Adope photoshop/fireworks en rondje maken

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 16:47
Wat vaag; je denkt adope photoshop, dara kan je vast allemaal mooie rondjes mee maken...
Nou mij is ht niet gelukt. Je ziet nergens een tool om een rondje op iets dergelijks mee te maken!
Weet iemand hoe dit moet, want ik moet dat echt weten.

Hoop dat iemand me snel kan helpen!

Thnx!

Bernaar

Verwijderd

F1

Houd een knopje op de toolbar langer ingedrukt, dan zie je meer opties.

Je kunt ellipsen maken met de selection tool en de shape tool. Voor een cirkel houd je shift inggedrukt.

Succes :)

Verwijderd

Hum. Ik neem aan dat je een beginner bent (geeft niks natuurlijk, zo zijn we allemaal begonnen).

Maar klik inderdaad op de toolbar op het selectie vakje en houdt de muis in gedrukt. Kies dan het ronde vormpje.

maak nu een mooi rondje. (met SHIFT krijg je idd een circel)

Vervolgens kies je een mooi kleurtje (dubbelklikken op het kleurenvakje) en druk dan op ALT + BACKSPACE (of kies het emmertje en klik binnen je selectie.

Het is handig om de selectie pas te vullen in een nieuwe laag zodat je een 'los' rondje krijgt die je weer appart kan bewerken (transformeren, effecten, filters, enz)

Succes.

• Bernaar
Hoi,

(ik werk al een tijdje met het proggie maar dit wist ik niet, LOL) |:( :P

Maar nu komt er een moeilijke;

Nu wil ik een tekst dat ik heb geschreven in een boog laten lopen. Normaal als je zo'n tekst maakt in photoshop dan is dat gewoon recht. Maar nu wil ik het in een boog hebben (als een koepel dus)

tekst dus
de laten
ik lopen
wil snappie
zo !?!?

Alleen dan is het in mijn geval 1 woord die in een boog moet lopen. Als je iedere letter los gaat maken komt het nooit precies mooi achter elkaar, dus is er manier om dat wel zo mooi in een boog te krijgen?!!?

Alvast bedankt guys!!!

• Bernaar
Op maandag 05 november 2001 22:35 schreef bvwillig het volgende:
Hoi,

(ik werk al een tijdje met het proggie maar dit wist ik niet, LOL) |:( :P

Maar nu komt er een moeilijke;

Nu wil ik een tekst dat ik heb geschreven in een boog laten lopen. Normaal als je zo'n tekst maakt in photoshop dan is dat gewoon recht. Maar nu wil ik het in een boog hebben (als een koepel dus)

Als je iedere letter los gaat maken komt het nooit precies mooi achter elkaar, dus is er manier om dat wel zo mooi in een boog te krijgen?!!?

Alvast bedankt guys!!!

Verwijderd

1:Selecteer de tekst-tool
2:Klik op de layer waar de tekst moet komen
3:Typ de tekst
4:Klik dan op de 'Create Warp Text' button (deze verschijnt op de texttoolbar bovenaan als je de text tool selecteerd. (zo'n T... en een boogje)
5:selecteer je ronding,effect etc...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Met de comments dat dit alleen in Pshop 6 werkt :)

Anders moet je illustrator even gebruiken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bernaar
Illustrator!? En ik heb adope photoshop 5.0 :(
Kan het daarmee niet?!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31
Op maandag 05 november 2001 22:04 schreef ivy het volgende:
Ik neem aan dat je een beginner bent (geeft niks natuurlijk, zo zijn we allemaal begonnen).
*sniff* kan nog mn eerste cirkel herinneren :) met de hand getrokken in PS :*
Pagina: 1