ik heb dus de bovenstaande linuxdistros allemaal een keertje op mn pctje gehad, maar wil nou wel eens wat anders, en aangezien t voor school wel handig zou zijn als ik weer een linuxcomputertje thuis heb, wat is nou echt een "aanrader".
Slackware of Debian want die heb je nog niet gehad 
Dan kan je meteen echt gaan prutsen
Dan kan je meteen echt gaan prutsen
als je de bovenstaande te makkelijk vond ofzo, neem slackware of debian
vind je die te moeilijk, ga dan maar weer naar windows
vind je die te moeilijk, ga dan maar weer naar windows
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Wat mij betreft Debian, maar als je zin hebt in prutsen lijkt me LFS wel wat. Wil ik zelf ook wel eens doen, maar ik heb geen tijd en geen pc over, dus is wat lastig. Natuurlijk zou je ook eens naar de BSD-varianten kunnen kijken. En als je daarop uitgekeken bent dan zijn er nog de kleintjes als GNU/Hurd en QNX en dergelijke...al is het geen linux, toch leuk om eens naar te kijken.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Gewoon met Debian beginnen. Te simpel? dan FreeBSD (is een van de weinige distro's waar ik niet goed mee overweg kan)
hahahhaahha
nu weet ik weer waarom dit forum goed is, omdat je je altijd dood lacht..
FreeBSD is geen linux, FreeBSD zit goed en overzichtelijk inelkaar.
Als je echt linux mot, neem dan ximian
nu weet ik weer waarom dit forum goed is, omdat je je altijd dood lacht..
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
En ximian is wel linux wil je zeggen? Leuk dat je erom kunt lachen, maar ik vrees dat er meer mensen om jou lachen op deze manier. Bovendien heb ik mijn twijfels over het nut van je bijdrage aan de discussie, al gaat dat ook op voor deze reactie...Op maandag 05 november 2001 19:54 schreef Jrz het volgende:
[edit: hmm, zie dat dit er nogal onaardig uitziet. Mijn verontschuldigingen, schoot een beetje uit mijn slof...]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
FreeBSD is inderdaad leuk om eens te proberen... het is inderdaad geen linux, maar je kan er ongeveer hetzelfde mee bereiken. Persoonlijk vind ik FreeBSD fijner dan Linux geloof ik. Maar toch ben ik nu begonnen aan Linux: Debian (wisten jullie trouwens dat je het uitspreekt als 'Debbian'?)
Ik weet er nog weinig vanaf, maar ik gooi mezelf het liefste meteen in het diepe, anders wen ik teveel aan makkelijke dingen en leer ik niet omgaan met problemen.
Ik weet er nog weinig vanaf, maar ik gooi mezelf het liefste meteen in het diepe, anders wen ik teveel aan makkelijke dingen en leer ik niet omgaan met problemen.
Verwijderd
Sja ik zal me maar niet uitlaten over bepaalde posts in dit draadje.
Als je het jezelf wat moeilijker wil maken (en zodoende wat meer leert), dan zou ik zeker voor slackware of Debian gaan. (De laatste heeft een ideale package manager).
Wil je het jezelf echt wat lastiger maken, dan zet je LFS erop. Dit vergt wel het nodige geduld en ook kennis van Linux.
Je kan er ook een echte Unix opzetten in de vorm van een *BSD of sun's Solaris bijvoorbeeld.
Maar ik gok dat je het bij een linux distro wilt houden.
Als je het jezelf wat moeilijker wil maken (en zodoende wat meer leert), dan zou ik zeker voor slackware of Debian gaan. (De laatste heeft een ideale package manager).
Wil je het jezelf echt wat lastiger maken, dan zet je LFS erop. Dit vergt wel het nodige geduld en ook kennis van Linux.
Je kan er ook een echte Unix opzetten in de vorm van een *BSD of sun's Solaris bijvoorbeeld.
Maar ik gok dat je het bij een linux distro wilt houden.
ik begin nou toch ook wel geintresseerd te raken in unix, maar is dat nou zoveel moeilijker te configureren dan een redelijke linux distro? Ik moet deze periode voor school een beetje Unix leren, nu heb ik daar een boek voor aangeschaft, dus is t dan mischien toch logischer om te gaan voor iets als FreeBSD?
en is het ook mogelijk om X te Configureren onder FreeBSD?
en is het ook mogelijk om X te Configureren onder FreeBSD?
Verwijderd
Zin in een uitdaging ? Take a look at my icon and signature.... Beslist de moeite waard !
dat linuxfromscratch wat ergens hierboven genoemd word.. dat is pas een uitdaging
ik vind Enlightenment pas een goeie linuxversie!
Mjaah... lees de FAQ enzo, weet je het dan nog niet, kijk dan in het 'welke distro' topic, linkje staat in de FAQ
succes
succes
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()