Freesco probleem

Pagina: 1
Acties:

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02
Ik heb de search gebruikt maar niets bruikbaars gevonden.
Volgende probleem:
Ik heb een 486 draaien met 2 nic een 3com 509 en een 509 combo. wanneer deze kaarten beide in de pc zitten ontvangt de combo geen dhcp offer van @home, wanneer alleen de combo er in zit werkt het wel.
Als beide kaarten in de pc zitten, kan hij wel een dhcp offer krijgen op de gewone 509 (via coax van een andere server hier), dat hoort niet te kunnen want ik heb het zo ingesteld dat de combo eth0 is en een dhcp offer moet krijgen.

Ik heb de irq etc ingesteld volgens het 3c5x9cfg programmaatje van 3com.

iemand enig idee?

Verwijderd

stel eens een vast ip-nr in op beiden.
Bijv 192.168.0.100 (ipv dynamisch)en 192.168.0.1 (lokaal netwerk). test dit met ifconfig.
Kijk dan eens goed bij de gegevens.
Komen eth0 en eth1 beiden in de lijst voor?
Kun je de ip-nrs pingen
Alles OK zover?

Dan : Kloppen de irq en i/o wel bij de kaarten?

Nee, dan moet je bij de setup de eth0 en eth1 verwisselen bij de vraag welke aan het internet hangt.
Veel voorkomend probleem.

PS: ik moest wel het gateway ip-nr van Chello invullen. Heb ik te pakken gekregen via een kale Win95 install via winipcfg.

• Matrix
Bedankt, verwisselen van eth0 en eth1 heb ik al geprobeerd zonder resultaat, helaas. Vast Ip nog niet geprobeerd, zal ik vanavond proberen. Liever heb ik dat het met dhcp werkt.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
In plaats van softwarematig verwisselen van eth0 -> eth1 kan je makkelijker ff de kabels omzetten... :z

Dit is echt een veel voorkomend probleem, mocht je er nog niet uitkomen post dan anders op het freesco forum. :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 10:51 schreef Matrix het volgende:
Bedankt, verwisselen van eth0 en eth1 heb ik al geprobeerd zonder resultaat, helaas. Vast Ip nog niet geprobeerd, zal ik vanavond proberen. Liever heb ik dat het met dhcp werkt.
vast ip is alleen effe om te testen of Ok is, vergeet gateway niet, zonder die kreeg ik ook geen Ip met dynamisch IP.

• Matrix
Op dinsdag 06 november 2001 11:05 schreef Mr.Blonde het volgende:
In plaats van softwarematig verwisselen van eth0 -> eth1 kan je makkelijker ff de kabels omzetten... :z

Dit is echt een veel voorkomend probleem, mocht je er nog niet uitkomen post dan anders op het freesco forum. :)
kabels omzetten gaat moeilijk, de ene nic is een 509 combo dus met bnc en utp aan sluiting de andere nic een gewone 509 dus met enkel een bnc aansluiting.

Gateway is niet nodig immers wanneer ik alleen de combo erin heb zitten krijgt die wel een ip van @home.

Bedankt!

Verwijderd

en die test met vast ip? ook al gebruik je hem niet je kunt dan wel met ifconfig zien of alles OK is.
Pagina: 1