Waar zelf laptop samenstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen, maar liefst wil ik 'em zelf samenstellen. Weet iemand een goeie zaak waar ik dat kan doen?

Kben net ff bij Dell geweest, maar die kunnen bijv. geen laptops zonder OS & Works leveren. Daar heb ik geen behoefte aan en ik wil niet extra betalen voor dingen die ik toch niet gebruik.

Weet iemand andere (online) winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 22:02

Opa

Nu Multifocaal!

http://www.gericom.com

Let op dat je geen DUITS keyboard krijgt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Gericom leverd niet maatwerk aan Nederland.
Kijk maar op hun site, je kan wel de Nederlandsche valuta kiezen, maar er staat in de kleine lettertjes dat ze alleen aan Duitsland Zwitserland en nog een paar landen leveren.

Mediamarkt verkoop ook Gericom, misschien dat je via hun een zelf samengesteld ding kan bestellen?!

Maar wat voor componenten wil je eigenlijk veranderen dan?
Want chipset en videokaaart zijn meestal met elkaar al verbonden. Geheugen kost niets.
Harde schijf zou je kunnen kiezen, en of DVD/CDR combo?
Verder nog?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 18:57

Lordy79

Vastberaden

tja...

www.norrod.nl

kun je laptop zonder software etc. kopen

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 23:09 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Gericom leverd niet maatwerk aan Nederland.
Kijk maar op hun site, je kan wel de Nederlandsche valuta kiezen, maar er staat in de kleine lettertjes dat ze alleen aan Duitsland Zwitserland en nog een paar landen leveren.

Mediamarkt verkoop ook Gericom, misschien dat je via hun een zelf samengesteld ding kan bestellen?!
volgens mij verkoopt mediamarkt alleen maar vast ingekochte laptops en geen eigen bestellingen. heb je nergens een kennis in duitsland wonen ofzo die je kunt vragen om hem daar heen te sturen als je dat zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat voor componenten wil je eigenlijk veranderen dan?
Want chipset en videokaaart zijn meestal met elkaar al verbonden. Geheugen kost niets.
Harde schijf zou je kunnen kiezen, en of DVD/CDR combo?
Verder nog?
Het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik niet wil betalen voor allerlei onzin als software & support, die ik toch niet gebruik. En dat geheugen niets kost gaat niet helemaal op voor notebooks. Je betaalt al gauw 300 tot 400 gulden voor 128 MB PC-133 SDRAM.

Ik wil eigenlijk een Intel P3 800+ met 256 MB RAM, 20 GB harddrive, ATI RadeonMobile of GeForce2 Go met 16 MB, DVD-speler, TV-out (s-video) en een 14" of 15" scherm, die minimaal 1024*768 kan weergeven, maar liefst meer.

Bij Dell heb ik een laptop kunnen samenstellen die erg dicht bij mn eisen komt (een scherm met een resolutie van 1400*1050 :D). De prijs kwam uiteindelijk op iets meer dan fl 4900,- incl btw. Mn budget is 5000 gulden (PC-privé project), dus in principe geen probleem. Maar met de verzend-kosten erbij ga ik over de 5000 gulden heen.

Toen zag ik, dat ik ook WindowsXP en MS Works erbij kreeg, waaar ik allebei geen trek in heb, omdat ik het allebei al heb liggen. En deze 2 pakketten schelen toch een paar honderd gulden op de prijs, niet waar? Zo kom ik dan wel netjes onder mn budget uit :) Maar bij Dell kan je geen laptops zonder software bestellen (ik kon er ten minste niets over vinden, ik zal ze morgen even bellen).

Nou, toen wilde ik wat verder kijken bij andere leveranciers, maar ik kon niemand verder vinden die laptops op maat samen kon stellen. Het waren allemaal standaard-setjes. En vaak zat er dan òf allerlei extra troep bij die ik niet hoef (3Com 10/100 mbit netwerkkaart, 40 GB harddrive, CD-RW-drive, 3 jaar on-site support) òf hij voldeed niet aan mn eisen. Dus vandaar mn post :)

Ik ben net even bij MyNote langs geweest, maar die vond ik errug duur. En Gericom levert dus niet in Nederland :{

Nu maar even langs Norrod.nl dan :)

In elk geval hartelijk bedankt voor jullie reacties! :* Als iemand nog goeie ideeën heeft: graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 05 november 2001 23:30 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

Het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik niet wil betalen voor allerlei onzin als software & support, die ik toch niet gebruik. En dat geheugen niets kost gaat niet helemaal op voor notebooks. Je betaalt al gauw 300 tot 400 gulden voor 128 MB PC-133 SDRAM.

Ik wil eigenlijk een Intel P3 800+ met 256 MB RAM, 20 GB harddrive, ATI RadeonMobile of GeForce2 Go met 16 MB, DVD-speler, TV-out (s-video) en een 14" of 15" scherm, die minimaal 1024*768 kan weergeven, maar liefst meer.

Bij Dell heb ik een laptop kunnen samenstellen die erg dicht bij mn eisen komt (een scherm met een resolutie van 1400*1050 :D). De prijs kwam uiteindelijk op iets meer dan fl 4900,- incl btw. Mn budget is 5000 gulden (PC-privé project), dus in principe geen probleem. Maar met de verzend-kosten erbij ga ik over de 5000 gulden heen.
256 MB onder de 100 piek

Wat je dus doet, is die Dell met maar 128 MB bestellen en 256 erbij kopen via postorder. Scheelt ± 200 gulden. :)
Er gaan namelijk gewone 133 MHz So-DIMMs in een Dell. Heb je meteen 384 MB. 8-)

Sowieso nooit RAM kopen bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 november 2001 23:51 schreef victorvo het volgende:

[..]

256 MB onder de 100 piek

Wat je dus doet, is die Dell met maar 128 MB bestellen en 256 erbij kopen via postorder. Scheelt ± 200 gulden. :)

Hey, hartstikke bedankt! Dat wist ik niet :D

Toch meneer Dell morgen nog maar 'es bekijken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

256 MB onder de 100 piek

Juist :)
Ik doe precies t zelfde,na een maand w8ten eindelijk mn inspiron 4100 binnen :)
(had een 4000 besteld maarja dr ging wat fout :+ geen problemen mee overigens >:) Radeon mobile ipv goedkope ati prul, p3 1ghz ipv 900mhz >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar www.dell.com en binnen een week heb jeje lappie in de bus liggen. gaat heel snel en zijn perfecte machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
Als je een beetje fatsoenlijk wil gamen neem er dan een geforce 2 go bij want die ati rage's en intel krengen zijn troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Ik werk zelf al 3 jaar met DELL laptops. Ik vind ze tot nu toe de beste prijs/prestatie/garantie/service combi hebben! Heb met m'n eerste laptop (DELL Inspron 7000 PII366) een probleem gehad. Scherm werkte niet meer. DELL servicedesk gebeld. Volgende dag stond iemand op m'n stoep om de Laptop op te halen. Binnen een week was m'n Laptop weer terug en natuurlijk gemaakt! Kosten: fl 0,- (had wel 2 extra jaren garantie op die laptop genomen (complete laptop was destijds fl 10.500,- incl. BTW en 3 jaar Onsite garantie). Heb nu een Inspiron 7500 PIII 650 MHz. Heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Als ik jou was zou ik voor een DELL gaan. En dan wel zo een met een GeForce2Go 32 MB videokaart.

edit:
Damn spelling!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

256 MB onder de 100 piek
Weet iemand wat voor geheugen een Sony Vaio gebruikt, kan ik daar ook SO DIMMS in zetten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

compuzone verkoopt ook notebooks die aangepast kunnen worden op wat je wilt (www.compuzone.nl)
En levert ook zonder software als je dat wilt. Heb ik met die van mijn vader ook gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 07:20

Maf

Bij Dell bestellingen over i-net betaal je geen verzendkosten (actie) :):)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

[..]

Het gaat me er eigenlijk vooral om dat ik niet wil betalen voor allerlei onzin als software & support, die ik toch niet gebruik.
Goede support is juist heel belangrijk, notebook zijn iha niet de meest betrouwbare systemen (niet dat ze bij bosjes kapot gaan, maar het blijft simpelweg gevoelig spul) en je vervangt hier niet zomaar zelf je videokaart, beelscherm of cpu. Goede service is dus heel belangrijk, als jij dat ding zonder goede garantie koopt en na een goed jaar stopt je tft ermee, dan ben je NIET blij.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Laatst online: 17:01

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 06 november 2001 09:01 schreef hanbongers het volgende:
[..]
Weet iemand wat voor geheugen een Sony Vaio gebruikt, kan ik daar ook SO DIMMS in zetten? :?
WS kan je er gewoon So-dimmetjes in kwijt.
Hoe ziet een SO-dimm eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fpc/products/ipsio2200/so-dimm.jpg
(werkelijk formaat: ongeveer 6 cm breed), meestal zit er aan de onderkant van je laptop een klepje waar je 2 SO-dimms onder kwijt kan. Deze worden liggen tegenover elkaar geplaatst, dus niet zoals bij een normale pc naast elkaar recht op het mobo. Oftewel als jouw Vaio ook 2 vrije liggende memslots heeft zal SO-dimm wel passen. Uiteraard geldt ook voor deze dimms dat 133Mhz ook op een 100MHz FSB kunnen :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op maandag 05 november 2001 20:47 schreef DeepFreezer het volgende:
Kben net ff bij Dell geweest, maar die kunnen bijv. geen laptops zonder OS & Works leveren. Daar heb ik geen behoefte aan en ik wil niet extra betalen voor dingen die ik toch niet gebruik.
ik snap het probleem niet op elke nieuwe pc die je aanschaft via een winkel kant en klaar zit er nu eenmaal software bij.
verder geeft je aan dat je bij dell net boven de 5000 komt als je portkosten ook moet betalen.bij pc-prive had je een maximaal bedrag van 5000 als je daaar overheen komt dan moet je alles boven de 5000 zelf betalen.en die portkosten vallen wel mee 120 piek

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 06 november 2001 09:34 schreef MrTinux het volgende:

meestal zit er aan de onderkant van je laptop een klepje waar je 2 SO-dimms onder kwijt kan. Deze worden liggen tegenover elkaar geplaatst, dus niet zoals bij een normale pc naast elkaar recht op het mobo. Oftewel als jouw Vaio ook 2 vrije liggende memslots heeft zal SO-dimm wel passen.
En als je pech hebt moet je eerst je halve toetsenbord er af slopen om via de bovenkant bij je Dimms te komen.

Dieptepunt tot nog toe: een Toshiba: Toetsenbord er uit, modem er uit, klepje losschroeven en dan nog slechts 1 DIMM slot aantreffen. De andere DIMM zat gesoldeerd en nog veel dieper. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn budget is 5000 gulden (PC-privé project), dus in principe geen probleem. Maar met de verzend-kosten erbij ga ik over de 5000 gulden heen.
5000 is wat een bedrijf maximaal mag opvoeren per persoon als pc prive project. Dat is niet het maximum bedrag dat je mag besteden. Het meerdere moet je gewoon betalen en kan niet van je brutoloon ingehouden worden.

Toch maar die Dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nu op de www.dell.nl website voor een vette laptop voor 4999 piek incl. btw en verzendkosten. Je krijgt er ook nog een printer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Toen zag ik, dat ik ook WindowsXP en MS Works erbij kreeg, waaar ik allebei geen trek in heb, omdat ik het allebei al heb liggen. En deze 2 pakketten schelen toch een paar honderd gulden op de prijs, niet waar? Zo kom ik dan wel netjes onder mn budget uit :) Maar bij Dell kan je geen laptops zonder software bestellen (ik kon er ten minste niets over vinden, ik zal ze morgen even bellen).

Nou, toen wilde ik wat verder kijken bij andere leveranciers, maar ik kon niemand verder vinden die laptops op maat samen kon stellen. Het waren allemaal standaard-setjes. En vaak zat er dan òf allerlei extra troep bij die ik niet hoef (3Com 10/100 mbit netwerkkaart, 40 GB harddrive, CD-RW-drive, 3 jaar on-site support) òf hij voldeed niet aan mn eisen. Dus vandaar mn post :)

Ik ben net even bij MyNote langs geweest, maar die vond ik errug duur. En Gericom levert dus niet in Nederland :{

Nu maar even langs Norrod.nl dan :)

In elk geval hartelijk bedankt voor jullie reacties! :* Als iemand nog goeie ideeën heeft: graag! :)
jij wilt eigenlijk zo'n notebook van de aldi.. die is zo goedkoop dat je practisch niet voor zooi betaald.. en check GoT dat hij ook echt heel goed is.. alleen hij is uitverkocht, binnekort komen ze met een nieuwe.. kost ca. 3500 piek, laatste was 1Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Zelf een laptop samenstellen kan als ik me niet vergis sinds kort bij Computerland.

http://www.computer-land.nl/ :
Computerland verkoopt Jewel Notebooks. Deze worden standaard geleverd met een luxe tas en 1 jaar garantie. 2 jaar extra garantie is aan te schaffen voor slechts 9% van het aankoopbedrag. Hieronder vindt u een aantal voorbeeldconfiguraties. Bel, kom langs of mail voor een configuratie op maat !

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt voor jullie reacties! Vooral dat van het geheugen was een gouwe tip *D

Kheb nu net een Dell Inspirion 8100 besteld.

Voor de geinteresseerden de specs:

- Pentium III 866 MHz (snel zat, en ik ga niet 300 piek betalen voor 133 MHz extra)
- 128 MB PC-133 (daar gaat dus als ik 'em eenmaal heb 256 MB bij die ik via de pricewatch bestel *D)
- GeForce2 Go 16 MB (actief gamen doe ik er niet op, maar mocht het nodig zijn, dan kan ik iig meer dan 20 fps halen met een potje Quake3 over het netwerk)
- 15" TFT (1400*1050)
- 8x DVD-ROM met TV-out
- 20 GB harddrive

Verder een geïntegreerde geluidskaart (als het herrie maakt ist prima), ingebouwde Harman Kardon speakers, een adapter & accu, een IEEE 1394-port & IR-port. Oh ja, en ik kreeg er ook nog een draagtas bij kado :)

Verder kreeg ik nog 100 piek korting omdat ik het online bestelde en ik kreeg 40 piek voordeel omdat ik geen modem/netwerkkaart hoef (kheb nog een PCMCIA 10/100 mbit kaartje van mn vorige laptop).

Al met al een prima laptoppie imho, en dat alles voor fl 4492,20 inclusief BTW & verzendkosten. Alleen nog ff wat geheugen bij halen voor minder dan 100 piek en dan kan ik weer ff vooruit :7

Nogmaals bedankt! Kben erg blij met mn nieuwe Delletje :) Vooral dat scherm lijkt me relax, heb ik ten minste een beetje plek 8-) Mn vorige laptop (een Toshiba Portégé 7010CT) kon maximaal 800*600 weergeven en dat was ERG irritant soms :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik heb net dezelfde besteld. Alleen dan wel met de P3-1GHz, interne Combo 10/100 NIC & 56K Modem en 192 MB totaal.

Ik ben ook errûg benieuwd naar dat beeldscherm. 1400*1050, op zich een rare resolutie.

Heeft iemand al zo'n beeldscherm? En wat zijn de ervaringen?

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik denk trouwens dat ik die 64MB extra nog wel ga vervangen voor 256MB als dat onder de NLG 100,- kan.

Waar blijft dat ding :9~ :P

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Beetje late quote, maar: bij Mediamarkt kun je géén laptop zelf samenstellen. Alleen maar *kwalitatief goede* kant-en-klare computers :P

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook naar informatiqeu gaan, www.informatique.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 08:35 schreef MadMax het volgende:
Ik werk zelf al 3 jaar met DELL laptops. Ik vind ze tot nu toe de beste prijs/prestatie/garantie/service combi hebben! Heb met m'n eerste laptop (DELL Inspron 7000 PII366) een probleem gehad. Scherm werkte niet meer. DELL servicedesk gebeld. Volgende dag stond iemand op m'n stoep om de Laptop op te halen. Binnen een week was m'n Laptop weer terug en natuurlijk gemaakt! Kosten: fl 0,- (had wel 2 extra jaren garantie op die laptop genomen (complete laptop was destijds fl 10.500,- incl. BTW en 3 jaar Onsite garantie). Heb nu een Inspiron 7500 PIII 650 MHz. Heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Als ik jou was zou ik voor een DELL gaan. En dan wel zo een met een GeForce2Go 32 MB videokaart.

edit:
Damn spelling!
Yo, daar spreek je jezelf tegen, of je bedoeld het anders, of je hebt je laten naaien. Als je next bussiness day on site garantie hebt dan wordt je fleptop on-site gerepareerd hoor!

Anyway, ik vind de laptops van dell wel erg fijn. Alleen de service is ronduit kut. Ik heb vorig jaar een Inspiron 3800 geleased. Na een aantal maanden kreeg ik schaduwen op mijn LCD. Ik zal het hele verhaal maar niet vertellen, maar ik ben een maand bezig geweest om mijn display vervangen te krijgen. Dit heeft na een fikse ruzie geresulteerd in een extra 3 year next bussiness day warranty contract ter waarde van 700+ gulden ex b.t.w. Op zich was ik daar wel blij mee. Zeker omdat de schaduwen vorige maand weer terug kwamen. Ook nu heeft het weer 3 weken geduurd voor het vervangen werd. De boze brief is alweer de deur uit. :(

Moraal van het verhaal: ga in ieder geval voor de uitgebreide garantie en vergeet ook geen verzekering af te sluiten.

Qua prestaties, flexibiliteit, helderheid van het scherm en inzetbaarheid ben ik overigens wel 100% tevreden. Ik kan lekker werken op mijn fleppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 11:06 schreef FlipFlap het volgende:
Ik ben ook errûg benieuwd naar dat beeldscherm. 1400*1050, op zich een rare resolutie.

Heeft iemand al zo'n beeldscherm? En wat zijn de ervaringen?
Kheb het net nagerekend en het is gewoon in 4:3-verhouding, dus net als 800*600, 1024*768 etc

Dus het lijkt mij een prima resolutie waarin je gewoon wat meer plek hebt dan in 1280*960 maar geen bril nodig hebt zoals bij 1600*1200 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

www.hadecom.nl: Dan had je echt pech want bij mij was het binnen een week gefixed (Opgehaald en terug gebracht binnen een week) DELL natuurlijk :)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Pagina: 1