Mijn amd 1,4 processor heeft een standaard amd koeler en word na ongeveer 15 minuten draaien 60+ graden warm.(volgens mij is dat te warm) wat kan ik er aan doen en wat is ongeveer een normale temperatuur voor deze proccesor:?
Verwijderd
had ik ook met een vulcano 2 koeler! stressed werdt ie 63 graden ofzo met casefans 56 en met waterkoeling gind die stuk
door die kut zilverpasta!
euh normaal is rond de 50C als ie niet o/c-ed is...
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=133&PageID=1 = review van een aantal koelertjes
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=133&PageID=1 = review van een aantal koelertjes
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
Verwijderd
Hoe dan? Heeft die koelpasta je koelblok aangetast, of heb je wat gemorst op je bruggetjes?Op maandag 05 november 2001 20:42 schreef theblueracer het volgende:
had ik ook met een vulcano 2 koeler! stressed werdt ie 63 graden ofzo met casefans 56 en met waterkoeling gind die stukdoor die kut zilverpasta!
stressed : 52-55°
idle : 40-42°
met casefans aan (2)
stressed : 45-47°
idle : 36-38°
Nog nooit boven de 55° gemeten.
idle : 40-42°
met casefans aan (2)
stressed : 45-47°
idle : 36-38°
Nog nooit boven de 55° gemeten.
I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message
De mijn is 61 als ik beetje zit te surfen...
Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
Verwijderd
zit je cpu - cooler ook wel goed ?? Die van mij zat een beetje scheef
toen ik die eraf haalde en er weer op zette was de temp stressed van 63 naar 48 graden gedaald
verrotte of slordig geplaatste cooler pasta? daar had ik last van, toen werd die 60 graden idle met een superorb, daarna artic silver erop toen werd die 48 idle en nu met thermal right SK6 53 graden full-load
op 1600 mhz
Kep het trucje zoals op de frontpage staat uitgevoerd (voordat het op t.net stond zelfsOp maandag 05 november 2001 21:00 schreef AthlonThaBest het volgende:
Slechte airflow??? Misschien wat extra fans in de kast
Zeker goed, zelfs verschillende coolers geprobeerd...Op maandag 05 november 2001 21:26 schreef ByMeS_Dy het volgende:
zit je cpu - cooler ook wel goed ?? Die van mij zat een beetje scheeftoen ik die eraf haalde en er weer op zette was de temp stressed van 63 naar 48 graden gedaald
Verrot? nee, kep er ook arctic silver op zitten, scheelde 2 gradenOp maandag 05 november 2001 21:26 schreef DeadPool het volgende:
verrotte of slordig geplaatste cooler pasta? daar had ik last van, toen werd die 60 graden idle met een superorb, daarna artic silver erop toen werd die 48 idle en nu met thermal right SK6 53 graden full-loadop 1600 mhz
Ik dus nu op de 61 graden dus
Hoe het kan mag joost weten, maar het zou kunnen komen omdat alles in een sky tower zit.
Andere suggesties voor mij?
Verwijderd
je moet gewoon een paar xtra fans erin gooien zeker 1 outtake heb zelf 1 outtake erin zitten ben bezig met nog 3 a 4 te plaatsen
Asus probe geeft bij mij 70c stressed en 66c idle aan.
Dit is niet normaal, maar ik heb nog geen problemen ondervonden.
Ik heb trouwens TB 1000@1300 met een Spire Orb kloon, en silver pasta er tussen, en tevens 2 casefans. Het voltage is gewoon standaard.
Weet niet hoe de temperatuur zo hoog komt.
Dit is niet normaal, maar ik heb nog geen problemen ondervonden.
Weet niet hoe de temperatuur zo hoog komt.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Verwijderd
Ik heb ook een 1.4 GHz EHYJA. Die van mij is stressed (door THINK agent) gemiddeld 57 graden. En ik heb alleen een standaard coolermaster (tot 1.4 GHz), geen koelpasta (alleen die sticker), geen casefans.
Dat had ik ook verwacht en dat lijkt me normaal met deze settings. Jij doet toch iets fout denk ik.
[off-topic] Als ik weer tijd heb, ga ik casefans inbouwen en daarna beetj OCen [/offtopic]
Dat had ik ook verwacht en dat lijkt me normaal met deze settings. Jij doet toch iets fout denk ik.
[off-topic] Als ik weer tijd heb, ga ik casefans inbouwen en daarna beetj OCen [/offtopic]
Verwijderd
het ligt ook vaak aan de kast en mobo b.v ik had een leuke midi tower asus a7a athlon 1400 globalwin wbk38
zonder dat ie te veel moest werken die pc 67 graden terug geklok een tijdje naar 1050 mgh
werd ie zonder al te veel te doen nog 55 graden met wat exstra koelers komt gewoon omdat de voeding recht voor de cpu zit oftewel airflow wat is dat opgewarmde lucht door de voeding tegen je koeler aan blazen hiep hoi ik had nog mazzel door dat ik een redelijke kleine koeler heb en me kast 1 a 2 cm breder was dan de meeste midi towers
ik heb zo een verglijkbaar geintje bij een kennis van me gezien athlon 1000 en die cpu werkt nooit bij die gene werd de cpu 79 graden
ofte wel athlon nemen beter een bigtower er bij nemen en een paar kast koeler
de cpu word nou hoog uit 45 graden en heb nog ruimte voor 6 8x8 cm en 1x 9x9 cm fan die achterstand van dat geintje op 1050 mgh draaien moet wel ingehaal worden
zonder dat ie te veel moest werken die pc 67 graden terug geklok een tijdje naar 1050 mgh
ik heb zo een verglijkbaar geintje bij een kennis van me gezien athlon 1000 en die cpu werkt nooit bij die gene werd de cpu 79 graden
ofte wel athlon nemen beter een bigtower er bij nemen en een paar kast koeler
de cpu word nou hoog uit 45 graden en heb nog ruimte voor 6 8x8 cm en 1x 9x9 cm fan die achterstand van dat geintje op 1050 mgh draaien moet wel ingehaal worden
Verwijderd
Ik zelf heb een 1,4 amd tje met een k7t turbo limited edition en een coolermaster het is een goeie cooler en best wat airflow
Dimensions 60 X 60 X 13 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 5400 R.P.M.
Air Flow 27.72 CFM
Noise Level 38 dB(A)
Dimensions 60 X 60 X 13 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 5400 R.P.M.
Air Flow 27.72 CFM
Noise Level 38 dB(A)
Verwijderd
Het verlagen van je voltage core doet soms ook wonderen...je moet er wel voor zorgen dat 'm stabiel blijft draaien natuurlijk
Verwijderd
en mensen een fan in een kast zetten leverd niet altijd wat op er zitten vaak wel van die plekken waar je een fan kan plaatsen maar vaak word de airflow zeer gehinderd door de bv mijn oude kast die kon aan de voorkant door een paar kleine gaatjes lucht happen en een takke herrie dat het gaf ofte wel zaag er een gat op welke manier je ook maar wilt
heb vandaag xp 1600+ binne gekregen,
heb kut mobo QDI xp blijkt nie goed ondersteund (er werd eerst gezegd van wel)
maargoe hij loopt op 1050 Mhz en word stressed 31 graad
nu nog naar de pricewatch voor een nieuwe mobo
p.s. ik heb maar een crome orbje
Hmmmmzzz ik heb er nieuwe koelpasta op gedaan en de proccesor word nu 56 graden vind ik nog wat hoog ik denk dat ik maar zo'sysfannetje ga halen ik zou alleen niet weten waar ik die kan halen:?
Mijn Tbird met een Coolermaster en artic silver wordt 50C stressed (dpc). Nu met waterkoeling 1,85V en 1600 (12*133) wordt ie 35C
knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!
Verwijderd
Uhm, ik zou het niet weten?Op maandag 05 november 2001 21:46 schreef rolandketel het volgende:
[..]
Hoe het kan mag joost weten, maar het zou kunnen komen omdat alles in een sky tower zit.
ik heb ook athlon thunderbird(s)
1400 mhz wordt stressed 61 graden
ik zat te denken aan zalman cooler ofzo maar dat zal niet zo heel veel helpen
ik wil juist geen lawaai
dus er rest niets anders dan waterkooling
koolance case is cool
Mijn TB1400 @ 1533 met Alpha6035/Delta HP wordt 55º C max. in MBM5 (eigenlijk 50 maar ik vertrouw de onboard sensor van de EPoX niet zo, dus heb 'm 5 graadjes bijgesteld)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Mijn TB1400 wordt tussen de 50 ~ 55 graden (stressed by seti) bij ene kamer temp van ongeveer 20 graden....
Het is FRIET!
Da's inderdaad erg hoog. Ik haalde met mijn Athlon 1,2GHz en SuperOrb de 48 graden nog niet eens. Nu haal ik met m'n 1700+@1617 ongeveer 53 graden stressed (ALPHA PAL8045T met Papst 8412NGL)
Verwijderd
te hoog is het niet maar wat koeler is wel beterOp maandag 05 november 2001 20:40 schreef pjgdeboer het volgende:
Mijn amd 1,4 processor heeft een standaard amd koeler en word na ongeveer 15 minuten draaien 60+ graden warm.(volgens mij is dat te warm) wat kan ik er aan doen en wat is ongeveer een normale temperatuur voor deze proccesor:?
athlons 1400 zijn gewoon moeilijk te koelen
zit je voeding niet soms voor je cpu koeler dat ie bijna geen lucht krijgt????
en airflow in je kast zonder kunnen we niet meer
Krijg mijn 1400 binnenkort laat wel horen hoe hoog de temp wordt.
Vanmiddag binnen gekregen en op 1536 wordt ie 53 graden..
Krijg hem op 1600 wel in windows maar niet stabiel op een 1,85 Vcore
Op 1400 iets van 43 ofzo.... Eigen koeling natuurlijk.
Vanmiddag binnen gekregen en op 1536 wordt ie 53 graden..
Krijg hem op 1600 wel in windows maar niet stabiel op een 1,85 Vcore
Op 1400 iets van 43 ofzo.... Eigen koeling natuurlijk.
Mijn tb wordt 49 stressed, met een thermaltake vulcano 7 en core op 1,65 volt @ 100% stable
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
40 graden stressed op 1.4ghz en 33 graden idle
en het gekke is dat wanneer ik het op 1533 zet de stressed temp daalt naar 38 graden. En op 1660mhz gewoon weer op 40 graden.
Watergekoeld
en het gekke is dat wanneer ik het op 1533 zet de stressed temp daalt naar 38 graden. En op 1660mhz gewoon weer op 40 graden.
Watergekoeld
2 Idle en 16 stressed op 1.733 Ghz op 1.95V
Lekker niet
Niet helemaal eerlijk want freon is toch niet voor iedereen weggelegd.
http://athome.no-ip.com -> Vapochill voor pic's
http://athome.no-ip.com -> Vapochill voor pic's
mijn tbird 40graden stressed @ 1.55V dichte kast geen airflow wibra koelpasta.. belangrijkste is simpelweg een goede CPU fan, heb een zalman FB123 gebruikt (92mm) en die op me wibra coolermaster heatsink geplakt mbv superlijm
kosten.. ehm.. WEINIG
toch een veel goedkoper alternatief dan pal8045+papst fan dacht ik zo.. (15/20 euro ofzo..)
kosten.. ehm.. WEINIG
toch een veel goedkoper alternatief dan pal8045+papst fan dacht ik zo.. (15/20 euro ofzo..)
Al jij 1050MHz 31C stressed hebt met crome orb is er iets mis. veel te koud. Die tempsensor zal het wel niet goed doen.Op maandag 05 november 2001 22:18 schreef bitflusher het volgende:
heb vandaag xp 1600+ binne gekregen,
ik heb hier ook zo'n bagger orb en die koelt ook bagger. 45C op een tb800@900. Kan dus nooit met een chrome orb zo koud.
Verwijderd
TBIRD 1400mhz met een mini orb
39-42 graden 
Artic silver en een Dragon kast met 4x coolermaster fans
Artic silver en een Dragon kast met 4x coolermaster fans
-Standaard big tower, geen casefans
-Athlon TB1400 @ 1400
-Coolermaster DP5-6H51 Koelblokje
-92mm Jamicon JF0925S 1M Fan
Kast open:
Idle 43
Stress 49/50
Kast dicht:
Idle 52
Stress 56
Groot verschil in open/dicht kast...I know, ik heb GEEN casefans! Ik had ze wel, maar ik vind 56 graden stress voor een TB1400 acceptabel, en zonder casefans scheelt het ENORM in geluid!!
(to bad dat m'n nieuwe IBM 120GXP 60GB extra koeling nodig heeft
)
-Athlon TB1400 @ 1400
-Coolermaster DP5-6H51 Koelblokje
-92mm Jamicon JF0925S 1M Fan
Kast open:
Idle 43
Stress 49/50
Kast dicht:
Idle 52
Stress 56
Groot verschil in open/dicht kast...I know, ik heb GEEN casefans! Ik had ze wel, maar ik vind 56 graden stress voor een TB1400 acceptabel, en zonder casefans scheelt het ENORM in geluid!!
(to bad dat m'n nieuwe IBM 120GXP 60GB extra koeling nodig heeft
Pagina: 1