Linux Newbie jaja Suse 7.3 goed? tedoen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 07:23
is het voor een iemand die nopes van linux weet goed om Suse 7.3 tekopen? of Redhat misschien,moet wel een dualboot kunnen maken er mee.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:11
SuSE, RedHat en Mandrake zijn allerdrie erg n00b-vriendelijk. Ik spreek uit ervaring :)
Ze hebben mooie grafische installatie- en configuratie procedures die vertrouwd aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ja voor een newbie is Suse imo beter dan Redhat en ook beter dan Mandrake misschien. De omgang met mandrake is misschien makkelijker dan suse maar als je suse koopt krijg je een dik boek erbij, en je kan je registreren zodat je support hebt :) Kortom waar voor die 100 piek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Op maandag 05 november 2001 22:16 schreef RooT het volgende:
Ja voor een newbie is Suse imo beter dan Redhat en ook beter dan Mandrake misschien. De omgang met mandrake is misschien makkelijker dan suse maar als je suse koopt krijg je een dik boek erbij, en je kan je registreren zodat je support hebt :) Kortom waar voor die 100 piek :)
Mandrake en RedHat kun je ook gewoon in een doos+dik boek kopen hoor... Je hoeft ze niet per se als iso'tjes van een ftp te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 01-08 19:08
Op maandag 05 november 2001 22:28 schreef Platypussy het volgende:

[..]

Mandrake en RedHat kun je ook gewoon in een doos+dik boek kopen hoor... Je hoeft ze niet per se als iso'tjes van een ftp te zuigen.
voor redhat betaal je dan d8 ik wel over de 300 piek! Terwijl je voor suse maar 100 betaalt. En dat van mandrake wist ik niet :) Tja dan zou je ook nog kunnen overwegen om mandrake te kopen, mits je daar goede support bij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

SuSE 7.3 is IMHO de beste newbie distro van het moment. Mandrake 8.1 vind ik 3 keer niks. RedHat 7.2 is wel aardig, maar vooral op bedrijven gericht. SuSE 7.3 daarentegen doet zeer professioneel aan en is volgens mij redelijk eenvoudig voor beginners.
SuSE is gewoon erg goed afgewerkt. Al vind ik sommige vertalingen echt bagger. maar in ieder geval een stuk beter dan Mandrake. RedHat is ook goed afgewerkt, maar is denk ik niet wat je zoekt...

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
Op maandag 05 november 2001 22:33 schreef RG© het volgende:
SuSE 7.3 is IMHO de beste newbie distro van het moment. Mandrake 8.1 vind ik 3 keer niks. RedHat 7.2 is wel aardig, maar vooral op bedrijven gericht. SuSE 7.3 daarentegen doet zeer professioneel aan en is volgens mij redelijk eenvoudig voor beginners.
SuSE is gewoon erg goed afgewerkt. Al vind ik sommige vertalingen echt bagger. maar in ieder geval een stuk beter dan Mandrake. RedHat is ook goed afgewerkt, maar is denk ik niet wat je zoekt...
Kun je misschien ook vertellen waarom je Mandrake "3 keer niks" vindt? Ben benieuwd naar je argumenten, en de topicstarter heeft misschien meer aan onderbouwde stellingen om tot een beslissing te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wat betekent IMHO (Wil ik al heel lang weten :P

2. Is het mogelijk om suse net als mandrake en rh te downloaden. Zo jah waar, en zo nee dan niet waar (i.v.m. warez request)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
1. In My Humble Opinion (naar mijn bescheiden mening dus)

2. Psst! Hier:
ftp://ftp.surfnet.nl/mirror/os/Linux/distr/suse/suse/i386/live-eval-7.2/liveeval_int.iso
Niet verder vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is alleen een live-eval die draait vanaf de CD, en niet een volledige installer voor op de HD toch?

NEways, ik heb gehoord/gelezen dat de guide bij MDK lang niet zoveel voorstelt als SuSe's of RH handboeken.
Boeit me niet, ik zoek het toch wel online op/uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

Op maandag 05 november 2001 23:13 schreef Platypussy het volgende:
Kun je misschien ook vertellen waarom je Mandrake "3 keer niks" vindt? Ben benieuwd naar je argumenten, en de topicstarter heeft misschien meer aan onderbouwde stellingen om tot een beslissing te komen...
Omdat ik dat pas 5 keer heb verteld wil ik dat hier nog wel eens doen...
Mandrake is namelijk sloom, oersloom. Als je dit vergelijkt met mijn Debian installatie die precies hetzelfde draait, scheelt dit een factor 3 in snelheid van starten bijvoorbeeld. En dan heb ik het nog niet gehad over mijn vroegere Slackware installatie.
Mandrake is lelijk. Ja OK, dit is nogal subjectief. Maar ik vind de kleuren (paars en blauw) ronduit lelijk. De configuratietools werken vaag en zijn lelijk. Als ik dit vergelijk met SuSE, dan zie ik een wereld van verschil in uiterlijk en gebruikersvriendelijkheid.
Persoonlijk vond ik Mandrake 7.2 wel best goed, maar 8.0 vond ik niet echt geweldig en 8.1 echt bagger. Een beginner is IMHO veel beyter af met een SuSE of eventueel een RedHat installatie. Enige nadeel aan SuSE is de enorme berg software, maja Mandrake is daar ook niet vies van.

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zelf draai ik mandrake 8.1 en ben er wel te vreden over, hoewel ik nog niet erg ervaren ben met linux lijkt mij dit de beste keuze om mee te beginnen. zelf heb ik namelijk ook redhat en suse geprobeerd maar mandrake is qua installatie het duidelijke en makkelijkse :)
Het wijst zich duidelijk van zelf hoe alles werkt en in elkaar zit en of mandrake nou echt sloom is?? moet je mij niet vragen ligt er aan wat de rede is dat je linux wilt gaan gebruiken en waarom (voor al dat laatste) wat wil je er mee gaan doen? als het je om het gamen gaat is ftp://ftp.lokigame.com/ wel leuk om de nodige binarys vandaan te halen dat je ook je win32 games kunt spelen maar linux is dus niet echt een gamers platform (tot nu toe)
maar als je een beetje wilt surfen downloaden zit er maar weinig verschil tussen DE 3 groten..
veel plezier en suc6

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drie grootten?
Dat zijn volgens mij:
Debian Red hat en Suse, mandrake niet echt dat is toch een wat kleinere distro kwa grote (van de omzet/download hoeveelheid) vergelijkbaar met slackware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Ik kan SuSE aanraden. Ik gebruik SuSE, heb ermee mijn eerste Linux kennis verzameld en ik moet zeggen dat het me van begin af aan erg goed beviel:

- Installatieprocedure is duidelijk
- Er zijn tooltjes die het configureren makkelijker maken
- er wordt enorm veelsoftware meegeleverd met het in de winkel te verkrijgen pakket, die kan je gewoon mee installeren zonder veel kennis. Het was dus voor mij als abslolute noobie geen probleem om een goed draaiende webserver en desktop systeem op te zetten.
- De omvang van het pakket (SuSE 7.2, 129,- hfl) is erg goed te noemen qua prijs / kwaliteitsverhouding. (7cdroms, 1 dvd, 5 boeken, flops, 90 dagen support via telefoon)
- Het wordt breed ondersteund, door zowel hardware als software

* sebas vind SuSE maar roelen, maar is nog steeds een redelijke n00b.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 15-09 18:48
Ik gebruik zelf ook SuSe. Zit een beetje tussen n00b en gevorderd in, beetje gemiddelde gebruiker dus. En hij bevalt nog steeds goed. Er zijn wel wat dingen die in de weg zitten (zoals dat automatisch aanmaken van httpd.conf) maar die sloop je er gewoon uit. En dan heb er geen last meer van. Dat heb je overigens ook in andere distro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Zodra je in SuSE je httpd.conf hebt aangepast zal SuSEconfig er niets meer aan veranderen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1