Beginner in bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:56
Wat voor computer kun je het beste bouwen als je nog nooit een mobo+proc+koeler hebt gemonteerd? Zelf heb ik dat namelijk nog nooit gedaan. Ik zit te twijfelen over een Athlon of een celeron (ga aub nu niet beginnen over welke goed of slecht is) maar aangezien is heb begrepen dat een Athlon tamelijk lastig is (vooral voor leken) te monteren met koeler, dan een celeron. Ik moet namelijk niet hebben dat mijn Athlon in stukken ligt. Dus wat is toch beter aan te raden voor een leek als ik?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lekker die AMD halen en voor f 25 (oid) de lokale pc-boer de koeler ff op de processor/mobo laten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon die amd halen! gewoon rustig die koeler erop doen en zorgen dat je niet je hele cpu ondersmeert met pasta kan nog wel eens geleiden (mijn thunderbird RIP). En anders gewoon aan iemand vragen die het wel kan en even mee kijken en de volgende keer kun je het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27
Maakt allemaal niet uit. Het bouwen is bij elke pc hetzelfde.

Zorg er alleen in jouw geval ervoor dat er goede boekjes bijzitten. Lees alles door en check of alle jumpertjes, schakelaartjes enz. enz. goed staan.

Mocht je er toch niet uitkomen, je weet dan wel waar de gathering.tweakers.net is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leuke van compu's bouwen is het bezig zijn. En als het eindelijk lukt er trots op zijn det het je gelukt is :). Als het eerst niet werkt en je komt er helemaal alleen achter en het werkt. Dan ben je pas echt blij.

Wat ik eerst heb gedaan is een oud systeempje netjes gesloopt en alles rustig bekeken zodat ik wist hoe alles op/in elkaar steekt en waar je extra op moet letten. Voorderest steel er alles in wat je wil. Niets is makkelijker/moeilijker dan een ander produkt. Maar lees/blijf rustig.

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel moet je er dan opsmeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al smeer je het nou op de heatsink ipv de cpu, dan weet je het vanzelf: als de sink tot net aan de randje bedekt is met een flinterdun laagje dan is het perfect. plakken maar. met een bot mesje o.i.d voorzichtig de eventuele uitstulpsels weghalen (niet in de chipcase je naam krassen!) en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Op maandag 05 november 2001 20:35 schreef helperdehelp het volgende:
Het leuke van compu's bouwen is het bezig zijn. En als het eindelijk lukt er trots op zijn det het je gelukt is :). Als het eerst niet werkt en je komt er helemaal alleen achter en het werkt. Dan ben je pas echt blij.

Wat ik eerst heb gedaan is een oud systeempje netjes gesloopt en alles rustig bekeken zodat ik wist hoe alles op/in elkaar steekt en waar je extra op moet letten. Voorderest steel er alles in wat je wil. Niets is makkelijker/moeilijker dan een ander produkt. Maar lees/blijf rustig.

Good luck
Daar ben ik het volledig mee eens. :)

Als die het doet is leuk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good luck
Dan hoop ik niet dat hij een ouwe pentium slot 1 heeft staan :D :D

? is dat alles ?? huh ??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Boxed intel=gemakkelijk, gegarandeerd compatible maar duurder dan AMD.
AMD=Betere prijs/kwaliteit, fragieler dan Intel.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je een complete handleiding hoe een pc te bouwen.
Pagina: 1