WTF?! Dual AMD combo weg na bios flash

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
:(
Denk je ff je bios te flashen naar de nieuwste update v2.08
van mijn Thunder K7...
Mooi, ga goed, geen vuiltje aan de hand...
Start je opnieuw op na de Cmos te hebben gecleared

Geeft ie een error:
Warning: Your processors are not MP capable....
your computer will now start in a uni-processor configuration.

Press F1 to continue or F2 to enter setup...

Wel alle processoren in een systeem, dit is aso, geen dual t-bird 1.33Ghz, gvd (sorry, ff de frustratie eruit)

Is het nu mogelijk om em weer terug te flashen naar een ouwe versie, of is dit uitgesloten :?
!@#$%$%^#@! (censuur) :'(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Is het nu mogelijk om em weer terug te flashen naar een ouwe versie, of is dit uitgesloten
Lijk me wel hè. Je kunt het iig proberen. Lekker lomp dat ze nu checken welke processors erin zitten. Hopelijk doen ze dat niet bij Athlon XP's.

Verwijderd

Tuurlijk, als je systeem verder nog goeg opstart. Moet je alleen ff de vorige versie downloaden (Tyan website?) en opnieuw flashen.

Suk6 ;)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op maandag 05 november 2001 20:57 schreef Femme het volgende:

[..]

Lijk me wel hè. Je kunt het iig proberen. Lekker lomp dat ze nu checken welke processors erin zitten. Hopelijk doen ze dat niet bij Athlon XP's.
Je zou denken van wel gezien de XP's officeel ook geen MP ondersteunen, dat is wel ff uitproberen...
Vind dit dan ook een be-hoorlijk misselijke grap van Tyan, dat het niet gegarandeerd wordt door amd is tot daar aan toe, maar eigenlijks iemand dwingen om MP's aan te schaffen is wel een beetje verregaand...
Maar goed, dan weet femme het ook maar weer, geen standaard T-birds met v2.08 bios erop (dikke kans dat je mp's hebt, maar toch)

Maar ja, we flashen de toko weer terug en kjken dan weer ff
Thnx iig...

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Waarschijnlijk hebben ze te veel klachten gekregen en/of RMA's waarop geen MP's hebben gezeten.

Kan ze geen ongelijk geven eigenlijk.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46
het is gewoon dat ze nu wel de cpu checken voor de 'MP capability bit'... beetje lullig indeed maargoed. het blijft een serverbord.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik weet niet 1-2-3 wat voor ene BIOS in de Tyan zit, maar een Awardje kun je makkelijk met CBROM.EXE aanpassen. Ik denk dat het em in de microprocessor code zit, dus deze uit de oudere (werkende) versie halen en hem in de v2.08 pompen. Zo vervang je de microprocessor code naar de oudere verzie met behoud van de nieuwe v2.08 BIOS functies :)

Ook kun je met MODBIN.EXE diverse Award BIOS functies aanpassen/uitschakelen, misschien dat de "MP Check" functie er ook tussen zit.

Voor AMIBIOS bestaat ook zo'n tooltje, maar ik kan nu even niet op naam komen :? Ook weet ik niet of bovenstaand oplossing mogelijk is met de AMIBIOS..

edit:

Net ff Tyan site gecheckt en ja, het is een Award :)
Succes!!

[edit2]
hm.. flash utility is van Award, maar de BIOS source is van Phoenix :?
Ach je zal het wel beter weten..
[/edit2]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Phoenix = Award (zijn een tijdje geleden gefuseerd).
Pagina: 1