[newbie:( ] Database exporteren in eigen gemaakte

Pagina: 1
Acties:

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Ik heb voor een bedrijf een adressen database ingevoerd. Dit in een simpel davilex progje. Nu moeten er alleen meerdere zoekfuncties kunnen worden gedaan. Dus dacht ik aan het zelf maken van de database (ipv kopen, $$ voor mij). Dit zonder dat ik alles over moet typen, dus exporteren en dan weer importeren.
- Wat kan ik het beste voor een programma gebruiken
- Zijn er dingen waar ik dan rekening mee moet houden?
- Ik heb bijv hier PowerBuilder, maar ik vind het echt een klote prog. Werkt wel met SQL, dit kan ik aardig.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Acccess?
StarOffice?
Delphi met Paradox tables?

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Oja vergeten, ik wil het zelf maken, dus de kosten moeten zo laag mogelijk zijn (+/- fl. 0 >:))

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

StarOffice is gratis, maar ik ben niet zo kapot van hun database (Adabas).
Delphi 6 Personal Edition is gratis, maar die heeft van huis uit geen database ondersteuning. Dan ben je dus aangewezen op libraries van anderen, of moet je zelf type libraries importeren en daar een bruikbare wrapper omheen schrijven.
Of misschien C# of VB.NET? MicroSoft geeft de Visual Studio .NET DVD gewoon weg, en in combinatie met de gratis 5-user versie van MSDE (MS SQL Server zonder de tools) is dat een aardige optie.

Voor niet-programmeurs is StarOffice denk ik de beste (gratis) keuze...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

tjongejonge... newbie en dan ff zelf een database maken.. Nou succes!!!

TIP: Download MySQL oid (gratis DB) en gebruik je tijd nuttig met het onder de knie krijgen van SQL ipv zelf proberen een DB te maken...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Nee geen newbie hoor, ik heb DB lessen op school. Dus de opbouw en achtergrond ken ik allemaal wel. Ook SQL kan ik zowel als DDL evenals DFL. Het zal dus geen probleem zijn. Alleen het programma wil ik vragen. Vandaar dat Newbie. Dat k(&#$&@e PowerBuilder zuigt zo erg.....

Pagina: 1