Toon posts:

Voeding zonder een Freaking TURBO-FAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voeding zonder een Freaking TURBO-FAN:

Hallo,

Ik heb dus nu een voeding van Aopen HQ08 maar dat klote ding heeft een TURBO FAN die geactiveerd wordt als mijn TB1400 voor een casetemp van 47'c (stressed) zorgt.

Zou dus een papst halen(8412NGML) maar nu blijkt dat ook deze schijtzooi een TURBO heeft die geactiveerd wordt bij een bepaalde temp.

Wie heeft(kent)er een PSU(Fan) die dus NIET een TURBO heeft die geactiveerd wordt bij hogere temps?
THX

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?

Verwijderd

Ehm, hoe kom je erbij dat de Papst 8412NGML een TURBO-modus heeft :?

Volgens mij heb je het over de VARIOFANS van Papst. Die zijn inderdaad temp. gestuurd en anders ligt het aan de sensor in je voeding die je fan(s) sneller laat draaien 8-)

Als het echt aan de voedingssensor ligt gewoon een willekeurige 80mm fan (liefst Papst natuurlijk) aansluiten buiten de voeding om.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

een casetemp van 47'C stresst ? Zit je computer in een broeikas ofzo, ik zou zeggen gooi er 2 case-fans bij en je problemen zijn opgelost.

En ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat die Papst niet automatisch harder draaien als het warmer wordt in je kast, daar zorgt een sensor in je voeding voor toch ??

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Neem dan wel 2 papst fans anders heb je noch herrie.

Verwijderd

Topicstarter
Nah die temp komt gewoon door die Thunderbird...
Heb inderdaad geen extra casefans maar dat is juist omdat ik geen extra herrie meer wil.

Ja je hebt je gelijk dat het door die temp. meter van de voeding komt waardoor zijn Fan harder gaat draaien.......
Kan ik die sensor uitschakelen ?
Heb een keer iets gelezen over het afbuigen van die sensor zodat het op een relatief koudere plaats de temp. meet, maar kan ik ding niet helemaal buiten spel zetten ?
Want hij zal dan toch weer gaan "zeuren" want die TB1400 gewoon teveel warmte produceert.
THX

Verwijderd

Als je de nieuwe fans op mijn manier (buiten de voeding om) installeert, dan kan de voedingssensor hoog en laag springen, maar je fans zullen niet harder gaan draaien *D

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
het lijkt me zeer ongezond een case temp van 47 graden hoe warm is je cpu dan wel niet in iedergeval een temp waarbij die dicht bij zn max zal zitten en dus zeker geen lang leven zal hebben.

je kan beter 2 fans hebben die op een laag toerental draaien als 1 zo'n herrie bak uiteindelijk zal je dezelfde airflof hebben alleen een stuk minder luidruchtig helemaal zonder fans is onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist begrepen dat die dondervogels wel wat kunnen hebben....stressed temp van de cpu komt nooit boven de 58'c.

"Nebu",
THX ik ga dat advies opvolgen.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

<blaat>
Ben weer eens te laat |:(
Pagina: 1