Toon posts:

snelste processor voor een SS7.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuh...,
Wil mijn cyrix 333 (250mhz) vervangen voor een snellere super socket 7 processor.
Maar welke kan ik dan het beste nemen? Heb van iemand gehoord dat ik het beste een AMD-K6 II kan nemen, maar waarom dan geen K6 III? Bij pricewatch kan ik die trouwens ook al niet terug vinden.
Mijn mobo kan trouwens maximaal 95mhz x 5.5 aan. Voltages varierend van 2.0, 2.1, 2.2 en zo verder.

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47
Weet niet waarom geen K6 III.
Dat is er een met veel L2 cache op de chip zelf dacht ik.
Full speed L2 net als de mendocino celeron (die had de primeur).

Die K6 III (sabretooth) zijn er in ieder geval in 450mhz versie.

K6-2 (beter dan de cyrix denk ik)
De 500mhz versie als die goedkoper is dan de 550 en dan op max speed zetten voor 522.5?

Die cyrix heeft dacht ik net als K6-2 dual plane voltage dus dat zal wel gaan dan?

gl

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Welk moederbord heb je? Een mobo wat geen 100 maar wel 95 kan bestaat mi niet echt (of je hebt een PC CHIPS)

Verwijderd

zou ook een k6-3 nemen
is toch de laatste tevens snelste SS7?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

of K6-2+ of de K6-3+ beide zijn eigelijk mobile versies van de K6-2 en K6-3, pincompatible met ss7 en nemen genoegen met minder vcore :)
Maar de + versie is haast niet te vinden dus kom je waarschijnlijk toch uit op de gewone K6-2 of K6-3
en nog en kleine tip:
Gebruik de 2x multiplier op je mobo de AMD K6-2 serie vertaald die naar 6 x dus zou je in jouw geval 6x 95mhz kunnen halen theoretisch :P

btw als je belangstelling hebt ik heb nog twee K6-2/400 cpu's thuis liggen

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

De snelste processor is ongetwijfeld een K6-3+ (zelf ook gehad), maar daar is bijna al niet meer aan te komen (die van mij kwam al uit Amerika). Vervolgens heb je de K6-2+ die het snelst is en daar kun je met wat zoeken nog wel aankomen. Venema Computers heeft ze een tijdje gehad (stond niet in de prijslijst, dus ff een meeltje sturen), Alternate heeft de 500Mhz versie. En omdat de plus serie op .18 micrometer is gemaakt ipv van .25 micrometer kun je 'm zeer makkelijk overklokken (mijn K6-3+ 450 haalde de 600 superstabiel op het standaard voltage @ 35 graden stressed). Helaas zijn er bepaalde moederborden die er nog wel es een probleempje mee hebben als je er een plus indouwt dus het is een beetje een risico of het op jouw systeem ook gaat werken.

Vervolgens heb je een K6-III maar daar is ook nog behoorlijk moeilijk aan te komen en die dingen zijn weer zeer moeilijk over te klokken omdat ze toch wel veel L2 cache hebben wat op .25 micrometer geproduceert is. Grote kans dus dat een van de vele transistortjes niet mee wil werken bij het overklokken....

En tenslotte heb je dus nog de k6-2, en eigenlijk is dat ook de processor die ik je aan zou willen raden. Het is niet de snelste processor maar het is al een gigantische sprong voorwaart t.o.v. van die cyrix. Bovendien kun je die nog wel voor een redelijk prijsje vinden terwijl voor een K6-3+ of K6-2+ ijskoud prijzen van richting de 200 piek worden gevraagd. En dat is het gewoon niet waard om aan zo'n oud systeem uit te geven. Helemaal als je bedenkt hoe goedkoop zo'n duron processortje tegenwoordig al is (die ook nog es sneller is als een K-6-3+).

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 10:21 schreef _JGC_ het volgende:
Welk moederbord heb je? Een mobo wat geen 100 maar wel 95 kan bestaat mi niet echt (of je hebt een PC CHIPS)
Dat zie je wel vaker hoor, er wordt gebruik gemaakt 100 Mhz geheugen. Maar een chipset die de 100 Mhz net niet aan kan.

Werd/word nog best vaak gebruikt bij de snelste k6/2 mobile
( volgens mij is een "+" versie geen mobile versie ) namelijk de 475Mhz deze draait 95x5. Zie je nog wel eens in laptops zitten.
Pagina: 1