MXstream speelt vals?!

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Ik heb dus FAST MXstream via Planet, met een Ethernet modem.
en thuis heb ik een netwerkje met 3 computers die werkt via alleen een HUB.

Nou zit er dus in de Alcatel modem een router ingebouwd die gewoon zelfstandig het internet over 4 computers kan verdelen. Maar deze is UITGESCHAKELD?!

dit kan je wel doen door de modem te hacken en een bitje te veranderen zodat je advanced mogelijkheden op de modem beschikbaar worden, zoals PPP, maar kan je ook die router gebruiken ZONDER dat te doen?

en als ik de modem WEL hack, in hoeverre is dat ILLEGAAL en kunnen ze daar achterkomen?

want bij het dure abbonement staat er toch gewoon bij dat je het over 4 computers kan/mag verdelen? is dat dan op een andere manier mogelijk met die modem zonder extra router/server PC?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als jij recht heb op gebruik met 4 pc's... dan heb je toch ook het recht dat zij er voor zorgen dat dat fatsoenlijk kan gebeuren?

Verwijderd

Waarom zou dat niet mogen? Die modem (binnenkort router) is toch van jou. en kpn kan niet zien wat jij aan de andere kant van de lijn hebt aangesloten.

Je moet alleen niet gek opkijken als je niet dezelfde ondersteuning krijgt als er iets niet goed werkt.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ze spelen niet vals. Jij hebt er gewoon niet voor betaald. Jij hebt betaald voor de Home versie en niet voor de Pro versie.

Als het goed is kun je hem verbouwen en met je extra IP's die je krijgt van Planet je pc's aansluiten.

Het schijnt dat KPN en de providers er niet zo'n punt van maken. Alleen Alcatel is not amused. Ze doen er op zich niets tegen, je bent alleen je garantie op het ding kwijt. Logisch.

Let wel even op, er was dacht ik iets met de beveiliging als je hem 'ge-tweaked' had. Hij was van buiten te benaderen ofzoiets. Moet je even nagaan voor de zekerheid. Er is hier op GoT wel iets over bekend in ieder geval.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
kijk hier staat hoe je het moet hacken:

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.htm

en hier staat dat ik recht heb op 4 PC's met internet:

http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modulesf/fz8b633l

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik dacht dat je als alternatief voor 4 ip's nu een router kreeg bijgeleverd? Humm... nou ja, zal wel .. je garantie op de modem zal in ieder geval wel vervallen ('tis eigenlijk net als overklokken), mijn modem is al eens eerder er mee gekapt, en kreeg 't zo vergoed, dus ik kijk wel uit met dingetjes die de garantie doen vervallen.. :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
euh, je verandert iets in de software van de modem, niet in de hardware, dus dat kan je zo ongezien terugveranderen

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Je kan vaak beter even de garantietijd uitzitten en dan pas klooien (lees tweaken :+ )...

BOINC stats

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Je hebt inderdaad recht op een abonnement voor meerdere computers, daar heb je voor betaald. Daarom kun je meerdere IP's krijgen bijvoorbeeld.

Je hebt niet betaald voor een Alcatel Speedtouch Pro dus die krijg je dan ook niet.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
en als je de router niet mag gebruiken, waarom staat er dan dit:
Ja, 4 via HUB (niet meegeleverd)

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 21:41 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Je hebt inderdaad recht op een abonnement voor meerdere computers, daar heb je voor betaald. Daarom kun je meerdere IP's krijgen bijvoorbeeld.

Je hebt niet betaald voor een Alcatel Speedtouch Pro dus die krijg je dan ook niet.
en met die meerdere IP's kan je dan toch weer een GRATIS hardware router krijgen van KNP ofzo?

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Je hebt alleen recht op 4 IP-adressen als je aanvraag is ingedient voor eind april, en het geleverd is voor half Augustus....

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Ook met een Speedtouch Pro heb je nog steeds een hub nodig, hij heeft maar één UTP aansluiting.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

vragen ze dat ding niet uit via snmp?

Skill is when luck becomes a habit.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Ze kunnen het wel zien denk ik. Altijd als je NAT gebruikt kun je aan de pakketjes zien dat er ge-nat wordt. Of de Speedtouch ge-mod is weet ik niet of ze dat kunnen zien.

Zoals ik al zei, KPN en de providers vinden het niet erg. Je hebt het recht om meerdere PC's aan te sluiten en de Speedtouch is jouw eigendom.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 21:38 schreef KnEuTeR het volgende:
kijk hier staat hoe je het moet hacken:

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.htm

en hier staat dat ik recht heb op 4 PC's met internet:

http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0289000/c/start/file=/9289000/modulesf/fz8b633l
Hacken is heel iets anders.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
maar alcatel vind het dus WEL erg?

maar die kunnen hoogstens KPN en de providers aanklagen dan.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 05 november 2001 21:54 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Ze kunnen het wel zien denk ik. Altijd als je NAT gebruikt kun je aan de pakketjes zien dat er ge-nat wordt. Of de Speedtouch ge-mod is weet ik niet of ze dat kunnen zien.

Zoals ik al zei, KPN en de providers vinden het niet erg. Je hebt het recht om meerdere PC's aan te sluiten en de Speedtouch is jouw eigendom.
NAT met Ip masking (interne ip's omzetten in externe) kunnen ze echt niet zien. Je kan het raden als er wel heeel erg veel pakketjes heen en weer gaan maar das ook alles.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 21:58 schreef nigelator het volgende:

[..]

NAT met Ip masking (interne ip's omzetten in externe) kunnen ze echt niet zien. Je kan het raden als er wel heeel erg veel pakketjes heen en weer gaan maar das ook alles.
Als je zo'n pakketje analyseert kun je het wel zien. Er zitten Nat flags in. Met een packet-sniffer is het vast te stellen. Er gaat een pakketje naar buiten van één IP maar intern verschillen de pakketjes wel tussen de afzenders achter de NAT.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
ik werk bij mxstream, niet dat ik expert ben maar ik weet wel hoe KPN tegenover dat modem hacken staat.

vinden we niet erg namelijk. het punt is.... ze kunnen weleens kapot gaan.. als ie dan gehacked is krijg je GEEN nieuwe. -550,- dus. verder bieden we alleen ondersteuning voor een stand alone pc.

ik denk dus zelf dat je het beste uit bent door er een router tussen te zetten [ja een andere]. misschien kan je er wat om zeuren bij planet. zou ik zeker doen.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op maandag 05 november 2001 22:14 schreef slacksoff het volgende:
ik werk bij mxstream
O, kun je ook zorgen dat mijn problemen worden opgelost!
(Wel verbinding, geen data, krijg elke 40sec een ping verder nix)

OnTopic:
ik zou het vreemd vinden als de kpn er problemen mee heeft. je mag je ADSL met meerdere pc's gebruiken (daarop zijn er ook zat 'echte' adsl routers te koop. Het lijkt mij dat het de kpn niet uit maakt hoe dat gebeurd

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op maandag 05 november 2001 21:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Ze spelen niet vals. Jij hebt er gewoon niet voor betaald. Jij hebt betaald voor de Home versie en niet voor de Pro versie.

Als het goed is kun je hem verbouwen en met je extra IP's die je krijgt van Planet je pc's aansluiten.

Het schijnt dat KPN en de providers er niet zo'n punt van maken. Alleen Alcatel is not amused. Ze doen er op zich niets tegen, je bent alleen je garantie op het ding kwijt. Logisch.

Let wel even op, er was dacht ik iets met de beveiliging als je hem 'ge-tweaked' had. Hij was van buiten te benaderen ofzoiets. Moet je even nagaan voor de zekerheid. Er is hier op GoT wel iets over bekend in ieder geval.
Na omtweaken heb je maar één ip-adres nodig, toch? :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
ik heb KPN en Planet gebeld, om alles zeker te weten, dus:

-je krijgt zowieso NIET meer dan 1 IP adres
-je krijgt GEEN gratis router meer van KPN
-ze raden je gewoon aan om het ding te "hacken" en de pro functies te gebruiken, daar doen ze niet moeilijk over.

• wizza
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Ik heb sinds vorig jaar fast adsl (mxstream/xs4all) en
heb recentelijk 3 IP adressen ingeleverd, dus ik krijg
binnenkort die "geweldige" gratis router van kpn! >:)

Over dat tweak-verhaal, een maat/collega van me heeft dat
ding ook probleemloos getweaked. Hij heeft mxstream/xs4all-basic,
router functie werkt, niemand die er over zeikt en hij is
tevreden.

Dus ik denk dat je em "probleemloos" kan tweaken, zonder
dat iemand er moeilijk over zal doen.

NB: dont forget to make a backup of the orignal modem configuration! ;)
altijd handig ivm. restore als het fout gaat.

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• GameFreak
  • Laatst online: 29-06 06:48
Hoe zit het nu dus eigenlijk met de regeling van MxStream dat je bij Fast Adsl een hardware router zou krijgen.

Volgens de laatste PCM krijg je deze erbij geleverd, maar in de aanbiedingen / prijzen die de providers geven staat er nergens iets over een router vermeld. :?

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Ik heb dus de modem gehackt, en ik kan dus nu op alle computers tegelijkertijd MSN'en, Downloaden via KaZaA enzo, maar me browser werkt niet...!!!
dit ligt niet aan de instellingen van me browser want die zijn zeker goed...

verder kan ik ook niet multiplayeren, ik kan wel de servers ophalen, maar als ik wil joinen krijg ik bij ze allemaal een error...!!!???

VAAAAAAAAAGE SHIT
help?!

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op donderdag 08 november 2001 13:07 schreef KnEuTeR het volgende:
Ik heb dus de modem gehackt, en ik kan dus nu op alle computers tegelijkertijd MSN'en, Downloaden via KaZaA enzo, maar me browser werkt niet...!!!
dit ligt niet aan de instellingen van me browser want die zijn zeker goed...

verder kan ik ook niet multiplayeren, ik kan wel de servers ophalen, maar als ik wil joinen krijg ik bij ze allemaal een error...!!!???

VAAAAAAAAAGE SHIT
help?!
dan heb jij iets verkeerds gedaan. heb hier ook het getweakte adslmodem waarvan er 3 met kazaa/morpheus werken (gelijktijdig) en 2 met msn en 1 met icq en het werkt perfect :) no problems dus...

Pak je rust!

Verwijderd

Kijk ook hier eens: Daar staat alles wat je wil weten!

FAQ Internet & Telefonie

Suc6

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 21:54 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

nee dus dat kan je niet zien... anders schiet het natten niet op he!!!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
nah ik heb het al gevonden, je moet dus 2 DNSen invoeren in de configuratie in de router in de modem... beetje jammer dat dat er niet bijstond in de hack-handleiding :(

nu werkt alles dus prima over alle PC's van me netwerkje :)

• Ronald
  • Laatst online: 22:57
Op donderdag 08 november 2001 17:09 schreef betweter het volgende:

[..]

nee dus dat kan je niet zien... anders schiet het natten niet op he!!!
Kun jij mij dan uitleggen waarom ik op mijn Centericq lijstje precies kan zien WIE er NAT, en zelfs WELK intern IP ze gebruiken? Ik dacht niet dat ICQ dat meestuurt :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Je modem tweaken is totaal geen probleem... Maar zoals eerder gezegd vervalt je garantie en daarnaast bieden wij (Tiscali) ook geen ondersteuning bij problemen als je je modem getweaked hebt (tja, als je hem tweaked en het werkt niet is het je eigen probleem, toch?)

Verwijderd

Mijn pas geleverde alcatel modem was binnen een uur al gehacked. Werkt wel prima binnen een netwerk van 11 pc's.
1 Mbit bandbreedte voor f 17.50 per maand *D
Wel moet ik af en toe de modem resetten en de verbinding opnieuw opzetten. Ook een bekend probleem?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

Arjan A

Cenosillicafoob

Op zaterdag 10 november 2001 07:58 schreef LaZarus het volgende:
Mijn pas geleverde alcatel modem was binnen een uur al gehacked. Werkt wel prima binnen een netwerk van 11 pc's.
1 Mbit bandbreedte voor f 17.50 per maand *D
Ehhm, sinds wanner gaat de snelheid omhoog als je het modem hackt :?
En welke provider is zo goedkoop (17,50 is wel erg weinig)?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Het is natuurlijk logisch dat Alcatel dit niet zo fijn vindt. Zij verkopen zo minder Pro versies van die SpeedTouch modems. Afgezien van die software features zit er namelijk niet veel extra's aan hardware op een Pro wat de moeite waard is voor een MXStream gebruiker.

Oh, en of je nou NAT laat doen door de modem, door een eigen PC'tje (zoals ik), of door zo'n Vigor router kastje, dat maakt niets uit. Het is expliciet toegestaan bij MXStream, en waarom ook niet. Ik begrijp eigenlijk niet waarom kabelboeren e.d. daar altijd zo moeilijk over doen.

Verder is het "tweaken" van zo'n modem gewoon een volledig softwarematig iets, en het is onzin dat daardoor de garantie op een stuk hardware zou vervallen. Het lijkt me aan de andere kant wel redelijk als KPN/MXStream je er geen ondersteuning voor wil geven als er iets niet goed mee werkt.

My other computer is your windows box.

Pagina: 1