Passief koelen Slot A ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een AMD Athlon 700Mhz staan, die ik als server wil gaan gebruiken. Nou maken de processor fans een pokke lawaai.

Er zitten nu 2 fans van 2cm diameter op (deze draaien 5400 RPM per fan) . Hiermee wordt de processor stressed 34 c.

Is het mogelijk deze processor passief te koelen door de fans gewoon weg te halen ?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ja hoor, die houdt t prima uit, gewoon goeie heatsink (bigass) en wat koelpasta. Die SlotA behoeft niet Zo'n ontzettende koeling :+

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Reken er maar niet op dat je heatsink voldoende is om een Athlon koel te houden. Je kan eventueel proberen wat er gebeurt, door een temperatuur-monitor-progje aan te zetten, en dan de stekker van je fans los te halen. Waarschijnlijk gaat de processortemperatuur dan door het plafond, maar als ie op 60 (wat ik niet verwacht) blijft hangen kan je ook wel zonder fans.
Oja: als de temperatuur te hoog wordt, moet je natuurlijk vliegensvlug de stekker van de fans weer inpluggen, of je pc uit doen he ;)

Siditamentis astuentis pactum.

• P.B.
  • Niet online
k ik heb niet zoveel geld, dus een nieuwe processor zal er niet inzitten, dus gewoon fanstekkertje eruit halen :?

Ik heb met eigen ogen gezien hoe "mooi" een thunderbird gaat roken zonder koeling.

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 19:21 schreef Varienaja het volgende:
Reken er maar niet op dat je heatsink voldoende is om een Athlon koel te houden. Je kan eventueel proberen wat er gebeurt, door een temperatuur-monitor-progje aan te zetten, en dan de stekker van je fans los te halen. Waarschijnlijk gaat de processortemperatuur dan door het plafond, maar als ie op 60 (wat ik niet verwacht) blijft hangen kan je ook wel zonder fans.
Oja: als de temperatuur te hoog wordt, moet je natuurlijk vliegensvlug de stekker van de fans weer inpluggen, of je pc uit doen he ;)
Ik had hiervoor een athlon 750 die wel Iets hoger werd maar zeg zo'n 45 haalde met alleen heatsink, fans dr af gerukt :) draaide perfecto :D , laat je niet gek maken met koel verhalen door de tweakers hier, je ben een freak of je ben t nie *D maar me punt is dat die slot a dingen toch niet zo effectief gekoeld kunnen worden (naja een stuk minder) door het feit dat dr een metaalplaat tussen zit met een centimeters dikke laag koel prut :o

• rvanlooijen
Op maandag 05 november 2001 19:27 schreef prenobe het volgende:
k ik heb niet zoveel geld, dus een nieuwe processor zal er niet inzitten, dus gewoon fanstekkertje eruit halen :?

Ik heb met eigen ogen gezien hoe "mooi" een thunderbird gaat roken zonder koeling.
erm we hebben t hier over een athlon-c (classic) vriend ;) geen tunderbird, die zou ik idd niet zonder koeler laten draaien jah :) maar goed das dan ook socket a, niet slot a :7

Verwijderd

Of je schroeft er een 80mm op 5V tegenaan, zo heb ik het hier en de voedings fan is nu de grootste herrie schopper

• P.B.
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 19:30 schreef caesartje het volgende:

[..]

erm we hebben t hier over een athlon-c (classic) vriend ;) geen tunderbird, die zou ik idd niet zonder koeler laten draaien jah :) maar goed das dan ook socket a, niet slot a :7
:) indd, maar ik wil niet dat mn C zo oprookt :) ben er gehecht aan :)

Verwijderd

lol 2x 2cm doorsnee?? LIJKT me wat klein, je kunt dus of een grote 80mm fan erop zetten of 2 nieuwe 60 cm fans op 5 volt ofzo

• rvanlooijen
waterkoeling >:)

----> Koolance kast :9

(OF natuurlijk gewoon in de vriezer 8-) ) whehehehehehe :z

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Is het een probleem om de server langzamer dan 700 mhz te laten draaien (in het begin, kun je later opvoeren als de stabiliteit goed blijft...) ?

Je kunt er dan nl een GFD opzetten om de multiplier te unlocken, dan zet je um even op 500mhz of zo, blijft ie een stuk koeler :)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

M'n proc heeft het een keer een kwartier volgehouden met CS'en zonder koeling op 500 Mhz, ook een slot A :P
Was vergeten de fans van de proc weer aan te sluiten naar het verwijderen van wat ral geheugen |:(

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• P.B.
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 19:44 schreef Panzer het volgende:
M'n proc heeft het een keer een kwartier volgehouden met CS'en zonder koeling op 500 Mhz, ook een slot A :P
Was vergeten de fans van de proc weer aan te sluiten naar het verwijderen van wat ral geheugen |:(
mar hij doet het nog steeds ? (sig)

• P.B.
  • Niet online
Heb het geprobeer, mn heatsink werd wel _erg_ warm... maar ik kon m nog steeds aanraken. Ik heb gewoon met mn handen gevoeld..

toen maar weer fans aangesloten

Ik denk at ik maar ns een termometer ga kopen... :Z :)

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
gewoon een wat 5V fans erop idd, goede pasta ertussen en goede case ventilatie.

ik kan met mijn insane VOS32 op me 700 classic (andere bak) ook zonder fans draaien, proc loopt dan wel 60 graden stressed maar goed, het wil. :)

post anders in het grote slot-a topic :)

elders in de lijst in PMG te vinden.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

welke fans gebruik jij? zo klein en dan zo koud? m'n athlon 600@700 wordt stresses 50 graden :( :'(

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• P.B.
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 20:19 schreef McFlipp het volgende:
welke fans gebruik jij? zo klein en dan zo koud? m'n athlon 600@700 wordt stresses 50 graden :( :'(
insane VOS32

• P.B.
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 20:18 schreef Dr.Q het volgende:

ik kan met mijn insane VOS32 op me 700 classic (andere bak) ook zonder fans draaien, proc loopt dan wel 60 graden stressed maar goed, het wil. :)
Heb je verder dan case-fans ?

• Dr.Q
sink die erop zit is een globalwin VOS32, extreem bakbeest heatsink, past zo een 80mm op (dan beslaat ie net de hele heatsink, whoppaah) verder een 80mm outtake vlak bij de cpu.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op maandag 05 november 2001 19:44 schreef Panzer het volgende:
mijn Atlon500 classic heeft ruim een jaar zonder fans gedraaid, waren gewoon nooit aangesloten!

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• P.B.
  • Niet online
Ik durf het dus niet egt aan, heeft iemand nog een Slot A processor thuis liggen die hij/zij wil "doneren" aan mij, omdat ik dus bang ben dat mn processor doorbrandt.

Dus tweakers, HELP ME!!! :)

• P.B.
  • Niet online
UP

• Dr.Q
prenobe, gewoon temp in de gaten houden, eventueel met je hand, hij fikt pas door als je em na locken kwartiertje ofzow door laten koken :P

Verwijderd

Hoi ik heb gister mijn classic passief aangezet
Mijn temperatuur blijft stabiel op 35,5 graden hangen!

Ik heb wel:
de snelheid gehalveerd: 800@400
de voltage verminderd: 1,7V naar 1,5 (ging helaas niet lager)
Mijn voeding omgedraaid, hele rare voeding zuigde zijn lucht van boven weg nu lang onder!

Ik heb niet:
Een ander koelblok op de processor gezet

Ik denk dat ik hem nog wel sneller kan laten lopen maar dit is snel zat alles werkt en die standaard lawaaimakers heb ik er nu afgeschroefd

Hoop dat je er wat aan heb! ennuh ik denk en ik lees ook overal als je eerst begint met het halveren van je Mhzjes dat je altijd safe zit. Daarboven moet je even monitoren! Mijn server begint te loeien (moe als een koe) als hij te warm word... Maar dat heeft hij niet gedaan!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

We zijn alleen 4 jaar later. :>

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Hahahaha

Oeps niet gezien, hehehe

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Prutz0r schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:44:
[...]

We zijn alleen 4 jaar later. :>
Hihihi :7 Toch behulpzaam van die persoon, beter laat dan nooit!

De meeste mensen deugen!

• Dr.Q
wat leuk om ook eens posts van paar jaar terug van jezelf terug te lezen :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Het slimste is natuurlijk beide fans op 5V laten lopen.
Gezien het kleine fans zijn zal dat ook geen enkel probleem geven om te starten.
Passief koelen is een slecht idee voor een cpu met zo'n verbruik, het kan maar dan wordt de cpu misschien 70 graden waardoor het verbruik hoger komt te liggen dan met 2 5V fans.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude koe enzo :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.