEFT de de root-URL van je site opgeven; anders werkt het ding domweg niet. Dat kan alleen als je daadwerkelijk een TTF van dat font hebt; want die heb je nodig om een embedded font te bakken.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 13:35

MAZZA

Barbie is er weer!

Hmmm werkt alleen onder Internet Explorer goed. Niet onder Opera, Mozilla en Netscape 6.x en Netscape 4.xx...

Niet echt nuttig dus ben ik bang ?! Maar op zich wel mooi als ze dit weten te implementeren in een html standaard (of is dat al zo :? ). Geeft weer wat creatieve mogelijkheden bij het maken van webpages. Want verdana, tahoma en arial heb ik nu wel gezien :)
Pagina: 1