Toon posts:

wake on lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een netwerkkaart met wake on lan gekocht en geinstalleerd, maar hij waked niet.
Het netwerken gaat prima, maar het wake on lan gebeuren niet. Ook het testprogramma van microsoft (wake test) werkt niet. hij sluit de computer wel af, maar start niet meer op.
Hoe kan dat, of wat doe ik verkeerd? In de bios heb ik de wake on lan ingeschakeld en het kabeltje op de goede plaats in het moederbord gestoken.
Systeemgegevens: Asus P2b-f
3com 3c905c-tx
win '98
tcp/ip en netBUI
802.1p support off
andere netwerk instellingen autoselect

Wie kan me uit de brand helpen?

Verwijderd

welk programma gebruik je voor je poging tot wekken?
Er moet namelijk ene speciaal data-pakketje (Magic packet) naar de netwerkkaart gezonden worden om hem te doen ontwaken.

Verwijderd

Ook je voeding moet hier geschikt voor zijn, dat is echter vaak het probleem, deze levern n.l. te wijnig vermogen op de standby spanning.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Als je pc uit staat brand dan wel het ledje op je netwerkkaart. Zoja dan moet WOL kunnen, als hij niet brand dan niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik een magic pakket gebruikt waamee ik het mac adres moest opgeven. Ik weet helaas de naam niet meer want ik ben hem verloren door een crash. Als de computer uit staat, brand er een lampje op de netwerkkaart en de hub. ik kan de computer wel opstarten met de spatiebalk, dus ik denk dat het niet in de voeding zit. Wel heb ik vandaag gehoord dat het station waarmee in de computer mee wil opstarten ook wol moet ondersteunen. Dit vind ik vreemd, maar kan dat waar zijn?

• weirdje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11-2021

weirdje

WEiRD runs Unix

Op dinsdag 06 november 2001 20:44 schreef suikerklontje het volgende:
Ik een magic pakket gebruikt waamee ik het mac adres moest opgeven. Ik weet helaas de naam niet meer want ik ben hem verloren door een crash. Als de computer uit staat, brand er een lampje op de netwerkkaart en de hub. ik kan de computer wel opstarten met de spatiebalk, dus ik denk dat het niet in de voeding zit. Wel heb ik vandaag gehoord dat het station waarmee in de computer mee wil opstarten ook wol moet ondersteunen. Dit vind ik vreemd, maar kan dat waar zijn?
Das zeker niet waar. Het enige wat je 'stuur' PC moet doen is een pakketje versturen waar 10+ keer het MAC adres van de 'dode' PC achter elkaar in staat. Dit doen die 'magic packet' progjes, maar je kunt ook heel simpel met bijvoorbeeld 'ping'<*> dit soort dingen doen.

<*> Ping moet dan wel de mogelijkheid van payload configuratie hebben.

edit:

'(', '*', ')' veranderd in '[', '*', ']' ivm die irritante smileys... ('*', ')' is niet eens een smiley !!!!!!)

Volgende edit, ik probeer nu '<' en '>' om '*' heen te zetten. *zucht*

Running Unix with a reason : it runs and keeps running.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 08:57

DaRoot

Some say...

Ik heb eens gehoord dat je ACPI uit moet zetten om Wake On Lan mogelijk te maken. Klinkt gek, vind ik ook, heb het zelf nooit getest, maar ja...
Misschien heb je er wat aan.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Je moet van de pc die je wilt wekken het MAC-adres hebben.
In windows kun je mbv WINIPCFG of IPCONFIG het "hardware-adres" van de netwerkkaart opvragen. Dit is dus je MAC

Is jouw te wekken pc nou echt dood, start ie niet meer handmatig op, of wat is t probleem?

Verwijderd

Heb je wol wel ingesteld met de juiste 3com config util?

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet zo goed wat ik nog kan instellen, behalve wat ik al gedaan heb.
Ga je me nu vertellen dat ik softwarematig ook nog iets in moet stellen met een programmatje (wat ik dan waarschijnlijk niet heb) :'(

Verwijderd

Ja. t simpelst is de 3Com diagnose-tool welke draait onder windows te downloaden

http://www.3com.com/products/en_US/result.jsp?selected=4&sort=effdt&sku=3C905C-TX-M&order=desc

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Als je windiags uitvoert, pakt ie wat bestanden uit. Lees ff de readme die erbij zit. Daar staat in hoe je het diag-progje installeerd. Als je dit gedaan hebt, moet je het diag-progje uitvoeren met "tcaudiag -a". Zo kom je in de advanced menu's. In de link hieronder staat wat je zoal in moet stellen.

http://www.equinox.demon.nl/wol/index.htm

Ik ben nl ook zover. Ik heb dezelfde kaart als jij, maar ik kan 'm ook niet aan de praat krijgen, dwz wol krijg ik niet aan de praat...

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

al die dingen zijn het waarschijnlijk niet het enige wat je moet doen is de originele 3com drivers gebruiken en dan werkt ie dat probleem had ik ook.
en als programma gebruikte ik magic packet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windiags gedownload en geinstaleerd, het updaten ging goed, maar het programmatje copieerd de diagnose programma's niet :( .Hoe kan dat? Ik heb het programma geopend in c:\windiags\update.exe . Hij zou de diagnose programma's in c:\windows\system32 moeten zetten, maar niks dus. Wat nu :'(

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 15:27

-=Sentinel=-

*zucht...*

Moet je wel ff de readme file bekijken. Daarin staat dat je de tool kan installeren met "update.exe /diag"
rtfm... :)

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem, opgelost! *D.
Ik heb een mac finder (Wake-on-lan Arp viewer) gedownload en deze gaf aan dat hij geen verbinding kon krijgen met mijn pc. Dit kwam omdat ik in mijn computernaam een 'é' had staan en daar kon i schijnbaar niets mee want nadat ik er een gewone 'e' van gemaakt had zag i um wel. Daarna heb ik het magic packet verstuurd met WakeOnLanv2.exe en dit werkte wel omdat ik hier ook een ip op moest geven en bij WakeOnLan.exe alleen een mac adres en dat ging niet??!!

Deze programma's heb ik gevonden op www.ninstall.com/wake-on-lan/downloads.asp
Pagina: 1