Toon posts:

celeron2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik hehoord dat er intel celerons2 bestaan??
vanaf welke snelheid beginen deze???

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
1 ghz, hou t effe lekker op duron will ya ;) kleredingen ;)

celeron is en blijft en afvalproduct

Verwijderd

ik denk vanaf 800Mhz

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 21:24 schreef 3dfx het volgende:
ik denk vanaf 800Mhz
euhmz nu begin ik ook te twijfelen, weet jij toevallig effe linkie ofzow?

btw normaal werkt t zo:

1. Natuurlijk koop je Athlon
2. Je koopt Duron als je weinig geld heb
3. Hou je van zelfmarteling of heb je geld teveel koop je P4
4. Heb je toevallug nog zon wegrottend intel mobootje legge koop je dr een celly bij dan doet hij nog Iets... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hoezo zijn celerons nou weer afval,ze zijn lekker goedkoop,je kan ze gruwelijk opfokken,en produceren niet zo veel warmte.leuk dat je weer een een flame war probeert uit te lokken maar nou eff niet ja

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

Wok

Dakloos...

De precieze kloksnelheid kan ik niet zeggen, maar op een gegeven moment werden de Celerons ook gebaseerd op de Coppermine-core met FC-PGA voetje. Sindsdien wordt ook over Celeron-II gesproken. Het zijn in principe Pentium-III's die kreupel worden gehouden door een veel kleinere cache en een lagere FSB.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 21:28 schreef wokmaster het volgende:
De precieze kloksnelheid kan ik niet zeggen, maar op een gegeven moment werden de Celerons ook gebaseerd op de Coppermine-core met FC-PGA voetje. Sindsdien wordt ook over Celeron-II gesproken. Het zijn in principe Pentium-III's die kreupel worden gehouden door een veel kleinere cache en een lagere FSB.
klopt, weet ik ook ;), maar vanaf welke mhz is de vraag :)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

vanaf 566mhz.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
ze worden inderdaad maar op 100mhz fsb gehouden,maar daar laat ik hem niet lang op staan(wie fokt nou niet op)

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 21:27 schreef mark_m het volgende:
hoezo zijn celerons nou weer afval,ze zijn lekker goedkoop,je kan ze gruwelijk opfokken,en produceren niet zo veel warmte.leuk dat je weer een een flame war probeert uit te lokken maar nou eff niet ja
Mark je weet niet waar je over praat, celeron IS simpelweg origineel een afvalproduct omdat "mislukte" p3's met (gedeeltelijk) kapotte cache (en dat zijn dr veel bij productie) simpelweg worden verkocht als een celly

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:43
Mijn 600@900 Celeron is al een FCPGA Celly2. ik geloof dat dat de eerste waren. (maar ben niet zeker)

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 21:23 schreef caesartje het volgende:
Beetje jammer van deze uitlating. Ik vind het prima dat jij graag AMD processors in je PC hebt (kan ik me ook heel goed voorstellen, heb nu zelf ook AMD), maar ik zie geen onderbouwing waarom een Celeron een afvalproduct is.

Dit is by the way niet bedoeld als flame.

Ik heb alleen voor AMD gekozen uit budgettaire overwegingen (een student heeft het niet altijd breed ;) )

Met andere woorden: het is dus NIET de bedoeling om hier weer een flame-war van te maken tussen AMD- of Intel aanhangers (zoals reeds eerder gezegd is).

• OutSIdeR
  • Laatst online: 12:37

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Trouwens duron & athlon is ook goedkoop.
Celeron is de athlon en duron onder de intel's dus ie even goed als die amd's

P.S. P4 roeleert zwaar

theworldforizabel.la

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 21:30 schreef caesartje het volgende:

[..]

Mark je weet niet waar je over praat, celeron IS simpelweg origineel een afvalproduct omdat "mislukte" p3's met (gedeeltelijk) kapotte cache (en dat zijn dr veel bij productie) simpelweg worden verkocht als een celly
OK, dat plaatst het geheel in een ander perspectief, maar dan nog vind ik het ongepast om Celerons uit te maken voor kleredingen. Maar goed, we gaan wel erg off-topic zo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er anders hele goede erveringen mee met die celerons

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 21:29 schreef Audi_S2 het volgende:
vanaf 566mhz.
Bingo! U gaat door voor de koelkast! :Y)

• rvanlooijen
GRRRRRR mensen lees even mijn bericht hierboven ik onderbouw wel degelijk waarom ik het een afvalprodukt noem. T zijn van oorsprong gewoon gefuckde p3's en das een feit...

ohw en voor die gast met zn "p4 roelatie" dan mot je zelf ook niet gaan bijten want ik bijt harder terug met enkele recente reviews en benchmarks zal ik maar zeggen, maar goed, dat was niet het onderwerp ;)

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 21:35 schreef mark_m het volgende:
ik heb er anders hele goede erveringen mee met die celerons
tuurlijk, draait prima, tegenwoordig draait letterlijk elke cpu stabiel en snel (natuurlijk in de goede context gezien) maar ik meldde alleen dat cellys van oorsprong eigelijk gewoon mislukkingen zijn, gewoon p3's, vandaar de grote schaalbaarheid, destijds natuurlijk ook een groot voordeel :D

edit: sorry van me botheid over de celly dat had ik niet motte doen eigelijk hier maar das me persoonlijke hekel aan die dingen ;), mijn excuses *D

Verwijderd

Topicstarter
zucht........ik zei nog zo:geen flamewar.
alle processoren hebben goeie kanten DUS OOK CELERON.
dus de celly2 begint in de fcpga voet 566,maar kwam er nou iets van een tuatalin core of zoiets,is dit weer een verbetering of zo??

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 21:36 schreef caesartje het volgende:
GRRRRRR mensen lees even mijn bericht hierboven ik onderbouw wel degelijk waarom ik het een afvalprodukt noem. T zijn van oorsprong gewoon gefuckde p3's en das een feit...
Excuses.
ohw en voor die gast met zn "p4 roelatie" dan mot je zelf ook niet gaan bijten want ik bijt harder terug met enkele recente reviews en benchmarks zal ik maar zeggen, maar goed, dat was niet het onderwerp ;)
Klopt! (dat er niet gebeten moet worden)

• OutSIdeR

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Tog?

theworldforizabel.la

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 21:40 schreef mark_m het volgende:
zucht........ik zei nog zo:geen flamewar.
alle processoren hebben goeie kanten DUS OOK CELERON.
dus de celly2 begint in de fcpga voet 566,maar kwam er nou iets van een tuatalin core of zoiets,is dit weer een verbetering of zo??
Klopt! Intel heeft nu enkele PIII's uitgebracht met Tualatin-core en heeft hierop ook de nieuwste Celerons gebaseerd (ik dacht vanaf 1,1 GHz). De Tualatin-core is volgens diverse reviews inderdaad een hele verbetering t.o.v. de Coppermine-core.

edit:

Jammer genoeg kun je een Celeron met Tualatin-core niet met elke slotket converter op een Slot-I mobo prikken. Naast het feit dat het BIOS dit (waarschijnlijk) niet ondersteunt, heb je er ook een speciale slotket voor nodig. Ik geloof dat Powerleap een dergelijk geval had uitgebracht.

• OutSIdeR

OutSIdeR

theworldforizabel.la

nu is het twijfelen tussen mooi en goedkoop tussen snel en effectief ......

theworldforizabel.la

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 21:43 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Klopt! Intel heeft nu enkele PIII's uitgebracht met Tualatin-core en heeft hierop ook de nieuwste Celerons gebaseerd (ik dacht vanaf 1,1 GHz). De Tualatin-core is volgens diverse reviews inderdaad een hele verbetering t.o.v. de Coppermine-core.
tsjing now i remember nou weet ik waar ik dat niet kloppende 1 ghz verhaal vandaan haal, dat was die tualatin :Y) naja ik ben niet helemaal seniel 8-)

edit: excuses voor me domme speculatie in me eerste reply ik d8 dat je t over die tualatin had, effe beter oplette voortaan >:)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 05 november 2001 21:23 schreef caesartje het volgende:
1 ghz, hou t effe lekker op duron will ya ;) kleredingen ;)

Neeej Duron is vet, je kan niet eens een muziekie afspelen zonder haperen.. Duron's zijn geen afvallig budget product wou je zeggen? Tss.. nee zeg.. Celeron werkt echt wel lekkerder dan een Duron hoor.. maarjah.. een XP roelt! :)

Er is al een Celeron2 vanaf 533mhz :) (was een A versie is nieuwe en een non-A versie = ouwe :) ).

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 21:53 schreef nigelator het volgende:

[..]

Neeej Duron is vet, je kan niet eens een muziekie afspelen zonder haperen.. Duron's zijn geen afvallig budget product wou je zeggen? Tss.. nee zeg.. Celeron werkt echt wel lekkerder dan een Duron hoor.. maarjah.. een XP roelt! :)

Er is al een Celeron2 vanaf 533mhz :) (was een A versie is nieuwe en een non-A versie = ouwe :) ).
Ligt dat nie aan je hoeveelheid ram? lijkt me eigelijk eerder, mp3 eist niet zo veel van je cpu hoor, hier duron 900 draaie... (ja sorry mensen maar dit is een uitdaging tegen mijn principes, bij voorbat excuses) Kan jij mij ook maar EEN (1) site met benchmarks/review tonen waarin de celeron sneller/stabieler werkt dan een duron (recent) ? ;(

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:34

Marc H

- - Is wakker - -

Op maandag 05 november 2001 21:36 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Bingo! U gaat door voor de koelkast! :Y)
FOUT! (u heeft de mand met rotte apples gewonnen ;))

De laagste Celeron 2 is de 533A!
let wel, de A versie (ook herkenbaar aan het FCPGA socket, die alle cellie 2 gebuiken). de versie zonder A is nog een "mendocino core" cellie

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• rvanlooijen
okok wat ik wilde zeggen, heeft er iemand een linkje naar dat verhaal met die celeron2 533a? Vind ik zelf wel even intressant om terug te lezen eigenlijk...

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 22:01 schreef Marc H het volgende:

[..]

FOUT! (u heeft de mand met rotte apples gewonnen ;))

De laagste Celeron 2 is de 533A!
let wel, de A versie (ook herkenbaar aan het FCPGA socket, die alle cellie 2 gebuiken). de versie zonder A is nog een "mendocino core" cellie
ROFL! :D

Dan ga jij door voor de koelkast! :z

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op maandag 05 november 2001 21:58 schreef caesartje het volgende:

[..]

Ligt dat nie aan je hoeveelheid ram? lijkt me eigelijk eerder, mp3 eist niet zo veel van je cpu hoor, hier duron 900 draaie... (ja sorry mensen maar dit is een uitdaging tegen mijn principes, bij voorbat excuses) Kan jij mij ook maar EEN (1) site met benchmarks/review tonen waarin de celeron sneller/stabieler werkt dan een duron (recent) ? ;(
Hier sukkel. http://www.tweakers.net/nieuws/18711?highlight=celeron+1200 en hier http://www.tweakers.net/nieuws/19049?highlight=tom'oner de stabiliteit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 22:21 schreef outlaw het volgende:

[..]

Hier sukkel. http://www.tweakers.net/nieuws/18711?highlight=celeron+1200 en hier http://www.tweakers.net/nieuws/19049?highlight=tom'oner de stabiliteit.
em de eerste is een test van een 1.2 ghz celeron tegen een 1.1 duron, beetje krom vinje zelf ook nie? (het antwoord volgde overigens niet veel later) natuurlijk wel op gelijke kloksnelheden, en een vergelijking tussen een p4 en athlon zegt dus absoluut 0% over duron en celeron.... pffffff

edit: "AMD wint met de Athlon XP 1800+ de eerste prijs op het gebied van de absolute performance. In bijna alle benchmarks wordt de Pentium 4 2000MHz verslagen. Op het gebied van prijs/kwaliteit-verhouding komt de AMD AthlonXP 1500+ als beste uit de bus, gevolgd door de 1600+ en de 1400MHz. Intel is hier pas op de vierde plaats te vinden met de P4 1400MHz."

En lees het artikel, het gaat hier om benchmarks, waar haal jij je stabiliteits verhaal dan vandaan?

• rvanlooijen
http://www.tomshardware.de/cpu/01q4/011001/duel-05.html

over dat artikeltje gesproken <AHUM>

staaft eigelijk alleen maar NOG meer mijn mening voor de duron (amd algemeen maar das ander verhaal) als je rekening houd met gelijke kloksnelheden... en zelfs met 100 mhz minder is die duron in 2 vd 3 tests sneller...

(hoezo domme voorbeelden geven, en ga al helemaal niet schelden want dan wordt het persoonlijk |:( en das nou ook weer niet nodig als je een mening heb en deze onderbouwd met artikelen die ik in dit geval als argument kan gebruiken)

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 19:36

Virgil

We're not alone

Errrrrrrrrrrrrrmzzzzzz, CELERON RULEZ, is stabiel, crasht niet vaak en ik kan het zeggen, ik werk er namelijk op :-). Alleen is ie niet snel, maar das me eigen schuld. Moet hem nog clocken.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De nieuwe Celly-T @ 1.45 Ghz (OC) schijnt het best redelijk te doen...in een synthetische test is ie evensnel als een 1.4 Athlon MP - http://members.home.nl/redfoxert/sandra/sandra-cpu-arithmetic.jpg

Kwam ik hier ergens anders op GoT tegen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 22:36 schreef SeRRveR het volgende:
Errrrrrrrrrrrrrmzzzzzz, CELERON RULEZ, is stabiel, crasht niet vaak en ik kan het zeggen, ik werk er namelijk op :-). Alleen is ie niet snel, maar das me eigen schuld. Moet hem nog clocken.
Maar jouw ken ik en ik weet dat jij jezelf ook hard genaaid voelt maar je had geen keus :7 niet gaan lullen nu he msner ;)

• Virgil

Virgil

We're not alone

Oh en euhm, MP3tjes en alle andere audio wordt goed afgespeeld, maar dat ligt niet aan de processor, ligt aan je GELUIDSKAART, kijk als je een 1.4ghz processor hebt (geen-merk) en je hebt een 16bits geluidskaart, een van de eerste pci kaarten. Dan gaat het afspelen toch wat moeilijker

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 22:37 schreef Knakker het volgende:
De nieuwe Celly-T @ 1.45 Ghz (OC) schijnt het best redelijk te doen...in een synthetische test is ie evensnel als een 1.4 Athlon MP - http://members.home.nl/redfoxert/sandra/sandra-cpu-arithmetic.jpg

Kwam ik hier ergens anders op GoT tegen.
kijk dat beloofd al meer voor een budget cpu :) ik ben benieuwd van amd nu met de durons gaat doen

maar wat ik wil zeggen is: das natuurlijk een overclock maar het punt is dat alleen de tweakers overklokken over het algemeen en of je het wil of niet, das maar een zeer kleine doelgroep. Ben wel benieuwd tot hoe hoog die celly nog schaalbaar is maar goed, dat werk wordt overgenomen door de p3 die wel even ver (ongeveer) schaalbaar zal zijn met deze core. Ben wel benieuwd wat amd nu gaat doen in de budget markt :P

Verwijderd

De Celeron 2 begint op 800 MHZ...van hieruit loopt hij op een Coppermine core met 100 MHZ bus.

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 22:38 schreef SeRRveR het volgende:
Oh en euhm, MP3tjes en alle andere audio wordt goed afgespeeld, maar dat ligt niet aan de processor, ligt aan je GELUIDSKAART, kijk als je een 1.4ghz processor hebt (geen-merk) en je hebt een 16bits geluidskaart, een van de eerste pci kaarten. Dan gaat het afspelen toch wat moeilijker
valt wel mee hoor heb dr nog 1 legge (zon goedkoop ding van 27 piek met ALS4000 chippie ;) ) t enige wat hij doet is krassen, is erg cpu afhankelijk als je zon kaartje heb maar dat merk je pas zeg maar bij de 300 mhz en lager, wat wel vaak een probleem kan zijn op oudere systemen is een gebrek aan ram. Heb ooit nog es een cyrix 300 gehad met 32 mbit, ding haperde als de ****, na plaatsing van 32 mb edo extra (totaal dus 64 mb) was dit opgelost zolang je maar niet teveel deed, ach, het prille begin van de mp3 :)

• Wok

Wok

Dakloos...

Hmmz... volgens mij bespeur ik hier nu toch het begin van een flamewar. Ik dacht dat er enkele personen uitdrukkelijk verzocht hadden dit niet te doen...

Maar goed, geen flames meer ok (ik dan wel geen moddereter, maar dit mag ik toch wel aangeven, toch? ;)?) Blijft het topic ook beetje bij het onderwerp ;)

edit:

typo's

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
celerons sucken, koop een duron > goedkoper, sneller en stabieler,

it's just the FACT, you can nothing do about it

:7

• Virgil

Virgil

We're not alone

Hmm, lage cpu's ??/ RICHARD< mijn oude computer speelde ook goed mp3tjes af, en dat was met een 16bits ISA geluidskaart, en maar 100mhz, maar ik had dan ook wel 80mbram :-)

• Virgil

Virgil

We're not alone

celerons sucken, koop een duron > goedkoper, sneller en stabieler,

it's just the FACT, you can nothing do about it

:7
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

ERM, Sommige mensen hebben gewoon niet veel te besteden, like me, en zijn dus in principe gedwongen op een suck machine te zitten

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 22:47 schreef SeRRveR het volgende:
Hmm, lage cpu's ??/ RICHARD< mijn oude computer speelde ook goed mp3tjes af, en dat was met een 16bits ISA geluidskaart, en maar 100mhz, maar ik had dan ook wel 80mbram :-)
i know i know, maar ga dan maar es icq laden (de gewone niet jij met je trillian) en ie6, en dan kijken of hij hapert =] maar goed maakt niet uit ik stel voor deze topic te sluiten, iedereen heeft de kans gehad zn punt te plaatsen en de vraag op de celly is ook beantwoord >:)

• rvanlooijen
ERM, Sommige mensen hebben gewoon niet veel te besteden, like me, en zijn dus in principe gedwongen op een suck machine te zitten
erm:

"koop een duron > goedkoper, sneller en stabieler"

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even voor de goede orde:

Celeron tot en met 1.1GHz is de Celeron II (Coppermine) met 128kB cache.
Celeron vanaf 1.2GHz is gebaseerd op Tualatin, met 256kB cache.

• Virgil

Virgil

We're not alone

dan nog caesar... dan nog... maar jij weet niet hoe het is om een eigenwijze moeder te hebben die niet naar je wilt luisteren en voor 1000 gulden een CELLY 500 KOOPT !!!

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 22:53 schreef SeRRveR het volgende:
dan nog caesar... dan nog... maar jij weet niet hoe het is om een eigenwijze moeder te hebben die niet naar je wilt luisteren en voor 1000 gulden een CELLY 500 KOOPT !!!
ik meen een paar posts terug toch dit van mezelf te lezen:

"Maar jouw ken ik en ik weet dat jij jezelf ook hard genaaid voelt maar je had geen keus niet gaan lullen nu he msner"

• Virgil

Virgil

We're not alone

OKidoki, topic closed

• Wok

Wok

Dakloos...

Op maandag 05 november 2001 22:55 schreef SeRRveR het volgende:
OKidoki, topic closed
Ik kan anders nog steeds posten hoor... :P

Maar inderdaad. De vraag is duidelijk, het anwoord is gegeven en that's it. De Intel versus AMD war moet ergens anders uitgevochten worden. Iedereen mee eens?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Complete lijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
          Core    FSB    L2-Cache    CPU 
-----------------------------------------------------------

Celeron  Covington    66 MHz     0 KB   266 -  300 MHz
Celeron A     Mendochino   66 MHz   128 KB   300 -  533 MHz
Celeron II    Coppermine   66 MHz   128 KB   533 -  766 MHz
Celeron II    Coppermine  100 MHz   128 KB   800 - 1100 MHz
Celeron T     Tualatin    100 MHz   256 KB   1200 MHz - ?

------------------------------------------------------------

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

ik had een celeron2 333 op een FCPGA kaartje zitten ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 06 november 2001 09:48 schreef ViVe het volgende:
ik had een celeron2 333 op een FCPGA kaartje zitten ;)
Nee, jij had een celeron-1 333 op een slotket zitten dat zowel fcpga als ppga aankon.. Want die 333 is gewoon een ppga hoor!
Pagina: 1