Intel i810 onboard

Pagina: 1
Acties:

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:09
Hey,
Ik zit met'n probleempje:
Ik heb een Intel i810 Chip op de mamaplank.
Standaart gebruikt zoon ding 2 mb van RAM. Nu heb ik, met andere stuurprogramma's, hem 4 mb laten gebruiken. Maar hoe gooi ik hem hoger naar 16 of meer. Alles heb ik geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden.

Heeft iemand het zelfde probleem of wil die hier op reageren, (en niet van: koop een goeie kaart!) vertel het dan ff, want ik zit met smart te wachten op een oplossing.

Greetz RamShackle B-)

Deze advertentieplaats is te huur!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
nee koop een oude kaart!!!!!!!!!
doe ik namelijk ook. ik heb ook intel graphics kaart onboard van 4 mb(wat ik niet geloof) EN een oude voodoo1 kaart. De werkt razendsnel(te vergelijken met gforce 2) en geen geklooi, de drivers zijn oud en zijn dus zo'n beetje uitgebugt.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Wel, zit dus met hetzelfde, maar dan met de i830 (chip voor in laptops)

ik heb hier maar 1 Meg 'Stolen RAM' & eumz, dat is echt weinig. Aangezien het hier om een laptop gaat kan ik niet zomaar ander kaart / chipke insteken ;)

hoe heb je die meer RAM laten bezen ?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik denk niet dat je verder komt dan 4 meg, Sorry. Zoek maar eens bij intel naar de specs van die chipset.

Meh ...

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:52 schreef RamShackle het volgende:
Hey,
Ik zit met'n probleempje:
Ik heb een Intel i810 Chip op de mamaplank.
Standaart gebruikt zoon ding 2 mb van RAM. Nu heb ik, met andere stuurprogramma's, hem 4 mb laten gebruiken. Maar hoe gooi ik hem hoger naar 16 of meer. Alles heb ik geprobeerd maar nog geen oplossing gevonden.

Heeft iemand het zelfde probleem of wil die hier op reageren, (en niet van: koop een goeie kaart!) vertel het dan ff, want ik zit met smart te wachten op een oplossing.

Greetz RamShackle B-)
hoe heb je dat gedaan ??/
geef even een link of zo
of stuur het even op via email?

Verwijderd

Heb dit op de kernel mailing list gesmeten & er is ondertussen een discussie rond gebouwd.

De schrijver van de i8*0 module werkt voor een bedrijf & 'mag' geen module uitbrengen die om de BIOS heen gaat...

Verwijderd

BTW: gaat hier dus over linux :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op maandag 05 november 2001 20:56 schreef donald_dick het volgende:
nee koop een oude kaart!!!!!!!!!
doe ik namelijk ook. ik heb ook intel graphics kaart onboard van 4 mb(wat ik niet geloof) EN een oude voodoo1 kaart. De werkt razendsnel(te vergelijken met gforce 2) en geen geklooi, de drivers zijn oud en zijn dus zo'n beetje uitgebugt.
je gelooft toch hopelijk niet dat een voodoo 1 sneller is dan een Geforce 2 he :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Als we het niet over Linux hebben maar over Windows: de driver zal automatisch extra geheugen toewijzen naarmate er meer nodig is. Echter meer dan 4MB is niet noodzakelijk: dat ding kan voor geen meter 3D doen, en voor 2D is 4MB al meer dan genoeg (kan je gerust 1600x1200x32 mee draaien)

Verwijderd

ik heb hier een ZDS als server staan, met Pentium !!! 500 en een gigabyte moederbordje, welke de i810 chipset gebruikt, maar als ik dxdiag en pcmark2002 en 3d mark 2001 SE mag geloven, heeft ie 08.0Mb videogeheugen beschikbaar en 32.0Mb AGP geheugen.....

384Mb RAM, 200Mb beschikbaar, draait windows 2000 advanced server op... duz >:)
Pagina: 1