Toon posts:

Is er een GOEDE Java editor voor Linux (freeware)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel het vraagt,
een met syntax coloring, die kan compilen, kan runnen, en die compabtibel is met jdk1.3

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wel, het kan nooit kwaad om eens naar (X)Emacs te kijken. Die doet dat op zijn sloffen en heeft bovendien ook een ingebouwde browser, kalender, tetris en psychiater... ;)
Mocht je dat een beetje overkill vinden dan kun je kijken naar bijvoorbeeld KDevelop (heeft in ieder geval ook syntax highlighting voor Java). Natuurlijk zijn er ook nog dingen als JBuilder en dergelijke, maar dat is geen free software.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Misschien niet 'free' volgens jouw definitie, maar JBuilder Personal edition is wel gewoon gratis te downloaden & gebruiken. :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik gebruik voor het programmeren altijd KWrite, editor die bij KDE zit.
Heeft Syntaxhilighting voor vele talen, waaronder C en Java.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 05 november 2001 19:33 schreef svdmeer het volgende:
Ik gebruik voor het programmeren altijd KWrite, editor die bij KDE zit.
Heeft Syntaxhilighting voor vele talen, waaronder C en Java.
Probeer dan eens Kate, is in feite een uitgebreide KWrite volgens mij. Dingen als MDI kunnen best handig zijn tijdens het programmeren.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

jEdit? http://www.jedit.org/

Moet je wel een beetje een stevige pc voor hebben maar die editor werkt wel ultr@fijn. Je moet trouwens ff een paar pluginnetjes installen voordat ie echt helemaal verjavaat is (java uml browser, java syntax popups, java etc)

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

Ik vind persoonlijk Jext heel fijn werken. :)

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

vim

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Is allemaal geen freeware eigenlijk, want wat hiet bijna allemaal word genoemd word uitgebracht onder GNU/GPL, maar boeit niet.. Ik zou zeggen probeer gewoon emacs, en onder x xemacs, zit waarschijnlijk al wel bij je distro, if not kun je het dllen...

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Pagina: 1