Wat is de definitie van een open brug?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Naar aanleiding van een discussie met een vriend van me, wil ik hier de vraag posten: wat is de definitie van een open brug?

t antwoord: 'een brug die niet dicht is' is niet genoeg.

Waarvoor is de brug open? voor het verkeer? of voor de boot?

Een moeilijke vraag... zonder eenduidig antwoord volgens mij...

wat denken jullie :?

Verwijderd

open voor de boot, aangezien de boot vrij door kan varen.

met "een open brug" bedoelen we dat de 2 kanten van de brug (zei het 2x een halve brug, of 1x brug en 1x kant) elkaar niet raken, zodat er dingen OVER de brug kunnen gaan... :z

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

duidelijk een Diep w&L gevoel, sjeez |:(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
ja sorry.

maar laten we het eens van de andere kant bekijken:
wat is een dichte brug? als we nou ff de technische definitie overslaan [als 2 helften elkaar raken] dan kan het zijn dat de brug dicht is voor verkeer of voor de schepen...

Verwijderd

Het hangt van je perspectief af. Wil je over de brug heen en hij is open, dan is hij dicht voor jou. Wil je over de brug heen en hij is dicht, dan is hij open voor jou.

Wil je onder de brug door en hij is dicht, dan is hij dicht voor jou. Wil je onder de brug door en hij is open, dan is hij open voor jou.

En met deze redenatie is het vraagstuk opgelost.

Tijd om Ghostbusters verder te kijken 8-)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Is hetzelfde als het halflege/halfvolle glas. In zo'n situatie zijn beide omschrijvingen juist en volkomen gelijkwaardig. Niemand kan ontkennen dat een gesloten brug ook open is en vice versa.

Er is dus geen definitie van een open brug, omdat een open brug ook gesloten is. Er is hooguit een definitie van de toestand van de brug, uitgaande van de aanname dat je weet uit welk perspectief iemand naar de brug kijkt. Als de brug dan de doorgang blokkeert, hebben we afgesproken dat we dat gesloten noemen vanuit onze optiek, gelijkwaardig met een versperde doorgang door een gesloten deur. De definitie bestaat slechts wanneer een stilzwijgende aanname erin is opgenomen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Een open brug is toch als je zo'n overdekkende vulling in je kies hebt, die er half uit ligt? :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:26

Lordy79

Vastberaden

een open brug is een brug die niet gepotlood is wat resultaat in een AMD CPU die gelocked is...

verder een nutteloos topic imho... :z

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

spreek in het vervolg van een brug die omhoog/omlaag is, heb je ook geen problemen.
...
tenzij er bruggen zijn die juist naar beneden schuiven om boten oid door te laten...

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

nog een leuke.
Als ik op straat sta en iemand anders staat binnen en wij kijken elkander aan door het raam, kijk ik dan naar iemand die voor het raam of achter het raam staat?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Uhm, ja... meer iets voor de huiskamer denk ik. :)

[Edit]

Maar ik wil de topicstarter nog wel even ter wille zijn. Iets is open als het geen rand heeft. Een brug is dus open als hij geen rand heeft.

Heeft een brug een rand? Als een brug gesloten was had hij een rand. Dan was er dus niet een punt naast die rand, want dat bestaat niet. Maar als er geen punt naast een object is, dan kan jij dus niet op dat object leunen. Je kan echter wel op een brug leunen. Dus iedere brug is open.

Damn, ik heb echt flauwe humor. |:( :) Als je 'm niet begrijpt geeft dat alleen maar aan dat je geen wazige beta-nerd bent. ;)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
idd, maar daar kan ik nog niet in :) maar geef m maar een slotje, want de echte discussie was bij de 1e reply al weg...

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ok, op slot dan maar. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.