Toon posts:

2e harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een tweede harde schijf via linux mandrake 8.1 laten booten zodat ik kan kiezen tussen linux en win98.

in LILO staat al dat ik kan booten maar zodra ik boot via win98 krijg ik een melding boot disk failer??

Tweekie

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Formuleer je vraag eens wat duidelijker?
Staat op hda nou linux en je wil dus hdb erbij zetten ofzo? In dat geval moet je lilo.conf ff aanpassen.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende op hde staat linux en op hdf wil ik dus een ander besturings system hebben wat moet ik bij linux doen zodat ik deze harddisk kan benaderen.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 13:38 schreef tweekie het volgende:
Het volgende op hde staat linux en op hdf wil ik dus een ander besturings system hebben wat moet ik bij linux doen zodat ik deze harddisk kan benaderen.
ik begrijp het nog niet helemaal maar als je bedoelt dat je bestanden van HDF moet je hem eerst mounten :
code:
1
mount /dev/hdf/ /mount/hdf -t vfat

ik geloof dat je bij /mount/hdf eerst wel de dir hdf moet aan maken

maar omdat er maar een bepaalde ruimte is in mount om te mounten van hd, fd , cdrom en noem maar op kun je dat ook gewoon doen in / hier moet je ook eerst de dir aan maken.

Verwijderd

Topicstarter
nog een keer voor alle linux gebruikers!

ik heb een schijf met daarop linux draaien, en dan ook nog een 2e schijf waarop ik eventueel windows op wil zetten.

maar hoe kan ik via linux mijn tweede schijf benaderen en booten bij het opstarten?

tevens staat bij het opstart scherm dat ik kan kiezen tussen linux of dos mmar dos doet niets.

ja ik weet het ben een newbie maar aldoende leert men

gaarne de commando's die ik moet invoeren.

alvast bedankt iedereen

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 17:07 schreef tweekie het volgende:
nog een keer voor alle linux gebruikers!

ik heb een schijf met daarop linux draaien, en dan ook nog een 2e schijf waarop ik eventueel windows op wil zetten.

maar hoe kan ik via linux mijn tweede schijf benaderen en booten bij het opstarten?

tevens staat bij het opstart scherm dat ik kan kiezen tussen linux of dos mmar dos doet niets.

ja ik weet het ben een newbie maar aldoende leert men

gaarne de commando's die ik moet invoeren.

alvast bedankt iedereen
dan moet je hier ff kijken hoe dat percies gaat met lilo

Verwijderd

Je moet je lilo.conf aanpassen:
Als je hem opent staan er verschillende secties in voor de verschillende ossen hierin staat windows/dos waarschijlijk geactiveerd dit stukje outcommenten en je krijgt de optie niet meer. (wel eerst lilo runnen om te activeren)

Als je windows op de tweeede hd zet moet je of een nt kernel erop zetten of een beetje werk doen w9x overschrijft namelijk je mbr. WIl je dus 9x of nt erop?

Verwijderd

Topicstarter
nou het liefst nt maar leg nou even uit in stappen hoe ik dat moet doen ik ben blond, dus voor een 2 jarige dan snap ik het een beetje.
Pagina: 1