Op maandag 05 november 2001 23:09 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Maar wat voor componenten wil je eigenlijk veranderen dan?
Want chipset en videokaaart zijn meestal met elkaar al verbonden. Geheugen kost niets.
Harde schijf zou je kunnen kiezen, en of DVD/CDR combo?
Verder nog?
Het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik niet wil betalen voor allerlei onzin als software & support, die ik toch niet gebruik. En dat geheugen niets kost gaat niet helemaal op voor notebooks. Je betaalt al gauw 300 tot 400 gulden voor 128 MB PC-133 SDRAM.
Ik wil eigenlijk een Intel P3 800+ met 256 MB RAM, 20 GB harddrive, ATI RadeonMobile of GeForce2 Go met 16 MB, DVD-speler, TV-out (s-video) en een 14" of 15" scherm, die minimaal 1024*768 kan weergeven, maar liefst meer.
Bij Dell heb ik een laptop kunnen samenstellen die erg dicht bij mn eisen komt (een scherm met een resolutie van 1400*1050

). De prijs kwam uiteindelijk op iets meer dan fl 4900,- incl btw. Mn budget is 5000 gulden (PC-privé project), dus in principe geen probleem. Maar met de verzend-kosten erbij ga ik over de 5000 gulden heen.
Toen zag ik, dat ik ook WindowsXP en MS Works erbij kreeg, waaar ik allebei geen trek in heb, omdat ik het allebei al heb liggen. En deze 2 pakketten schelen toch een paar honderd gulden op de prijs, niet waar? Zo kom ik dan wel netjes onder mn budget uit

Maar bij Dell kan je geen laptops zonder software bestellen (ik kon er ten minste niets over vinden, ik zal ze morgen even bellen).
Nou, toen wilde ik wat verder kijken bij andere leveranciers, maar ik kon niemand verder vinden die laptops op maat samen kon stellen. Het waren allemaal standaard-setjes. En vaak zat er dan òf allerlei extra troep bij die ik niet hoef (3Com 10/100 mbit netwerkkaart, 40 GB harddrive, CD-RW-drive, 3 jaar on-site support) òf hij voldeed niet aan mn eisen. Dus vandaar mn post
Ik ben net even bij MyNote langs geweest, maar die vond ik errug duur. En Gericom levert dus niet in Nederland
Nu maar even langs Norrod.nl dan
In elk geval hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Als iemand nog goeie ideeën heeft: graag!