POLL post hier je tevredenheid met je Kt266A mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Al dat gelul overal, MSI Heeft een slechte dit, Epox heeft een rotte bios Chip, asus heeft problemen met de Athlon Xp1700, etc etc

Nog ff voor de duidelijkheid, GEEN reacties als je de tekst hierboven BUllshit vindt, Doet me niks, gaat het niet om.
Wil alleenmaar weten Welk Mobo je hebt en of je er tevreden mee bent.
Thanks for the Support PeopleZ!
Ltrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

en misschien is het ook handig om erbij te zetten waarom je er tevreden mee bent.

Ik ben benieuwd :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
(jarig!)
Ik heb de epox. Echt een superfijn bordje. Superstabiel bij een FSB van 155MHz. Leuk displaytje :) . Tot nu toe nog geen crashes gehad. Bios flashen ging overigens prima zoals het hoort. En genoeg ruimte om de socket heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opiate
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2012

Opiate

You are a part of me!

'k heb een K7T266A, draait al vier dagen achtereen stabiel data te crunchen (Seti@Home). Zit wel een oude videokaart in Matrox Millenium, want ik wacht nog op m'n Geforce 3.

Tot nu toe hartstikke tevreden, RAID 0 draait ook prima (56Mb schrijfsnelheid).

Als m'n G3 binnen is zal ik eens wat benchmarks posten ;)

XP 1800+@1610 | 512 MB Corsair & 256MB Mushkin PC2100 | Asus A7V266-E | Gainward Geforce 3 Golden Sample 64MB | 40GB Matrox 7200RPM | Plextor 16/10/40 | Philips 109B10 @ 1600 * 1200 75Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb de MSI K7T266 Pro2 en de Gigabyte GA-7VTX-H, beide voorzien van de KT266A chipset.

Beide moederborden lopen stabiel op de optimale geheugentimings in het BIOS (CPU niet overclocked). Beide zijn snel, de Gigabyte is hierbij zo'n 50-60 punten sneller in de Sandra memory benchmark.

De issues die ik ben tegengekomen zijn: op de MSI herkent Windows ME naast de USB muis ook een PS/2 muis, terwijl er echt geen aanwezig is (uitroepteken in je dev. manager dus, en niet weg te krijgen, komt steeds weer terug). Op de Gigabyte zorgde Windows XP ervoor dat de USB muis enorm ging stotteren, wat bleek: IRQ9 bleek zo geshared te zijn tussen de verschillende devices dat deze overbelast was. Wat vogelen met de IRQ's in het BIOS bracht het bord ertoe een ander IRQ te kiezen voor de USB, en weg muis lag.

Extra's: de MSI heeft 2-kanaals AC'97 geluid ingebouwd en een D-bracket met LED's voor diagnose van opstartproblemen; leuke gimmicks maar niet echt nuttig. De Gigabyte heeft een Realtek 100Mps LAN en 4-kanaals Creative SB128 geluid ingebouwd. Verder was de Gigabyte zo'n 40 piek goedkoper.

Beide borden lopen gewoon goed en stabiel met een Athlon XP 1700+ en Windows XP, ze zijn deze week nog niet vastgelopen. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar de Gigabyte vanwege de snelheid en de mooie extra's gecombineerd met de goede prijs.

P.S.: Beide moederborden hebben een goede handleiding, het mooie van de Gigabyte is dat deze ook nog een zeer goede Quick installation guide heeft met duidelijke kleurenfoto's, erg handig voor de beginner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero heel tevreden met K7T266 PRO2...
maar wil wel ff weten of geheugensnelheid meegaat met fsb..(bootschermm geeft altijd 266 aan)
Anders heeft het weinig zin om 2 lekkere Crucial-repen te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Laatst online: 19:23
Ik heb de Epox en ben hier zeer tevreden over. Lekker duidelijke bios, veel instel opties en ik kan nog stabiel draaien op een fsb 170 met de hoogste geheugen timings :)
Verder heb ik nog geen last gehad van vage bugs die ik wel bij mij voorgaande msi / asus bordjes had. (maar dat wil natuurlijk niks zeggen over de kwaliteit van die bordjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik heb een gaar packard bell pctje NOOIT kopen loopt super vaak vast en je kan er NIX mee damm pokke merk ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:10
Op maandag 05 november 2001 23:37 schreef Cap het volgende:Extra's: de MSI heeft 2-kanaals AC'97 geluid ingebouwd en een D-bracket met LED's voor diagnose van opstartproblemen; leuke gimmicks maar niet echt nuttig. De Gigabyte heeft een Realtek 100Mps LAN en 4-kanaals Creative SB128 geluid ingebouwd. Verder was de Gigabyte zo'n 40 piek goedkoper.
Je merkt het wel als je eens opstartproblemen hebt met dat mobo, die 'gimmick' is dus echt wel nuttig :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 06 november 2001 14:56 schreef enriqueeeee het volgende:
ik heb een gaar packard bell pctje NOOIT kopen loopt super vaak vast en je kan er NIX mee damm pokke merk ;)
okee :? maar wat heeft dat met de kt266a mobo's te maken?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb de Epox 8KHA+ , kwa snelheid top, maar ik kan dus niet oevrklokken, zodra ik boven de 135 mhz uitkomt gaat het al fout, blauwe schermen of vastlopers, alles staat op z'n snelst ingesteld, als iemand me kan helpen graag :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 06 november 2001 14:59 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Je merkt het wel als je eens opstartproblemen hebt met dat mobo, die 'gimmick' is dus echt wel nuttig :)
Valt wel mee hoor, je hebt niet voor niets beep signals via je PC speaker... een beetje tweaker weet wel wat die betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 09:57
MSI k7t266 pro 2-Ru

werkt perfect behalve dan dat hij raar doet met alle ddr banken vol. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 06 november 2001 21:02 schreef Cap het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, je hebt niet voor niets beep signals via je PC speaker... een beetje tweaker weet wel wat die betekenen ;)
Dat valt toch wel tegen hoor. Ik heb hier een asus A7A266 staan, in het weekend aan laten staan, kom ik maandag terug. Is ie constant aan het piepen (om de 2 sec).
Resetten, power aan/uit had allemaal geen zin, hij kwam geen eens in de bios.
Zou jij dan weten wat je moet doen??
Ik heb alle kaarten eruit getrokken die ik niet nodig had, alle IDE-apparaten los.
Alleen het geheugen, videokaart en cpu had ik laten zitten, en toen begon ie nóg te piepen.

Bleek het waarschijnlijk aan de videokaart te liggen (of aan het geheugen), want na deze even eruit gehaald te hebben en er weer in te zetten deed ie het ineens weer.

Echt heel vaag probleem, het ontstaat steeds als mijn pc meer dan 2 dagen aanstaat..

Ik hoop dat ie het nu voorlopig volhoudt zo, maar echt betrouwbaar vind ik het niet.

PS. dit mobo heeft een KT266 chipset en dus is dit berichtje een beetje offtopic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 15:02 schreef edward2 het volgende:
Ik heb de Epox 8KHA+ , kwa snelheid top, maar ik kan dus niet oevrklokken, zodra ik boven de 135 mhz uitkomt gaat het al fout, blauwe schermen of vastlopers, alles staat op z'n snelst ingesteld, als iemand me kan helpen graag :)
hmmm voedingprobleem??? wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 06 november 2001 21:29 schreef The_wdX het volgende:

[..]

hmmm voedingprobleem??? wat voor voeding heb je?
Ik heb een Enermax 350 Watt, maar er zitten redelijk veel apparaten op, oa. 4 Casefans, DVD, CDWriter, SCSI-HD plus controler ect.

(M'n 5 Volt schommelt tussen 4,84 en 4,87) Ik heb ergens gelezen dat sommige Enermaxvoedingen teveel zakken onder belasting, wat is een goed alternatief?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 22:56 schreef Opiate het volgende:
'k heb een K7T266A, draait al vier dagen achtereen stabiel data te crunchen (Seti@Home). Zit wel een oude videokaart in Matrox Millenium, want ik wacht nog op m'n Geforce 3.

Tot nu toe hartstikke tevreden, RAID 0 draait ook prima (56Mb schrijfsnelheid).

Als m'n G3 binnen is zal ik eens wat benchmarks posten ;)
Hoe heb je die 56MB schijfsnelheid gemeten? Zelf kom ik niet verder dan 29MB/sec Raid0 volgens SiSoftSandra
(zelfde moederbord, alleen 2*40GB WD400BB)?

Volvo V70 D5 my2011

Pagina: 1