Toon posts:

hd verrot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een nieuwe 60 GB schijf gekocht. Deze heeft het tot gisteren goed gedaan. Nu heb ik mijn pc een keer uitgezet en toen ik hem weer aan zette duurde het ontzettend lang voordat windows opgestart was. Mijn hd ledje bleef ook contnue branden.

Dus ik ff met Maxblast gekeken of er wat mis was. Die vond m'n hele schijf niet. Terwijl het BIOS hem wel herkend. Na een minuut of 5 is mijn systeem pas volledig opgestart. Wat kan dit zijn?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Doe eens een scandiskje

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 23:13 schreef Jeldert het volgende:
Doe eens een scandiskje
heb ik dus gedaan. Dat ging ontzettend traag. 1 uur over 60 gb. Geen fouten gevonden. Zou het iets met m'n mbr te maken kunnen hebben?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
ik heb het ook gehad met mijn waarschijnlijk op de schroothoop liggende ibm'metje :9. In de BIOS werd mijn schijf herkent. maar toen ik een opstart disk er in pluurde (in de floppe drive natuurlijk :Y) ) toen kon hij de floppy niet opstarten. Ik had hiervoor mijn HD gepartietioneerd maar waarschijnlijk vergeten een active partion op te geven (niet dat dat je schijf verrot zou moeten maken |:( ).
Ik heb uit eindelijk mijn gehele systeem laten op halen (heb nu nog steeds 1,8 jaar collect & return garantie bij CTW) en zij zeiden dat hij verrot was. Ik heb toen een Maxtor gekregen :) met dezelfde eigenschappen (ze hadden geen IBM schijfjes meer van 15.3 GB 7200 RPM ATA-100).
Ik vermoed dus dat je schijf aan het dood gaan is en dat je dus het beste je belangrijkste bestandjes kunt gaan backuppen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
net ff fdisk/mbr gedaan. hd led blijft niet meer branden, maar windows boot nog steeds traag. Heb ook al geprobeerd te booten als last known good configuration. haalde niets uit.