Toon posts:

probleem! (computer start niet meer)

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een progj geinstaleerd, en toen ging ie me computer opnieuw opstarten, en nu start ie niet meer op. Me computer gaat aan en zoekt dan niet naar me diskette station, en me beeldscherm blijft uit. Ik heb me computer al paar keer uit en aangedaan maar doet niks. Wat kan ik nu doen?

Verwijderd

Om welk progje gaat het ?

Verwijderd

Topicstarter
iets wat ik gedownload had van internet, hoe het heet weet ik niet meer, en kan ik ook niet zien

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
ik denk dat het gewoon toeval is, en dat er toch iets kapot is in je pc, want dat programma wordt pas gestart nadat je het 1e windows scherm heb gezien....

Verwijderd

of BIOS-virus, als t echt niet wil, hotflashen maar.

edit: ow winme :+ ,tjah das funest(hier na ipadres veranderen alles uit computer moeten trekken om setup onder dos te kunnen draaien...er was nix broken das pas vaag :) )

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat hotflashen?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:03 schreef rienstr het volgende:
hoe doe je dat hotflashen?
ghehe, dis de allerlaatste optie m8. verliest je garantie

je hebt iig 2 dezelfde planken nodig, terwijl je op de werkende plank het flashprog opstart douw je vlug jouw kapotte/lege bios erin. Start de flashprocedure en hopen dat t allemaal goed gaat.

ALLERLAATSTE OPTIE remember that.

probeer eerst alle hardware eens uit te wisselen

Verwijderd

Topicstarter
hij doet echt niks :s

weet iemand een andere optie?
En als er geen nadere optie is kan iemand hotflashen dan goed uitleggen.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:07 schreef rienstr het volgende:
hij doet echt niks :s

weet iemand een andere optie?
En als er geen nadere optie is kan iemand hotflashen dan goed uitleggen.
weet niet of je nog garantie hebt op je moederplank e.d. probeer dat eerst eens. En probeer je cpu,gpu, en ram eens uit te wisselen+trek alles wat overbodig is eruit(geen geluidskaart e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er geen garantie meer op.
ik zal morgen eens proberen alles eruit te trekken enzo.

kan je geen andere bios kopen ofzo?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:09 schreef rienstr het volgende:
ik heb er geen garantie meer op.
ik zal morgen eens proberen alles eruit te trekken enzo.

kan je geen andere bios kopen ofzo?
proberen bij fabrikant/importeur. Maar t kan zijn dat t hele mobo naar de filestijnen is hoor....

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dus nar packardbell bellen en effe alles uitleggen ...

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:11 schreef rienstr het volgende:
Heb je de stroom er ook al een tijdje afgehaald ? zoekt hij wel naar een floppy\Hardeschijf of cd-rom tijdens het aanzetten/ook al heb je geen beeld ?

Verwijderd

douw er anders ff een pci vidkaart erin kun je vaak zien wat de foutmelding is

Verwijderd

Hehehe hotflashen, ik durf geeneens m'n bios normaal te flashen. Wel bizar, zal idd gewoon aan je videokaart liggen, geeft je pc nog morse codes?

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:11 schreef rienstr het volgende:
hehehe good luck m8! :D

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:24 schreef computeraap het volgende:
Hehehe hotflashen, ik durf geeneens m'n bios normaal te flashen. Wel bizar, zal idd gewoon aan je videokaart liggen, geeft je pc nog morse codes?
=] kan weinig misgaan hoor :) met name bij normaal flashen ghehe.

bij mij is alleen mn bios soms spontaan kapot gegaan vreemd huh :P

Verwijderd

Topicstarter
de lampjes van me cd-rom en cd branden gaan wel effe flikkeren, en daarna gaat er een "denk/bezig lampje" branden en daarna doet ie niks meer, en ik heb het stroom er ook al 10 minuten af gehad.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is een pci vidkaart ???

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

heb een keer een bios update gedraait maar bijna op het einde sloeg de pc om een zeer vage reden vast

daarna kon ik dus doodleuk het moederbord opsturen naar de fabrikant om de bios er weer goed op te laten zatten want hij deed echt geen ene fuck meer

gelukkig zat er nog garantie op :P

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:34 schreef the_dgc het volgende:
heb een keer een bios update gedraait maar bijna op het einde sloeg de pc om een zeer vage reden vast

daarna kon ik dus doodleuk het moederbord opsturen naar de fabrikant om de bios er weer goed op te laten zatten want hij deed echt geen ene fuck meer

gelukkig zat er nog garantie op :P
kijk hier is hotflashen ideaal als je geen garantie meer hebt :)

Bij mij sprong ie gewoon op kapot :)

Verwijderd

Topicstarter
als me bios kapot is, wat kan ik dan het beste doen? Ik ken niemand anders die dezelfde computer als mij heeft.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:55 schreef rienstr het volgende:
als me bios kapot is, wat kan ik dan het beste doen? Ik ken niemand anders die dezelfde computer als mij heeft.
helpdesk heeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll liev aankijken :)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op maandag 05 november 2001 21:03 schreef neographikal het volgende:

[..]

helpdesk heeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll liev aankijken :)
ik zit op het moment op de helpdesk (nou ja wij krijgen de problemen door van de helpdesk om ze daar na te gaan oplossen) en bij ons helpt lief aankijken niet altijd soms moet er ook een doos gebak bij voor de afdeling :9

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik dat maar eens proberen

neographikal bedankt voor je snelle reply's!!!!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 21:10 schreef the_dgc het volgende:

[..]

ik zit op het moment op de helpdesk (nou ja wij krijgen de problemen door van de helpdesk om ze daar na te gaan oplossen) en bij ons helpt lief aankijken niet altijd soms moet er ook een doos gebak bij voor de afdeling :9
kan denk ik wel geregeld worden :+ wat hebbie et liefst? ;)

Verwijderd

Topicstarter
the_dgc ---> weet jij niet waar het aan ligt? En zit je op de helpdesk van packard bell, zoja weet jij dan wat ze met die problemen doen. (een taart kan er altijd bij bezorgd worden ;) )

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> PMG :).

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
BIOS locken mensen
gewoon die jumper er goed opprikken dan ken zelfs het bruutste bios virus niks uitvreten.

maargoed weet je inmiddels al zeker of het idd je bios is ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel aangepast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
er is net een kennis van mij geweest, en die zij dat het naar alle waarschijnlijkheid de bios is ...
Pagina: 1