Toon posts:

Background 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik mijn background 100%
Het moet niets uitmaken of de bezoeker 640*480 of 1600*1200 draait. Ik dacht :

<body background ="fluorescence.jpg" size=100% text="#ffff00" link="#ffff00" vlink="#ffff00" alink="#ff0000">

Dit werkt niet :( wie weet waar de fout zit ?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Dit kan gewoon niet... jammer maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan wel met CSS (cascading style sheets)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Hoe dan? ik zit redelijk in de CSS, maar ik zou niet weten hoe...

Eerlijk gezegd moet je het ook niet willen, aangezien mensen naast verschillende schermresolutie ook om andere redenen een ander formaat (en andere proporties) browser hebben. Denk aan niet-maximized browsers, officebars en zo... Je moet gewoon een site bouwen die op 800*600 goed bruikbaar is, en die zich in een grotere browser netjes 'gedraagt'.

Als je echt controle over dit soort dingen wilt moet je eens met flash gaan spelen.

Verwijderd

Pfff. Ik heb ook altijd begrepen dat het dus wel kan! Maar hoe dat vraag ik me nu dus ook al weer enkele dagen af. Is voor mij al weer 1 1/2 jaar geleden dat ik echt veel met HTML bezig was. Het is nu flash!!! :)

Verwijderd

Ik geef Weefselfweekje wel gelijk. Je zou bijna een JAVA script moeten draaien die eerst bekijkt welke resolutie iemand heeft en dan voor elke resolutie de juiste pagina maken. Erg veel werk. Dit is echt mogelijk maar dit doet alleen een debiel.

Sorry Mescalino Dear friend maar we zullen het wel nooit kunnen/weten! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen HTML guru maar ik dacht iets in de trand van :

<STYLE TYPE="text/css">
BODY {background:#6666CC url(..%5Cfotos%5Cmain_back.gif) no-repeat fixed left top; background-scroll:no-scroll; }
</STYLE>

Deze tag is van een andere pagina maar het principe zou hetzelfde moeten zijn, toch....
Pagina: 1