Dell kasten apart te koop?? of imitatie?

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Ik zoek een mooie zwarte kast....
Laatst zag ik die van Dell!
Afbeeldingslocatie: http://www.euro.dell.com/images/emea/pcbrowse/dimen_4200_front.jpg

Weet iemand toevallig of die los te koop zijn?
Of eventueel een kast die er op lijkt? ATX natuurlijk ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Zou je contact op moeten nemen met DELL nederland. Maareh, wel lekker kastje :9~ Zouden ze die ook als Full Tower hebben?

Verwijderd

ik heb vroeger een Dell Dimension 8100 gehad, het enige wat ik mooi vond aan dat systeempje was de kast >:)

voeding kon je in 1 ruk ophoog tillen zodat je makkelijk geheugen bij kon plaatsen , HDD houder kon je helemaal opdraaien en kast open maken door slechts op 1 knop te drukken , echt een fijne kast om mee te werken!

Ik zou ook willen weten of dell die kasten ook apart verkoopt , want ze zijn echt :9~

• Griffin2k
Ik zag hem toevallig gister bij mijn vrienin thuis staan.... nieuw pc-prive project... Hadden effe niew pctje gekocht... P4 1.7Ghz 256MB RIMM 100GB HD.. Kwijl!!! :9~

Ik gaat Dell effe een mailtje sturen/...........

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 05 november 2001 23:06 schreef Griffin2k het volgende:
Ik zag hem toevallig gister bij mijn vrienin thuis staan.... nieuw pc-prive project... Hadden effe niew pctje gekocht... P4 1.7Ghz 256MB RIMM 100GB HD.. Kwijl!!! :9~

Ik gaat Dell effe een mailtje sturen/...........
Ik zie het wel gebeuren dat er een soort Dell-advertentie terug komt :{

• Griffin2k
Zo... mail naar Dell gestuurd.. nu hopen op antwoord! ;)
Iemand deze kast ergens los gezien?
Tis ook zo'n retegeile kast!!! :9

Verwijderd

loop ik ook al weken naar te zoeken.. ze zijn ZO STIL ALS DE NETEN.. dubbel geisoleerd

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
kheb bij dell gewerkt, kasten komen uit ierland/VS
ken je wel vergeten denk ik.

Je zou es naar de technische dienst kunnen bellen en daar evt vragen.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op dinsdag 06 november 2001 00:22 schreef CheapAss het volgende:
loop ik ook al weken naar te zoeken.. ze zijn ZO STIL ALS DE NETEN.. dubbel geisoleerd
in dat geval: wil ik er ook 1 :)

zou er een p4-bord inpassen? :?

Verwijderd

Bij memo in tilburg heb ik hele mooie zwarte atx kasten gezien. Ik moet er toevallig ook een hebben.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Antec kasten, of Chieftec, of Chenming...maar net hoe ze 't beestje genoemd hebben :)

En ook te koop bij www.tweakshop.nl voor niet al teveel geld. Let op...zonder voeding !!

Maar wel goeie voedingen erbij te krijgen :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Griffin2k
Op dinsdag 06 november 2001 00:40 schreef uibeltje het volgende:

[..]

in dat geval: wil ik er ook 1 :)

zou er een p4-bord inpassen? :?
Ja hoor.. de Dimension 8200 serie is speciaal voor P4... dus die past.. maar ja, dan moeten ze wel verkrijgbaar zijn! :(

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 22:07
Ik vind dit er zo cool uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.dell.com/images/us/segments/dhs/prodviews/dimen_8200_open_dhs.jpg

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
Op dinsdag 06 november 2001 21:06 schreef rellehenk het volgende:
Ik vind dit er zo cool uitzien:

[afbeelding]
Werkt dat nou ook dan? Ik gooi mijn pc altijd op zijn kant en zijpaneeltje eraf, hier zit je nog met zo'n opengeklapt stuk ervoor.

Flickr | Lego collectie

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Volgens mij moet je er wel een nieuwe voeding instoppen. Dell werkt (volgens mij) niet met standaard ATX. Bij de Dimension XPS Rxxx serie in ieder geval niet.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:27
Kasten zijn (voorzover ik weet) niet te koop (anders had ik zelf ook wel zo'n kastje thuis staan).

De voeding is geen standaard ATX, zit nog een extra kabeltje aan, maar het formaat is wel standaard dus met een ander moederbordje zou je goed moeten zitten.

Verwijderd

Dell maakt geen eigen kasten. Deze komen meestal uit Taiwan of China, soms uit Korea. Alle assembleurs (oa. Dell) kunnen overeenkomsten afsluiten dat een ontwerp exclusief voor hen geproduceerd wordt. Maar vaak gaat dat per regio (Asië, Europa, Noord-Amerika). Zo is bijvoorbeeld de Amerikaanse Compaq kast hier vrij verkrijgbaar. Veel houdt zo'n overeenkomst ook niet in. Het is geen patent of copyright maar een exclusieve overeenkomst. Hooguit de producent kan aangepakt worden, maar ja, de bedrijfjes worden ieder jaar weer opgeheven en anderen maken een nieuwe start, om onder hun contractuele verplichtingen uit te komen. En dan is er nog altijd zo iets als parallelimport.

Op deze manier kun je dus de Dell kast toch los op de markt tegenkomen. Hsin-Chuang City in Taipei is zo'n berucht plaatsje waar de BV'tjes per jaar wisselen.
Pagina: 1