Computer loopt vast in 3D = opgelost met...?

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Hallo allemaal,

Ik had dus een probleem. Mijn PC liep steeds vast.Zonder kast, gaat alles echter perfect!

Dat betekent dus dat er iets te warm word. Video kaart niet. Heb er al 2 andere ingehad, maar dat helpt niet.

Wat kan nu nog een probeem zijn? Voeing word ook niet echt warm.

Misschien het geheugen? Dit zit namelijk op een AK33 heeel vlak naast de processor. Kan het zijn dat als het geheugen te warm word, de PC vast loopt?

Groetjes.
Maarten

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Is je computer wel geaard?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Kan het niet gewoon zijn dat je cpu te warm wordt?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom zet je niet gewoon 2 casefannetjes in je kast.. is je probleem waarschijnlijk ook opgelost, en hoef je niets te vervangen :)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik denk dat het je CPU is en zal je uitleggen waarom.
Als je zegt zonder kast, neem ik aan dat je je mobo plat op tafel ofzo hebt liggen, als hij in je kast zit, staat hij rechtop. Als de cooler niet helemaal goed op de CPU vastzit, raakt hij hem waarschijnlijk wel goed als het mobo plat op tafel ligt, maar niet als het mobo in de kast hangt, dan gaat hij een tikkeltje schuin hangen door de neerwaartse kracht = CPU oververhit ??

Ik hoop dat dit het is, want dan is het vrij simpel op te lossen :)

Veel succes

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

een belangrijke vraag:
wat was je temp toen je nog geen kast had en nu met de kast?

heb je misschien oc-ed?? zal wel nie anders had je het wel vermeld...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik heb er 2 coolers inzitten.

Geheugen is het probleem niet. Video kaart niet. Voeding niet. Heb ik allemaal al getest!

Maarten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan de chipset zijn van de computer. Op mijn werk heb ik het ook een keer meegemaakt met een aantal computers waar de chipset daarmate warm werd dat de pc bleef hangen (bij alles trouwens). Dus misschien betere airflow voor je chipset?

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

Ik zal eens een maf maar waar verhaal vertellen wat het ook kan zijn, ik heb al verschillende keren gehad bij computers dat als ik hem los had hij perfect werkte maar zogauw hij ingebouw was in de kast niet meer. Maar deed ik hem op een gegeven moment na heel lang zoeken in een andere kast plaatste ( zelfde type) werkte hij perfect, raar maar waar.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Pagina: 1